IONIŢĂ (CNAIR): "Am reuşit să promovăm proiecte de 16,8 miliarde de lei, în ultimele nouă luni"

Ziarul BURSA #Macroeconomie / 24 octombrie 2017

"Am reuşit să promovăm proiecte de 16,8 miliarde de lei, în ultimele nouă luni"

Valoarea obiectivelor promovate în ultimele nouă luni a ajuns la 14,8 miliarde de lei, la care se adaugă două miliarde de lei încărcate astăzi (luni, n.r.) în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), a declarat, într-o conferinţă de specialitate, Ştefan Ioniţă, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Domnia sa a declarat: "În ultimele nouă luni, ritmul de lucru a fost de 30 de zile pe lună şi se va munci în continuare. Vreau să precizez faptul că CNAIR nu construieşte efectiv, ci face lucrul acesta prin antreprenori. Pe noi ne-a preocupat cel mai mult să promovăm într-un ritm susţinut toate obiectivele de care România are nevoie în acest moment şi spunem noi că am reuşit. Mai avem până la sfârşitul anului câteva proiecte importante şi în premieră vă anunţ astăzi (luni, n.r.) s-au încărcat în Sistemul Electronic alte două miliarde de lei pentru sectoare din Autostrada Transilvania. Noi, în continuare, vrem să promovăm obiectivul principal al nostru Piteşti - Sibiu şi obiectivul prioritar naţional Ploieşti - Braşov. Pentru toate obiectivele, CNAIR are soluţii, de această dată. Ne-am preocupat să ne dezvoltăm în zona de inginerie foarte puternic, astfel încât să nu mai depindem de extern, să accelerăm un pic ritmul. În acest fel am reuşit să promovăm până acum proiecte de 14,8 miliarde de lei, la care se adaugă cele două miliarde de lei de azi, deci avem 16,8 miliarde de lei".

Potrivit oficialului CNAIR, până la finalul acestui an toate marile proiecte de infrastructură vor fi lansate în SEAP.

Ştefan Ioniţă a spus: "Numai în acest fel se pot trata lucrurile. Ne-am concentrat pe cauză, să diminuăm toate posibilităţile de a fi întârziate aceste obiective, astfel încât am promovat o serie de acte normative. Fără suportul politic, nu avem nicio şansă să promovăm toate aceste obiective. Până la finalul acestui an, toate marile proiecte de infrastructură vor fi lansate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Ceea ce s-a făcut în aceste nouă luni, trebuie continuat şi trebuie accelerat ritmul de lucru. Vom mai purta discuţii cu antreprenorii să vedem care sunt principalele motive să vedem de ce nu reuşim să terminăm un obiectiv în termenul asumat prin contract. Una dintre problemele, care a fost tratată, între timp, se referă la termenul de realizare a lucrării. Nu vor mai exista aceste probleme".

Erbaşu: "Contractele de infrastructură scoase la licitaţie în acest an nu vor putea fi duse la bun sfârşit din cauza lipsei oamenilor"

Firmele de construcţii nu mai au muncitori, care sunt atraşi de mediul privat, astfel că proiectele de infrastructură demarate în acest an riscă să rămână nefinalizate, a declarat, ieri, Cristian Erbaşu, preşedintele Patronatului Societăţilor în Construcţii, în cadrul unei conferinţe pe tema marilor proiecte de investiţii din România.

"În 2015, când era acea frenezie de a se termina proiectele pe fonduri europene din vechiul program, 2007-2014, eram extrem de apăsaţi să aducem oameni şi să lucrăm, dacă se poate, 40 de zile pe lună, dar le atrăgeam atenţia domnilor din politică ce facem după 2015, ce facem în 2016-2017. Ei, iată că în 2016-2017, în infrastructură nu au mai fost proiecte sau prea puţine, iar foarte mulţi lucrători au plecat în privat, în zona imobiliară. Va fi foarte greu să-i aducem înapoi", a arătat Erbaşu.

El a amintit că în zona imobiliară marja de profit este foarte mare, iar salariile vor creşte, în timp ce munca la negru este foarte greu de combătut.

"În acest moment, avem circa 350.000 de angajaţi în construcţii, poate mai mulţi 370.000-380.000. În realitate, o mare parte din ei nu sunt calificaţi. Necesarul pentru a finaliza proiectele licitate (de infrastructură - n.r.) va fi de peste 600.000 de lucrători. Nu ştiu de unde vor apărea aceştia", a continuat Erbaşu.

Potrivit acestuia, contractele de infrastructură scoase la licitaţie în acest an nu vor putea fi duse la bun sfârşit din cauza acestei lipse de oameni.

"O variantă este să aducem oameni din afară, dinspre est, dar nu ştiu cât de eficient va fi, cel puţin pentru prima parte a perioadei în care au fost aduşi", a mai spus reprezentantul constructorilor.

La rândul său, vicepremierul Marcel Ciolacu, prezent la un eveniment de profil, a precizat că Guvernul caută o soluţie de relaxare a legislaţiei pentru ca firmele de construcţii să poată importa muncitori inclusiv din Ucraina.

"Avem de trei luni în discuţie cu domnul prim-ministru, cu ministrul Fondurilor Europene, cu ministrul Finanţelor, să căutăm o soluţie să relaxăm..., este o soluţie să vină, nu ştiu cât de eficientă sau nu, trebuie să încercăm, dacă asta ne-a obligat... Este o concurenţă europeană pe care o avem în vedere şi vom căuta să relaxăm cumva legislaţia să vină poate şi din Ucraina", a spus Ciolacu.

Erbaşu a mai spus că, deşi muncitorii din Asia se mulţumesc cu un salariu mai mic, costurile cu importul lor sunt mai mari, întrucât se adaugă cheltuielile de drum, cazare, masă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb