Klarna: Ce vor cumpăra românii de Crăciun?

F.D.
Miscellanea / 27 noiembrie 2023

Klarna: Ce vor cumpăra românii de Crăciun?

Pe măsură ce sezonul sărbătorilor se apropie, un sondaj realizat de Klarna, reţeaua globală de plăţi şi destinaţie de cumpărături bazată pe inteligenţă artificială, dezvăluie obiceiurile de cumpărare ale românilor în perioada Sărbătorilor, scoţând la iveală informaţii despre cadourile alese, cum sunt achiziţionate şi pentru cine.

Cele mai bune oferte pentru Early Birds

Datele arată că 61% dintre români au început sau plănuiesc să înceapă cumpărăturile de sărbători în octombrie sau noiembrie, profitând de reduceri şi oferte. Această abordare proactivă nu reflectă doar dorinţa de economisire a costurilor, dar indică şi o mentalitate strategică în gestionarea cumpărăturilor de Sărbători.

O notă personală

În peisajul dinamic al Sărbătorilor, sondajul Klarna prezintă o imagine nuanţată a preferinţelor generaţionale din România. Millennials şi Generaţia Z prezintă un angajament sincer faţă de legăturile de familie, cu 45%, respectiv 41%, intenţionând să aloce cele mai substanţiale bugete pentru cadourile copiilor. Generaţia X preia conducerea, totuşi, 46% exprimându-şi dorinţa de a-şi răsfăţa copiii în timpul sezonului festiv. Millennials acordă prioritate partenerilor de viaţă, 43% intenţionând să investească semnificativ în cadouri pentru aceştia. Generaţia Z manifestă o afecţiune pronunţată pentru bunici, 16% plănuind să le cumpere cele mai scumpe cadouri. Între timp, generaţia Boomers prezintă o gamă diversă de beneficiari, 31% alocând cel mai important buget pentru copii, scoţând la iveală accentul atemporal pus pe relaţiile de familie în timpul sezonului festiv.

Cheltuieli inteligente cu flexibilitate de plată

Când sunt întrebaţi despre opţiunea de a împărţi achiziţiile de sărbători în rate egale, fără costuri suplimentare sau dobândă, un notabil 53% o consideră foarte sau oarecum utilă. Acest lucru subliniază o cerere tot mai mare de flexibilitate financiară şi strategii inteligente de cheltuieli în rândul consumatorilor români.

"În mijlocul zgomotului festiv, sondajul nostru analizează complexitatea preferinţelor de cumpărare de Sărbători, dezvăluind perspective interesante în rândul generaţiilor. De la prioritizarea copiilor, partenerilor şi soţilor, până la o cerere colectivă pentru practici de cumpărături mai inteligente, datele prezintă o imagine nuanţată a evoluţiei comportamentelor consumatorilor. În acest sezon de sărbători, Klarna se angajează să ofere cumpărătorilor opţiuni care rezonează cu nevoile lor diverse, asigurând o experienţă de cumpărături fără întreruperi şi plăcută pentru toţi. În calitate de companie dedicată responsabilizării consumatorilor, suntem atenţi la preferinţele acestora. Serviciile noastre, cum ar fi Pay in 3, se aliniază nevoii de flexibilitate şi cheltuieli inteligente, oferind clienţilor o alternativă pentru a-şi planifica eficient cheltuielile", spune Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.

Experienţe peste cadouri materiale

În acest sezon festiv, consumatorii români acordă prioritate cadourilor experienţiale, 44% declarând că oferă experienţe precum bilete la evenimente, carduri cadou la restaurante sau vouchere pentru activităţi sportive. Mai mult, atunci când sunt întrebaţi despre primirea experienţelor, 45% îşi exprimă o preferinţă pentru acest tip de cadouri, subliniind dorinţa de a avea momente memorabile în detrimentul posesiunilor materiale.

IA şi viitorul cumpărăturilor de sărbători

Potrivit datelor, 33% dintre respondenţi ar lua în considerare utilizarea IA (inteligenţa artificială) pentru a-i ajuta la cumpărăturile de sărbători în acest an. O parte semnificativă (22%) rămâne, totuşi, incertă sau nu ştie dacă ar folosi IA pentru cumpărături.

Pe măsură ce tehnologia continuă să joace un rol central în experienţele de cumpărături, 52% dintre respondenţii care au spus că vor folosi IA pentru cumpărăturile de sărbători cred că inteligenţa artificială va fi cea mai utilă în oferirea de recomandări de produse/cadouri. 55% văd IA ca un instrument valoros pentru compararea preţurilor, iar 55% pentru găsirea de oferte şi reduceri. Acest lucru semnalează o nevoie tot mai mare pentru tehnologie pentru eficientizarea şi îmbunătăţirea procesului de cumpărături.

Informaţiile au fost obţinute din cercetarea de piaţă a Klarna, realizată în colaborare cu Nepa. În total, au participat 1.016 respondenţi. Dimensiunile eşantionului sunt reprezentative la nivel naţional, incluzând atât utilizatori Klarna, cât şi non-utilizatori Klarna, şi au fost selectate de agenţia Nepa.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb