Tarom a raportat rezultate pozitive în acest an, dar compania aeriană nu beneficiază de "cel mai fericit" management, o parte din sindicate "sunt în contrasens" şi va fi necesară restructurarea companiei, modalitatea urmând să fie anunţată în curând, a afirmat ieri ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Domnia sa a precizat: "La Tarom, cu toate că se diminuează pierderile pe care această societate le are, istoriceşte vorbind, va fi nevoie de o analiză - am făcut mai multe analize, şi cu Consiliul de Administraţie, şi cu conducerea operativă a companiei, am discutat şi cu sindicatele. Suntem în situaţia în care la 31 decembrie rezultatele economico-financiare vor fi cele care vor fundamenta o poziţie extrem de clară a ministerului, în calitatea sa de proprietar, în legătură cu această companie. Cred că nevoia de restructurare în compania Tarom este una iminentă, dar pentru că nu se pot lua măsuri decât în urma unor analize extrem de solide, aştept rezultatele de la 31 decembrie, după care vom fi în situaţia să decidem pe ce drum şi în ce variantă apucăm cu societatea aceasta".
El a adăugat că managementul de la Tarom "nu este cel mai fericit", iar o parte din sindicate "sunt în contrasens cu o bună evoluţie a unei societăţi comerciale".
Ministrul nu a detaliat variantele de restructurare avute în vedere în cazul companiei aeriene.
"Repet, rezultatele economico-financiare la 31 decembrie, deci la finele acestui an, vor fundamenta o poziţie a ministrului Transporturilor vis-a-vis de ceea ce trebuie făcut la Tarom. Prefer să măsor de zece ori şi să tai o dată", a adăugat Rus.
Potrivit datelor ministrului, Tarom a avut în acest an venituri din servicii de transport aerian mai mari cu 5%, a transportat 1,7 milioane pasageri (+3%), iar numărul de curse din 2014 va fi cu 4% mai mare decât în 2013.
În urmă cu o lună, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să găsească o soluţie raţională cu sindicatul companiei aeriene, astfel încât să poată fi "salvat" unul dintre brandurile româneşti.
Şeful Executivului a arătat că, dintre toate problemele care trebuie rezolvate la nivel general, o parte dintre acestea pot fi soluţionate, iar altele nu, dar se doreşte să existe un dialog.
În septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate din cauza unor acţiuni spontane din partea unor piloţi şi ai unor însoţitori de zbor.
Surse din rândul piloţilor au declarat atunci, citate de Mediafax, că protestul piloţilor Tarom a fost declanşat din cauza nemulţumirilor privind salariile şi noul contract colectiv de muncă - înregistrat fără să se ţină cont de revendicările lor -, dar şi pe fondul unora privind managementul companiei.