Online, ofline sau mixt, învăţământul are în continuare problemele sale. Elevii şi studenţii sunt supăraţi pe o lege şi îi cer preşedintelui să o retrimită în Parlament.
Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) şi Consiliul Tineretului din România (CTR) îşi exprimă dezamăgirea faţă de decizia Curţii Constituţionale a României, care stipulează faptul că legea de modificare a Legii 272/2004, care prevede faptul că educaţia sexuală este înlocuită de educaţie sanitară, (realizată doar cu acordul părintelui) se încadrează în limitele constituţionalităţii. Conform unui comunicat al celor trei organizaţii:
"Tinerii solicită Preşedintelui României retrimiterea în Parlament a Legii privind educaţia sexuală!(...) În luna mai, odată cu adoptarea acestei legi, societatea civilă a atras atenţia asupra necesităţii introducerii educaţiei sexuale în şcoli, în sensul propriu al termenului. Încercarea decidenţilor de a limita accesul elevilor la educaţie sexuală reprezintă un act iresponsabil, având în vedere faptul că România se află la coada clasamentului în ceea ce priveşte sănătatea sexuală a tinerilor şi numărul mamelor adolescente. Conform datelor INS Tempo, în anul 2018, în România au devenit mame 727 de adolescente cu vârsta sub 15 ani şi 18.753 cu vârsta între 15-19 ani. Dintre mamele adolescente sub 15 ani, 19 sunt la a doua naştere şi una la a treia. Cât ţine de mamele adolescente cu vârsta între 15-19 ani, 3.929 sunt la a doua, 731 la a treia, 72 la a patra, 8 la a cincea şi una la a şasea. Totodată, 7,5% din totalul cazurilor de cancer de col uterin diagnosticate anual în Europa provin din România, incidenţă de 3 ori mai mare decât media la nivelul Uniunii Europene. România se află pe primul loc din ţările Uniunii Europene în ceea priveşte mortalitatea prin cancer de col uterin (14.2 la 100.000 de femei). Conform notei Policies for Sexuality Education in the European Union, bunele practici în ceea ce priveşte educaţia sexuală includ intervenţia profesioniştilor în domeniu, bazată pe o abordare holistică. Acest aspect presupune faptul că educaţia sexuală ar trebui să livreze cunoştinţe comprehensive, variate şi oneste, reunind atât informaţii fiziologice, cât şi de natură relaţională. Conform aceleiaşi note, educaţia sexuală de calitate depinde de includerea acesteia în curriculumul obligatoriu. Actorii esenţiali în acest context sunt ministerele de resort (sănătate şi educaţie), ONG-urile, cadrele didactice, părinţii şi profesioniştii, întrucât ei sunt cei care livrează aceste informaţii tinerilor. În multe familii din România, sănătatea reproducerii nu constituie un subiect de discuţie liberă, iar mai mulţi elevi nu au părinţi care să le poată răspunde la informaţii privind educaţia sexuală care ar trebui să fie livrate de specialişti în domeniu, astfel că informaţiile pe care elevii le primesc pe această temă în cadrul unităţii de învăţământ reprezintă unica oportunitate de a înţelege aspecte de bază adiacente educaţiei sexuale, precum contracepţia, planificarea familială ş.a. Din aceste motive, solicităm Preşedintelui României retrimiterea în Parlamentul României, spre reexaminare, a Legii pentru modificarea Legii nr. 272/2004." Discuţiile legate de educaţia sexuală în şcoli se poartă de peste 30 de ani, iar concluziile încă se lasă aşteptate.
1. Sa nu fie spălare pe creier
(mesaj trimis de Cristian în data de 29.09.2020, 07:59)
Va include aceasta educație sexuală și activism in domeniul LGBT, adică dogma sexuala pură a noului sistem progresist, neo-marxist? Că se pare că asta e noua religie in scoli - prozelitism sexual mascat sub conceptul de educație sexuală.