Studenţii de la Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti se vor pregăti în privinţa infrastructurii feroviare în noul laborator amenajat de Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grampet Group, laborator care a fost inaugurat, ieri, de Mihnea Costoiu - rectorul instituţiei de învăţământ superior şi de Gruia Stoica - preşedintele Grampet Group.
Rectorul Universităţii Politehnice, Mihnea Costoiu, a subliniat importanţa parteneriatului cu Grup Feroviar Român, considerându-l un model de succes al colaborării între universitate şi mediul privat. "Este un parteneriat trilateral - studenţi, facultate, companie. Dacă noi reuşim, companiile vor avea acces la forţă de muncă calificată," a declarat Costoiu, care a adăugat: "Sperăm să continuăm această tradiţie. Am deschis strategic porţile către companiile care investesc aici, pentru că nu suntem o unitate militară, ci o instituţie de educaţie şi un loc în care se creează oportunităţi pentru cariere de succes".
Potrivit lui Mihnea Costoiu, Politehnica Bucureşti a reuşit să atragă în acest an, din parteneriatele cu companiile din ţara noastră, o finanţare de 10 milioane euro, investiţie esenţială pentru crearea unui cadru educaţional modernizat şi pentru accesul studenţilor la tehnologie de ultimă generaţie.
Gruia Stoica, preşedintele GRAMPET Group, a declarat: "Astăzi mă aflu aici cu un sentiment profund de bucurie şi mândrie. Este o zi specială pentru noi, cei de la GRAMPET Group, pentru că inaugurăm împreună cu compania noastră fanion, Grup Feroviar Român, cel de-al doilea laborator la Universitatea Politehnică Bucureşti. Inaugurarea acestui nou laborator este o dovadă a angajamentului nostru faţă de educaţie. În ziua de astăzi, deficitul major de forţă de muncă este una dintre cele mai mari provocări ale industriei feroviare din România. Din păcate, interesul pentru o carieră în acest domeniu a scăzut de-a lungul timpului, iar astăzi găsim din ce în ce mai greu specialişti. (...) Noul laborator este un loc dedicat viitorului şi, în special, tinerilor care vor scrie următoarele capitole ale transportului feroviar. Ne-am dorit să le oferim studenţilor nu doar un loc de studiu, ci şi un loc de descoperire, de întâlnire cu viitorul. În doar şase luni, acest vis a prins viaţă. Şi vreau să cred că, în acest laborator, tinerii vor găsi inspiraţia să devină cei care, prin inovare şi curaj, vor modela România de mâine".
Amenajarea şi dotarea acestui laborator a inclus finisaje speciale, instalarea unei pardoseli flotante şi echiparea cu staţii de lucru performante, table interactive şi un set complet de componente specifice industriei feroviare, precum aparate pentru legare, elemente de articulaţie şi amortizare, componente de frânare, cilindri şi regulatoare. Pe pereţii laboratorului sunt expuse schiţe detaliate ale vagoanelor GRAMPET şi ale locomotivei Dema 3000, o creaţie a echipei companiei, care reflectă istoria şi inovaţia în infrastructura feroviară.
Gruia Stoica a mai spus că parteneriatul dintre companie şi Politehnica Bucureşti este un exemplu concret de colaborare eficientă între mediul privat şi academic, cu impact direct asupra pieţei muncii. În condiţiile în care industria feroviară are nevoie acută de specialişti calificaţi, investiţiile în educaţie vor contribui la formarea unor generaţii care pot transforma şi revitaliza sectorul feroviar din România.
Grampet Group are în portofoliu 18 companii cu peste 7.500 angajaţi şi activitate pe teritoriul a 10 ţări din Europa. Prin intermediul celor 450 locomotive şi 20.000 vagoane pe care le operează, Grampet Groupă transportă anual 15 milioane tone de marfă.
Grup Feroviar Român (GFR) este compania fanion a Grampet, prin cele peste 15.000 vagoane şi 350 locomotive care transportă mărfuri către mii de destinaţii. O componentă importantă a portofoliului GFR îl constituie transportul de produse petroliere pentru care are alocat un parc de peste 4.000 vagoane cisternă.
Opinia Cititorului