Cel mai mare operator aerian european - Lufthansa Group - va prelua în 13 ianuarie o participaţie în compania italiană de stat ITA Airways, după ani de negocieri privind tranzacţia, au declarat pentru DPA surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a confirmat data în timpul unui eveniment dedicat angajaţilor, au precizat sursele.
ITA şi Guvernul Italiei încă nu au confirmat oficial data.
În primă fază, Lufthansa va achiziţiona o participaţie minoritară, de 41%, în ITA, pentru un aport de capital de 325 milioane de euro. Conform acordului cu Ministerul italian al Economiei, Lufthansa poate prelua ITA până în 2033, în două faze, suma vehiculată fiind de 830 milioane de euro, adaugă sursele DPA.
Comisia Europeană monitorizează cu atenţie tranzacţia şi a impus condiţii dure pentru a se asigura că este menţinută o concurenţă eficientă, atât în privinţa zborurilor din Europa cât şi a legăturilor intercontinentale.
Pentru obţinerea aprobării Executivului comunitar, Lufthansa trebuie să cedeze drepturile de decolare şi aterizare pe aeroporturile din Milano şi Roma, unde compania britanică low-cost Easyjet vrea să devină operaţională din primăvară, scrie DPA.
De asemenea, Lufthansa a încheiat acorduri cu concurenţii Air France-KLM şi grupul IAG (care include British Airways şi Iberia) pentru a le transporta pasagerii din Italia către huburile de transport din Paris şi Londra, în condiţii preferenţiale.
În 2023, statul italian şi Lufthansa au semnat un acord referitor la intrarea grupului german în capitalul ITA Airways, după mai mulţi ani de căutări, fără succes, a unui cumpărător pentru vechea Alitalia.
Acordul final referitor la preluarea ITA Airways vine după două tentative nereuşite ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019, conform DPA.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 08.01.2025, 18:18)
Așteptăm preluarea LHA de guvernul german,mgmt LHA este incapabil.LHA este o organizație non profit,nu crează profit ptr acționari.
De fapt Germania este un socialism in pachețel degradat de capitalism.Sindicatele sunt cele care decid in marea majoritate a companiilor.
La LHA e cam așa:
dacă vremea e rea,dacă sindicatele intră in grevă,dacă prețul.petrolului urcă,dacă nu se fabrică avioane,dacă nu au profit,dacă nu dau dividend,dacă sunt amendați etc etc,prețul acțiunii scade.
E o acțiune de evitat,volatilă și nu știu cine găseșe valoare în acest prăfuit fost mamut.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.01.2025, 19:28)
Nici nu poți face mare lucru cu materialul "preluatului". A se vedea Adria (am zburat Muc-Otp odată vreo cincisprezece pasageri în ditamai avionul) sau Swiss sau Austrian (care de ex. oferă la vânzare zboruri la distanță de sub o oră conexiunea fără a-și pune vreo problemă gen Schengen, de bagaje nu mai insist)