Institutul pentru Politici Publice (IPP) solicită Ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Pavel Năstase, să abroge Nota prin care comunică inspectoratelor şcolare faptul că pot numi în funcţii de directori şcoli şi persoane care nu au promovat sau nu au participat la concursul de validare/promovare în aceste funcţii organizat la sfârşitul anului trecut, se arată înt-un comunicat de presă trimis Redacţiei.
"Competenţa şi integritatea trebuie să ghideze învăţământul românesc din România, nu compromisul şi obedienţa faţă de partid sau goana după funcţii" afirmă IPP.
Institutul afirmă: "semnalul clar pe care un manager al sistemului din România trebuie să îl dea este că învăţământ, în primul rând sau mai mult decât în orice alt domeniu, totul se obţine pe merit, fără niciun compromis menit să şubrezească şi mai mult credibilitatea sistemului educaţional".
Din punctul de vedere al IPP, cei care au luat recent, cu ocazia unui concurs pentru aducerea competenţei şi credibilităţii la vârful şcolilor din România, note sub minimul de admitere sau persoane care, în aşteptarea preluării puterii politice de către partidul dispus compromisului, nu s-au prezentat la concurs, nu pot ocupa niciun minut funcţie de director al unei şcoli.
În document, se mai regăseşte: "Este o ruşine pentru ceilalţi profesori din cele peste 600 de şcoli din ţară să accepte aşa ceva şi le solicităm acestora ca, de dragul educaţiei copiilor care le trec pragul, să se implice în găsirea unei soluţii integre pentru şcoala lor. Oportuniştii şi incompetenţii nu pot fi singura soluţie de management într-o şcoală; trebuie să mai existe măcar 1 profesor integru în respectivele cele peste 600 de şcoli care să preia interimatul până la organizarea (de urgenţă pentru a finaliza procesul) de concursuri în toată ţara, altul decât cei care, la recentul concurs pentru funcţia de director, s-au eschivat de la participare sau nu au luat note de trecere. Şcoala trebuie să îi cunoască şi pe profesorii oneşti, nu ne putem imagina că nu a mai rămas niciunul în aceste peste 600 de şcoli şi totuşi în acestea se face educaţie pentru copiii noştri. Exemplul promovării profesorilor este crucial pentru educaţia copiilor".
Acoperirea vidului legislativ, trebuie făcută, spune Institutul, prin respectarea principiului competenţei, al transparenţei şi al integrităţii în domeniul educaţiei naţionale, în care conduita conducătorilor sistemului de învăţământ are impact direct asupra setului de valori din tot domeniul, cu consecinţe dramatice pentru viitorul copiilor noştri.
IPP Solicită organizaţiilor societăţii civile să se alăture demersului pentru abrogarea Notei Ministrului Năstase, demers prin care cere, implicit, ca sistemul de învăţământ să nu facă nici un compromis de la integritate, reguli transparente şi respect pentru competenţă.