Ţara noastră se află în urma ţărilor din UE şi în ceea ce priveşte sectorul bagajelor, potrivit Luizei Dragomir, brand manager în cadrul Princess Traveller, companie care activează pe piaţa autohtonă de profil, din primăvara acestui an.
Domnia sa ne-a precizat: "În România, şi în acest domeniu (n.r. cel al bagajelor) suntem în spatele celor din Europa de Vest. Spre exemplu, în celelalte ţări, cei care călătoresc nu mai folosesc genţile din material textil. Trendul este utilizarea de «hard case». De aceea, ne-am propus ca în România să deschidem noi trendul pe acest segment".
Producătorul olandez de trolere Princess Traveller a adus, în ţara noastră, zece containere cu produse, totalizând 6.500 de seturi a câte trei trolere, după cum ne-a spus Luiza Dragomir, care ne-a precizat că investiţia iniţială a fost de jumătate de milion de euro.
Domnia sa ne-a declarat: "Pe piaţa bagajelor din ţara noastră, există companii importante, care activează pe segmentul high-end, şi companii mai mici, care reprezintă segmentul low, plus produsele aduse din China, de foarte slabă calitate. Din cauză că nu există societăţi care să activeze pe segmentul de middle, firmele low sunt văzute de consumatori ca fiind din piaţa de mijloc. Odată cu intrarea companiei Princess Traveller în România, piaţa bagajelor va prinde contur şi pe segmentul produselor middle".
Trolerele Princess Traveller sunt confecţionate din ABS şi policarbonat, acesta din urmă fiind un material plastic rezistent şi elastic, utilizat la realizarea geamurilor de avion, după cum ne-a spus doamna Dragomir, care ne-a precizat: "Acest material se mulează, dar îşi revine şi nu se sparge. Este foarte uşor, se curăţă bine şi protejează mult mai bine bagajul decât materialul textil. Astfel, trolerele sunt flexibile, încăpătoare şi nu pot fi tăiate".
Domnia sa ne-a spus că societatea pe care o reprezintă înregistrează cele mai multe vânzări online, mediu în care, din punctul său de vedere, se regăsesc consumatori "altfel educaţi, care se îndreaptă către trendul european". În acest context, cele mai multe comenzi ale companiei sunt pe segmentul "hard case", fiind vândute foarte puţine trolere din material textil. Culorile cele mai solicitate sunt albastru şi antracit, potrivit reprezentantului Princess Traveller.
Pe lângă magazinul online deschis în martie în ţara noastră (depozitul aflându-se la Baia Mare), compania îşi vinde produsele prin intermediul câtorva librării şi magazine specializate şi a show-room-urilor din Bucureşti şi Baia Mare, în prezent fiind purtate negocieri pentru intrarea în marile supermarketuri.
"Din păcate, pe piaţa din România nu există magazine specializate. Au rămas foarte puţine magazine de genul marochinăriilor. În aceste condiţii, nu excludem deschiderea unor magazine, deşi încă nu am luat o astfel de hotărâre".
În ceea ce priveşte preţurile practicate de Princess Traveller, un set de genţi (small, medium şi large) costă circa 1.000 de lei, preţul celui cel mai scump set ridicându-se la 1.300 de lei, fără niciun discount. Acesta cuprinde geamantane speciale, cu cântar digital încorporat şi cu încuietoare TSA, pentru călătoriile în SUA, ne-a explicat reprezentantul companiei: "După 11 septembrie, SUA au impus o regulă ca bagajele să aibă acest gen de încuietoare. Americanii sunt foarte stricţi şi dacă li se pare ceva suspect caută în bagaje. Ca să nu strice încuietoarea trolerului, există încuietoarea TSA, cu o cheiţă pe care o au doar americanii. Nici noi nu o avem şi nici clientul. Acest tip de troler este cel mai bine vândut, la noi".
Compania comercializează şi o gamă de genţi din material textil, la un preţ de 120 de lei.
Având şi piese de schimb pentru trolere, Princess Traveller mai comercializează o gamă de echipamente sportive.
Reprezentanţii societăţii intenţionează să-şi amortizeze investiţia făcută în ţara noastră până la finalul anului viitor, în această perioadă urmând să fie epuizat stocul de zece containere de genţi, după care vor fi aduse noile generaţii de produse din Olanda.
Brandul Princess este prezent de 30 de ani în Olanda, dar acesta a reprezentat segmentul accesoriilor de bucătărie, businessul fiind vândut în urmă cu circa trei ani, după care a fost păstrat brandul şi transferat către piaţa de bagaje.
Pe lângă Olanda şi România, compania mai este prezentă în Belgia, Australia, Thailanda, China, Rusia, Coreea, Franţa, Spania, Africa de Sud şi Israel.
Colecţia Princess Traveller include seturi de trolere sportive şi la modă, trolere de weekend, pentru laptop, huse de tabletă şi de laptop şi o linie de accesorii ce include cântare şi curele pentru bagaje.
Luiza Dragomir ne-a spus că piaţa bagajelor din ţara noastră a fost estimată, în 2013, la 20 de milioane euro.