Compania franceză "L"Oreal", cel mai mare producător mondial de cosmetice, a raportat, la finele săptămânii trecute, vânzări mai mari decât aşteptările pentru ultimul trimestru din 2006. Livrările companiei au crescut datorită cererii din Europa pentru parfumul Armani şi cremele Garnier. Vânzările "L"Oreal" au sporit cu 9,5% în perioada octombrie-decembrie 2006, la 4,15 miliarde de euro (5,39 miliarde de dolari). Analiştii anticipau vânzări de 4,11 miliarde de euro.
În Europa de Vest, vânzările companiei au sporit cu 3,1%, iar în estul continentului - cu 25%, aceasta fiind cea mai importantă creştere înregistrată de companie pe pieţele în curs de formare. "Vânzările din Europa au fost mai bune decât aşteptările în acest sens, iar rezultatele de pe pieţele în curs de formare sunt bune", declară Emmanuel Soupre, administrator de portofoliu la "Neuflize Gestion" din Paris. În opinia sa, a fost confirmată capacitatea grupului "L"Oreal" de a realiza o creştere internă robustă.
Totuşi, vânzările companiei au scăzut cu 4,3% în America de Nord, unde "L"Oreal" realizează circa un sfert din livrările sale. Consolidarea sectorului retail din SUA, prin fuziuni precum cea dintre "Federated Department Stores" Inc. şi "May" Co. (în 2005), a redus numărul centrelor comerciale prin care compania îşi distribuie produsele.
Începând cu luna octombrie 2006, "L"Oreal" şi-a majorat cheltuielile cu publicitatea pentru parfumurile sale cele mai căutate şi produsele pentru îngrijirea părului, ca să câştige clienţi, în condiţiile în care a pierdut teren în SUA.
"L"Oreal" a încheiat parteneriate cu nume importante din lumea modei, precum "Diesel" SpA şi "Giorgio Armani" SpA, ambele din Italia.