Leanpay, unul din cei mai importanţi furnizori de servicii Buy Now Pay Later (BNPL) din Europa Centrală şi de Est, prezent în Slovenia şi Ungaria, a început să opereze şi pe piaţa locală, începând cu luna aprilie 2023, după o investiţie totală de 1 milion de euro. Soluţia de plată în rate care se adresează atât shop-urilor online, cât şi celor offline a fost deja integrată de nume precum Flanco, PC Garage, Lensa sau Mobilier1.
Leanpay România este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018, coordonat de fondatorii Mi¹a ®ivić - CEO, Janko Medja - CBO şi Tilen Zugwitz - CFO, o echipă cu experienţă vastă în antreprenoriat, management şi servicii bancare. Compania oferă soluţii de plată în rate pentru comercianţi şi consumatori, având peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise în valoare de peste 100 milioane de euro şi circa 800 de comercianţi parteneri.
În urma succesului înregistrat în Slovenia, unde este lider de piaţă pe nişa serviciilor de plăţi în rate, cu afaceri de trei ori mai mari de la an la an în prima jumătate a anului 2021, startup-ul a securizat o investiţie de 2,5 milioane euro de la fondul Lean Ventures, alocată extinderii în regiune. Astfel, România şi Ungaria au fost următoarele ţări vizate.
Leanpay România a obţinut licenţa de la Banca Naţională a României în septembrie 2022, iar activitatea operaţională a început efectiv în iunie 2023. Echipa locală este coordonată, din poziţia de Country Manager, de Vlad Răduţu, profesionist cu peste 20 de ani experienţă de management în zona serviciilor financiare, cumulaţi în companii precum Societe Generale (BRD Finance), UniCredit (UniCredit Consumer Financing) şi Banca Transilvania (BT Direct).
"România este cea mai mare piaţă din Europa Centrală şi de Est pentru tipul de servicii pe care îl oferim şi prezintă, în continuare, un potenţial de creştere formidabil, fiind dominată de un puternic caracter concurenţial. Ce ne diferenţiază pe noi este experienţa de cumpărare de tip BNPL 3.0 pe care o oferim. După soluţiile financiare învechite de tip BNPL 1.0 şi modelele de business nesustenabile de tip BNPL 2.0, Leanpay este pionier în dezvoltarea unei soluţii BNPL 3.0 cuprinzătoare. Concret, plata în rate la comercianţi este disponibilă utilizând un flux complet digital, extrem de rapid şi simplu, transparent, într-un mod responsabil faţă de client, online sau direct în magazinele partenerilor, pentru cumpărături cu valori cuprinse între 250 lei - 25.000 lei, evitând supraîndatorarea consumatorului, fără a mai fi nevoie de hârtii, carduri sau drumuri la bancă", declară Vlad Răduţu, Country Manager Leanpay România.
"Credem cu tărie că prin oferirea unei experienţe de cumpărare eficiente, sigure, dar şi a unor opţiuni de plată în rate superioare pentru achiziţii cu o valoare mai ridicată faţă de BNPL 2.0, putem să atragem o cotă de piaţă substanţială", adaugă Vlad Răduţu.
Ce aduce nou Leanpay: Validarea bugetului în avans şi creşteri de peste 30% a achiziţiilor în rate pentru comercianţi
Potrivit reprezentanţilor companiei, prin adoptarea soluţiei BNPL 3.0 în România, comercianţii oferă consumatorilor posibilitatea de a achiziţiona produse având la dispoziţie cea mai rapidă metodă de plată în rate. Iar clienţii au opţiunea de a-şi împărţi costul produsului în sume fixe egale, în funcţie de bugetul lor. Astfel, se creează un ecosistem în care comercianţii parteneri îşi cresc atât valoarea medie a coşului de cumpărături, frecvenţa de cumpărare şi, de asemenea, obţin o fidelizare a clienţilor mai rapidă. Totodată, prin implementarea soluţiei, comercianţii pot reduce semnificativ rata abandonului coşului de cumpărături. "Din momentul în care ne-am integrat cu partenerii noştri locali, vânzările în rate pentru aceştia au crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a coşului de cumpărături în rate a avut un avans de circa 40%. În acest moment, avem câteva zeci de comercianţi parteneri şi ţintim cu precădere retailerii online şi offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au în comun o valoare a coşului mai ridicată", spune Country Managerul Leanpay.
Un alt diferenţiator al soluţiei propuse de Leanpay îl reprezintă posibilitatea consumatorilor de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puţin de 1 minut, prin serviciul Verifica Limita. Astfel, înainte de achiziţia finală, clienţii au posibilitatea de a estima, într-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achiziţionarea acestor produse.
"Avem o serie de diferenţiatori cheie cu ajutorul cărora aducem realmente ceva nou pe piaţă. Astfel, un client nou poate accesa o achiziţie în rate prin intermediul Leanpay în mai puţin de 5 minute, completând câţiva paşi simpli. Un client deja înregistrat în sistem poate accesa o nouă achiziţie în rate fixe în mai puţin de 30 de secunde. Cu toţii beneficiază de o soluţie prin care pot afla în mai puţin de 1 minut dacă sunt eligibili pentru a accesa o achiziţie în rate fixe şi, de asemenea, pot afla rata maximă pentru care se califică. Pe de altă parte, comercianţii beneficiază de un profil dedicat, unde îşi pot măsura rezultatele în timp real, şi de asemenea, îşi pot gestiona ofertele transmise clienţilor", conchide Vlad Răduţu.