Din cauza posibilităţilor reduse pe care le au firmele româneşti în îndeplinirea condiţiilor de calificare la licitaţiile organizate pentru marile obiective, constructorii autohtoni riscă să nu poată face faţă concurenţei marilor companii străine. De aceea, a apărut ideea constituirii unor asociaţii de companii, ale căror capacităţi cumulate să se încadreze în cerinţele precizate în caietele de sarcini ale licitaţiilor. Numai că, după cum a precizat Marin Cotescu, directorul general al Direcţiei Generale de Dezvoltare în Construcţii din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în cadrul Forumului "Construct Week", legislaţia actuală cuprinde o serie de prevederi care limitează obiectivele acestei idei: "În cazul în care există o înţelegere între anumite firme, pentru a participa în asociere la o licitaţie, respectivele companii nu se mai pot prezenta în calitate de concurenţi pentru alte licitaţii, chiar dacă acestea vizează investiţii de dimensiuni mai reduse, pe care le pot executa cu capacităţile proprii". Această precizare a fost resimţită puternic de o parte dintre reprezentanţii mediului de afaceri din sectorul construcţiilor, care şi-au pus mari speranţe în reuşita unei astfel de strategii.
Forumul Economic în Construcţii "Construct Week", ajuns la a doua ediţie, a făcut parte din programul manifestărilor conexe Expoziţiei Naţionale de Construcţii "CAMEX", desfăşurată la Iaşi, şi a avut rolul de a contribui la identificarea unor soluţii reale la problemele concrete ridicate de membrii comunităţii de afaceri din domeniul construcţiilor.