Jonathan Scheele, directorul pentru reţele transeuropene de transporturi din cadrul Direcţiei Generale de Transport a Comisiei Europene, a afirmat, ieri, la Bruxelles, în cadrul unei întâlniri cu peste 20 de primari din judeţele Dolj, Vâlcea şi Olt, că, în acest moment, România nu are infrastructura rutieră necesară pentru a asigura dezvoltarea economică şi socială adecvată. Potrivit lui Scheele, citat de Rompres, în România lipseşte aproape în totalitate legătura dintre zona de sud şi cea de nord, precum şi legătura de transport dintre Ardeal şi Moldova. În ce priveşte zona de sud a ţării, Scheele a spus că, personal, cât a stat în România ca şef al Delegaţiei Europene, nu a mers niciodată pe drumul de la Bucureşti la Craiova, prin Alexandria şi Caracal, ci numai prin Piteşti şi Slatina, întrucât prima variantă de transport nu există pe hartă. "În România, nu aveţi o infrastructură de transport potrivită pentru a asigura dezvoltarea economică şi socială adecvată. Trebuie investit pentru a asigura o infrastructură adecvată. Pentru mine, problema României constă în refacerea capacităţii căilor ferate pentru transportul de mărfuri şi de a dezvolta o infrastructură rutieră la toate nivelurile", a spus Scheele. El a arătat că pentru a asigura competitivitatea unei zone cu alte regiuni din lume este nevoie de infrastructură de transport, energetică şi telecomunicaţii, care să ofere libertate de mişcare în cadrul Uniunii Europene. Unul dintre obiectivel UE a fost de a crea proiecte prioritare, iar dacă, la început, au fost doar 12 astfel de proiecte, astăzi există 30 de proiecte prioritare, din care trei sunt pentru România. "Cele trei proiecte prioritare pentru România sunt proiectul prioritar 7, fostul Coridor IV, - de la Nădlac până la Constanţa prin Bucureşti, şi până la Calafat; proiectul prioritar 22, tot fostul Coridor IV, pentru căile ferate, de la Curtici, Arad, Alba-Iulia, Braşov, Bucureşti, Constanţa şi Arad, Timişoara, Lugoj, Drobeta Turnu- Severin, Craiova, Calafat; cel de-al treilea proiect prioritar cu numărul 18, fostul Coridor 7, are în vedere Dunărea, din Germania până la Marea Neagră", a mai afirmat Scheele. Întâlnirea de la Bruxelles dintre primarii din cele trei judeţe din sudul ţării şi Jonathan Scheele a fost organizată de europarlamentarul PD-L Marian Jean Marinescu, care a ţinut să precizeze că a dorit să pună la dispoziţia reprezentanţilor autorităţilor locale informaţii despre importanţa accesării fondurilor europene pentru infrastructura rutieră.
Jonathan Scheele: România nu are infrastructura rutieră necesară dezvoltării economice
F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 27 martie 2008