Una câte una, băncile au început să conteste notificările pe care clienţii le fac ca să dea în plată locuinţele puse garanţie în contractele de credit.
Banca Transilvania, care ne obişnuise să rezolve amiabil problemele cu clienţii, a contestat câteva astfel de notificări. Contestaţiile au fost depuse ieri în instanţă, conform portalului justiţiei, şi fac referire la imobile din mai multe localităţi din ţară.
Reprezentanţii instituţiei de credit nu au dorit să comenteze pe subiect.
În acelaşi timp, după Bancpost, care a fost prima entitate din piaţă ce a ridicat excepţia de neconstituţionalitate, Banca Românească a adoptat aceeaşi strategie.
Într-un dosar în care a contestat notificarea clientului, în data de 25 mai, banca a depus în instanţă şi un memoriu prin care ridică excepţia de neconstituţionalitate, vizând legea în integralitatea ei, după cum ne-au informat surse apropiate debitorului.
Sunt şi bănci care au transmis alte răspunsuri clienţilor, fără să se adreseze justiţiei - solicitând să vadă locuinţele sau redirecţionându-i pe consumatori către creditorii cărora le-au fost cesionate împrumuturile, dar şi entităţi care au acceptat din start darea în plată.
Una dintre acestea este BCR, care a invitat un debitor să vină, la începutul lunii mai, să predea casa şi să i se şteargă datoria.
În acelaşi timp, atât clienţii, cât şi iniţiatorii şi băncile aşteaptă ca Ministerul Finanţelor Publice să clarifice situaţia legată de impozitul ce urmează să fie plătit pe transferul de proprietate în procedura de dare în plată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 00:27)
Sa vedem ce o sa faca [...] ala de Zamfir si [...] dupa ce le cade [...] la CCR. Aoleu, sa vedem pe unde mai scoateti camesha bajeti? :))))))
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Anonymous în data de 01.06.2016, 08:19)
Da shi daca CCR-u va sparge botu, ati pus-o. Va mazilesc astia!
1.2. va sparge ccr-ul (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de deniss în data de 01.06.2016, 10:47)
hopa...apare postaciul de serviciu...cum se scrie ceva impotriva bancilor cum hopa cu gurita ta mica, tocmai buna de [...]. Tu intrebi, tu rapunzi...esti penibil [...]!!!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 10:56)
Plagiatorule, Anonymous nu ar fi atat de prosti incat sa tina cu debitorii chf. La omul prost nici boul nu trage.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 10:57)
hopa, apar si prostacii chf sa faca galerie ca nu ii mai auzisem de mult
1.5. de rasu lumii (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 12:44)
Nu poti contesta o lege integral .Ar trebui sa stie desteptii din banci :) Unii, ca BCR s-au prins.Altii,mai greci din fire, cumpara timp sa vada de unde fac rost de bani pt provizioane.Ce e asa greu de inteles,genialule :)
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 12:55)
Măi genialule, vino cu afirmații adevărate, nu cu minciuni.
"În opinia Avocatului Poporului, actul normativ vizat (legea bascsisului, OUG 8/2015) este
neconstituţional în ansamblul său, întrucât afectează drepturi şi libertăţi consituţionale, în speţă
accesul liber la justiţie, dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică de a obţine repararea
pagubei, condiţiile restrângerii exerciţiului unor drepturi şi libertăţi precum şi libertatea
economică ale persoanelor vizate de ipoteza normei legale criticate. "
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 12:57)
a fost atacată la CCR, guvernul a retras OUG în ziua următoare
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:01)
Eu stiu multi boi care au tras la multi prosti cu bani :)
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:12)
Oug e oug si poporul e popor :) Opinia e una , procedura e alta :) Chestii complicate pt specialistii in Excel :)
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:14)
Intre timp predicatorul slugoi invata lumea sa dea repede in plata pana cade legea la CCR. Cica mai mult de 6 luni nu mai rezista escrocheria. Postacii chf urla ca e constitutionala in timp ce pe grup si in sefii lor e morcovul bagat de 3 metri:)))))))))
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:27)
Nu contestarea la CCR a fost motivul ci evidenta inaplicabilitatea. NU E CAZUL DIP.
Legea e clara.
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:31)
E o opinie .
Legea a fost retrasa pentru ca îi luau oamenii cu pietre.Nu se putea aplica.
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:51)
Tu crezi ca da cineva in plata repede sau incet in functie de ce zice Piperea?Unii au cutitul la os si se grabesc cu dip altii prefera sa bata banca in procese si sa primeasca despagubiri si sa ramana si cu casa .Unele banci au inteles asta altele nu.
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:17)
este o opinie a Avocatului Poporului, ca institutie si legea ar fi cazut la CCR ... Avocatul Poporului nu este un parlit de ziarist care incearca sa isi faca publicitate si sa conteste la CCR legea alegerilor intr-un tur de scrutin.
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:22)
Nu este nicio opinie, mah. A fost o contestatie oficial formulata. Opinie ai tu in parc pe banca.
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:32)
Nu a ajuns la CCR nicio contestatie pe legea bacsisului.Au retras-o ca era inaplicabila si a iesit scandal.Nu putem sti ce hotara CCR ca nu suntem CCR.Oricum nu are legatura cu dip ca aici nu se da bacsis :)
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:41)
15 iulie 2015
"III. În aceeași zi, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi al art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, s-a întrunit pentru a se pronunța asupra excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.8/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative, excepţie formulată de Avocatul Poporului."
1.18. Ca sa fie clar postacilor GCCC! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:56)
Uite ce spune Constitutia:
"Prin principiul neretroactivităţii legii civile se înţelege regula juridică potrivit căreia o lege civilă se aplică numai situaţiilor care se ivesc în practică după intrarea ei în vigoare, iar nu şi situaţiilor anterioare."
Cu alte cuvinte, daca creditacul a semnat sub imperiul vechii legi ca isi va stinge datoriile cu casa si veniturile, acum nu poate sa invoce DIP. La momentul la care a luat creditul a semnat pentru un imprumut full-recourse(fara dare in plata) pe regulile vechii legi, atunci cand existau in piata si astfel de imprumuturi. Cum prescriptia datoriilor nascuta inainte de 2011 se judeca pe decretul 167, iar cea nascuta dupa 2011 pe art.2517 Cod Civil, adica dupa data intrarii in vigoare a noului cod, asa se va judeca si DIP. Din pacate pentru unii invartelile avocatesti ale lui Bugs Bunny Piperea nu merg si la CCR.
1.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 01.06.2016, 15:19)
Interesant. Ai dreptate. In acelasi timp, se pare ca sunt foarte putine spre niciun comentariu al postacilor chf care sa nu fie minciuna sau dezinformare.
1.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:20)
Tare sunt curios ce o sa faca magraonul de la Cisnadie care se vedea salvatorul neamului, viitor deputat coleg cu Ana Birchall, cand o sa vada ca legea lui ramane doar o hartie buna de sters pe...jos ;) Stai ca dupa contestatiile pe retroactivitate o sa vina si alea ale viitorilor creditati, ca doar de asta ii injura din timp pederastul, pe art 26, alin. 2:)))) Sa vezi atunci distractie ca la matineu. Sa vedem ce o sa mai faca atunci bo$$ de bo$$-u' si brigada fapte perverse GCCC? :))))))
1.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:46)
Nu !!!e Ciorbea.
Halal argument☺
1.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.21)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 17:14)
papagal necunoscator, te-ai uitat pe structura organizatorica a Institutiei Avocatului Poporului?
- un ministru
- sefi de cabinet
- patru adjuncti secretari de stat
- experti si referenti
- 15 birouri teritoriale
postac fara minte
1.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.22)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 17:18)
De cand au plecat Voevozeanu si Teodoresccu cu grosu' de banet, tarcovnicu' din Cisnadie trebuie sa se descurce cu specii din astea amarastence de postaci. Lasa-l saracul de el, castiga si el o paine, murdara, dar macar nu mai iese la cersit pe la semafor sau prin cimitire.
1.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 20:26)
In Spania Este ldp !!!
1.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.18)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:18)
Povesti ,contractele in vigoare produc efecte.Nue vorba de retroactivitate.Mai studiaza deciziile CCR.
1.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.24)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:22)
In Spania exista LDP dar nu este retroactiva, ceea ce la noi este neconstitutional.
In Spania exista LDP dar este la libera alegere a clientului daca vrea sau nu vrea credit cu LDP, la noi e obligatorie, adica statul vine si ii spune tanarului ce fel de credit si la ce fel de avans sa isi cumpere casa, statul vine si ii impune ce sa faca cu munca lui, ceea ce iar NECONSTITUTIONAL!
Ai inteles?
1.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.25)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:25)
Povesti spuneti voi, eu ti-am citat din Constitutie. Lasati vrajeala ca nu mai merge deloc, de asta si Piperea si Dan va indeamna sa dati in plata pana nu cade sandramaua. Vad ca pentru tine Constitutia e doar o poveste, cam cum sunt si Codul Civil sau Codul Fiscal. In rest voi sunteti niste luptatori care cere aplicare legii pentru altii, cand e vorba sa se aplice si in cazurile voastre iese cu jale, cu blesteme si cu plansete.
1.28. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.25)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:30)
Mai studiaza tu. LDP incepe prin "prin derogare de la Codul Civil"
Chiar LDP admite ca exista un Cod Civil la data semnarii contractelor pe care LDP il abroga post-factum, retroactiv. Ai inteles?
1.29. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 23:16)
[...], vezi ca ai uitat sa tragi azi clopotul si nu au stiut astia din Cisnadie la cat sa-ti dea stingerea.
1.30. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.28)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.06.2016, 18:12)
Nota 10! Bravo! E timpul ca porcaria asta electoralo-escrochereasca sa fie abrogata si tinerii lasati in pace sa isi vada de viata lor!
2. Lege plina de aiureli. Lege dedicata
(mesaj trimis de Dan în data de 01.06.2016, 11:45)
Daca am ajuns sa ne conduca tara avocatii si politicienii PNL populisti si poate interesat, inseamna ca nue bine si ne asteapta zile grele.
Legea LDP in primul rand ingusteaza piata creditelor, obligand toti cetatenii Romaniei sa ia numai credite cu dare in plata.
Poate majoritatea romanilor vor altceva, vor sa poatea lege, se simt in primul rand discriminati si jigniti.
Cat despre constitutionaliate, respectarea contractelor partilor, proprietate, reactii internationale si risc de tara ca sa mai vorbim.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 12:28)
Dar nu te obliga nimeni sa dai in plata daca nu vrei. .....in cazul in care nu mai poti plati este o optiune......din pacate singura...
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 12:47)
In sfarsit BCR incepe sa gandeasca si sa-si spele pacatele.Bravo BCR !La bancile grecesti nu am pretentii ca foamea e mare :)
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:23)
Perdea de fum .
Bancile nu au nicio sansa la CCR.
Vor doar sa sperie clienții sa nu vina peste ei .
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:29)
Legea e dedicata evident celor care nu mai pot plăti.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:24)
nu, dar ma obliga sa economisesc bani de minim 25% din activul pe care doresc sa il cumpar, si sa platesc o marja de dobanda mai mare. Si aceasta doar pentru ca in 2007-2008 au existat niste inconstienti, minoritari de altfel, care au luat credite in chf si nu si-au mai putut/vrut plati rata. Ei de ce nu au asteptat sa stranga 25% pentru avans???? Majoritatea populatiei isi plateste si acum ratele la credite, chiar daca au platit un avans de doar 10-15%.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:35)
Ete la el cica e obligat sa economiseasca :) Sunt banci care dau cu 15% avans nu te mai criza degeaba.Si altele care au mai pus un 5% in plus.Atata caz :) Imprumuti diferenta de avans si gata :)
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:08)
Pai, pentru astia ca tine Urechila Piperea nu are solutii. Pentru astia care vor acoperi gaurile lasate de ciracii lui nu gaseste nimic, vreo solutie. Dimpotriva, acum ceva timp era ocupat sa faca misto de tinerii profesori, juristi sau ingineri care "viseaza" la un camin al lor, pe motiv ca inca nu au inteles ca locul lor e in chirie. Deh, daca sunt tineri si proaspat absolventi, nu au inteles ca trebuie sa fii speculator cu cate 3 case, apartamente de lux, cu facultatea terminata la 35 de ani si gura mare ca sa iti acopere altii datoriile. Asta e reteta succesului in mintea plimbatorului de hartii, tinerii profesori si juristi sunt de ras pentru ca isi doresc un apartament de 2 camere luat cinstit printr-un credit.
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:50)
25 la suta era avansul în 2007 când am luat credit.
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:53)
InconștientE au fost băncile câte au vândut credite toxice.
Sa ia în plata acum
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 17:06)
Unde scrie ca asa trebuie sa fie si acum pentru ca ai luat tu cu 25% in 2007? Ceva imi spune ca ai luat pe "reteta Robu", avans pe credite de consum, plus valoarea casei umflate din pix ca sa iti ramana si ceva de renovari si de crapelnita cu tot neamu' la care sa te lauzi ca esti mare proprietar si ai fentat banca.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:26)
În primul rand nu cred ca se va ajunge la CCR așa ușor cum prezintă băncile.
Judecătorul trebuie sa trimită întrebarea la CCR dar nu prea are motive.
Prevăd ca urmează o avalanșă de dări in plata după primul proces .
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:48)
Tragere de timp contestatia CCR :) Pt unele banci are rost ca mai intarzie provizioanele :)
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 13:53)
Prima distractie va fi cand unul cu credit peste 250000 eurova da in plata contestand pragul la CCR.Atunci sa vezi bucurie in banci :)
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:17)
Daca vor sa ajunga la CCR sa incerce google maps :)
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 14:20)
crezi indoielnic ... cum este cu ziaristul care, ajuns la tribunal, a contestat la ccr legea alegerilor primarilor intr-un tur de scrutin pe motiv ca nu ar fi democratica? CCR i-a aruncat contestatia la cos si i-a dat o palma de l-a lipit de pereti
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 15:02)
Ai luat ceva in plus de la vreun speculator de gen Stanescu, Ungureanu sau Neidoni, cu proprietati mai mari de 250K sau l-ai dat tu asa din lingaism, ca sa arati ca esti un postac constiincios?
3.6. asa este (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 20:41)
Pragul de 250 000 nu isi are rostul. Banca a facut evaluare, a diminuat 40% din valoare, a incasat avans, rate din data semnari co contractului.
Poate se admite si pentru pc ldp, ceea ce mi se pare perfect normal, legal, uman.
In cat timp vine raspunsul de la Ccr?
Abia astept sa vad bancile cu ochii cat cpele si sa spuna ca " nu ne asteptam ".
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:30)
Fumigene, disperarea din Piperea si Dan e evidenta, la fel cum e evident si faptul ca porcaria asta de lege o sa fie facuta ferfenita la CCR. In pubic voi postacii GCCC sunteti viteji, la voi pe grup e doliu, dati toti din colt in colt:)))))
P.S. Dan pokaitul lasa de inteles sektarilor lui ca legea asta mai are cel mult 6 luni si ii indemna sa dea dracu' in plata mai repede.
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:39)
bai incompetentule, banca nu a diminuat 40% cand acord creditul. TU ESTI SANATOS LA CAP? Nu. Esti postac. Diminuarile de care spui sunt la credite obtinute pe baza unor ipoteci ale apartamentului DEJA in proprietatea clientului.
TU ESTI NEBUN? DAAAA. ESTI.
3.9. E aevarat? (răspuns la opinia nr. 3.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 23:25)
E adevarata faza ca tarcovnicul ii indeamna sa dea in plata cat mai repede? Incredibil, pocaitul din Cisnadie chiar nu are nici un Dumnezeu. Ii manipuleaza pe astia ai lui ca pe niste oi si e gata sa-i impinga chiar la sinucidere doar ca sa ii iasa lui pasentele si sa-si indeplineasca misiunea sponsorizata de Moscova de distrugere a pietei financiare din Romania.
In vara propovaduia plata cu monede ca o sa dea bancile faliment, oamenii l-au crezut dar nu s-a intamplat nimic.
A mintit si a incercat sa creeze panic sustinand ca niste consumatori CHF au vazut cozi de oameni care isi scot banii si ca acestia nu sunt in siguranta. A mintit, oamenii l-au crezut, nu s-a intamplat nimic.
I-a pus pe oameni sa marsaluiasca si sa mearga la Parlament si sa planga si sa tipe pentru ca astfel bancile vor avea pierderi si le vor face oferte de conversie. Oamenii l-au crezut si nu s-a intamplat nimic
I-a indemnatr sa terorizeze parlamentarii si a mintit si manipulat ca sa se adopte legea darii in plata. Zicea ca legea ii va obliga pe bancheri sa negocieze. Oamenii l-au crezut si nu se intampla nimic.
E incredibil tarcovnicul asta mincinos. Are niste minciuni atat de gogonate incat si locotenentii sai, inclusiv matca de Fanar cu mustata si gusa, s-au dezis de el,
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 18:17)
Aceasta banca a fost obligata ?
Cred ca i-au pus in vedere cei din Arb ori esti cu noi ori afara.
Maine ma astept ca avansul sa fie 40% sau prin zona si la Bt ca prea e oaia neagra.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 18:51)
Stai sa vezi cand o sa iasa tineretu' cu contestatii pe articolul 26 aliniatul 2, tot la CCR, atunci sa vezi comedie:))))) scarbavnicul din Cisnadie da-n benga :))))))))))). Sa vedem daca o sa va tina malagambele sa spuneti ca si aia sunt pusi tot de banci. Run Forrest, run ! :))))))))))
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 20:35)
Tineretu' din Spania, Italia, Uk?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2016, 21:27)
Nu, tineretul din Romania care din cauza unor borfasi ca voi are de platit avansuri mai mari decat aia din Anglia, Spania si Italia.
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de Anonim în data de 02.06.2016, 10:16)
Tie iti plac avansurile mici si preturile mari manipulatorule.Nu te mai da aparator al tinerilor.Ldp e antisclavie si pt tineri.
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.06.2016, 16:51)
Cat din salar plateste un Spaniol cat un Roman avand in vedere ca imobile sunt tot cam acolo la preturi si salariile de 5-6 ori mai mici.
4.4. Ti-a inchis gura.