Lenovo Group Limited a anunţat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2024/25, înregistrând o creştere de 20% a veniturilor, care au ajuns la 18,8 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Venitul net s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând 693 de milioane de dolari, incluzând un credit fiscal nerecurent de 282 de milioane de dolari. Performanţele au fost susţinute de strategia grupului axată pe Inteligenţa Artificială hibridă, de relansarea activităţilor Infrastructure Solutions Group, precum şi de creşterea segmentelor Intelligent Devices Group şi Solutions and Services Group.
Lenovo continuă să investească în cercetare şi dezvoltare, cu un buget crescut cu aproape 14% faţă de anul trecut, ajungând la 621 de milioane de dolari. La CES 2025, compania a prezentat mai multe inovaţii, printre care primul laptop AI rulabil şi primul dispozitiv de gaming portabil care permite utilizatorilor să aleagă între Windows OS şi Steam OS. Portofoliul de inovaţii Lenovo a fost premiat cu 185 de distincţii din partea industriei, conform comunicatului.
Investiţiile în domeniul AI sunt o prioritate pentru grup, care urmăreşte dezvoltarea unei platforme tehnologice pentru Inteligenţa Artificială, optimizarea AI personal şi integrarea soluţiilor AI în produsele sale. Lenovo consideră că expansiunea rapidă a AI creează oportunităţi uriaşe în domeniile dispozitivelor, infrastructurii şi serviciilor, întrucât eficienţa crescută şi costurile mai mici ale puterii de calcul facilitează adoptarea tehnologiilor AI la scară largă.
Privind spre viitor, Lenovo îşi menţine angajamentul de a continua investiţiile în Inteligenţa Artificială hibridă şi îşi exprimă încrederea că lanţul său de aprovizionare flexibil şi parteneriatele tehnologice strategice, inclusiv colaborarea cu Formula 1® şi FIFA, vor permite companiei să depăşească posibilele incertitudini macroeconomice.
"Atât veniturile, cât şi profitul Lenovo au înregistrat o creştere semnificativă în trimestrul trecut, cu performanţe solide în toate activităţile de bază. Se remarcă revenirea pe profit a segmentului ISG şi creşterea accelerată a diviziei de smartphone-uri. Inteligenţa Artificială accelerează maturizarea AI personal, în special în domeniul dispozitivelor şi edge AI, dar şi adoptarea AI la nivel enterprise. Această evoluţie se aliniază perfect cu strategia noastră de AI hibridă. Investiţiile continue în inovaţie, alături de operaţiunile globale eficiente, ne asigură o bună poziţionare pentru o creştere susţinută şi profitabilă", a declarat Yuanqing Yang, preşedinte şi CEO Lenovo, se mai transmite în comunicat.
Veniturile grupului au crescut la 18,8 miliarde de dolari, cu 20% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Venitul net atribuit acţionarilor a fost de 693 de milioane de dolari, dublu faţă de T3 2023/24.
Intelligent Devices Group (IDG) a raportat venituri de 13,8 miliarde de dolari, în creştere cu 12% faţă de anul precedent. Segmentul de PC-uri şi-a consolidat poziţia de lider global, cu o cotă de piaţă de 24,3%. Divizia de smartphone-uri a înregistrat o creştere de două cifre, susţinută de performanţele de pe pieţele din Asia-Pacific şi EMEA.
Infrastructure Solutions Group (ISG) a înregistrat o creştere de aproximativ 60% a veniturilor, atingând 3,9 miliarde de dolari şi revenind pe profit. Creşterea a fost susţinută de cererea ridicată pentru servere AI şi soluţiile de răcire cu lichid Lenovo Neptune, extinse acum şi în industrii non-academice.
Solutions and Services Group (SSG) a obţinut venituri de 2,3 miliarde de dolari, menţinând o creştere de două cifre timp de 15 trimestre consecutive. Soluţiile AI au accelerat dezvoltarea serviciilor non-hardware, care acum reprezintă aproape 60% din veniturile diviziei.
În ultimul trimestru, Lenovo a devenit partener tehnologic oficial al FIFA, acoperind competiţii majore precum Cupa Mondială FIFA 2026 şi Cupa Mondială Feminină FIFA 2027. Grupul a fost recunoscut pentru performanţele sale ESG, primind medalia Platinum din partea EcoVadis, care plasează compania în top 1% dintre toate organizaţiile evaluate.
Lenovo îşi continuă angajamentul faţă de inovaţie, extinderea AI şi sustenabilitate, având în vedere un viitor bazat pe tehnologii eficiente şi soluţii integrate pentru mediul enterprise şi utilizatorii individuali.