Compania franceză "Lagardere" SCA nu are în plan să-şi vândă deţinerea la "European Aeronautic Defence & Space" Co. (EADS), compania-mamă a producătorului aparatelor de zbor Airbus, anunţă directorul executiv Arnaud Lagardere.
"Ne-au contactat numeroase persoane", a afirmat Lagardere, adăugând: "Nu ne vindem cota pe care o deţinem la EADS. Nimeni nu poate să decidă în numele nostru dacă vindem. Trebuie să ştim ceea ce vrem cu adevărat pentru EADS, iar noi dorim să facem din această companie un campion european capabil să concureze cu
De menţionat că rivalul american al "Airbus", "Boeing" Co., este al doilea producător mondial de aparate de zbor comerciale (după "Airbus").
În ceea ce priveşte o posibilă combinaţie cu "Safran" SA ori "Thales" SA, Arnaud Lagardere a precizat: "Dacă vom alege numai companii franceze, vom face o eroare fatală". "Lagardere", cel mai mare editor de publicaţii din Franţa, şi-a majorat cu 28% profitul în primul semestru din 2007, în baza operaţiunilor de pe segmentul media. Câştigul operaţional al societăţii a crescut, pe segmentul media, la 251 milioane de euro (349 milioane de dolari), de la 196 milioane de euro în primele şase luni din 2006. Analiştii aşteptau doar 231,5 milioane de euro.
Vânzările companiei au sporit la 3,96 miliarde de euro în perioada menţionată, de la 3,7 miliarde de euro anul trecut. Printre publicaţiile editate de "Lagardere" se numără Elle şi Paris Match. "Lagardere" este interesată de activele "Emap" Plc, deţinătorul postului radio Magic din Londra şi al revistei Grazia, scoasă vânzare.