Compania franceză "LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton" SA plăteşte 2 miliarde euro (2,57 miliarde dolari) pentru 80% din societatea italiană "Loro Piana" SpA, din sectorul textilelor, în vederea extinderii portofoliului său de branduri de lux.
Tranzacţia, care trebuie să primească aprobarea autorităţilor din sectorul concurenţei, dă întregii companii "Loro Piana" o valoare de 2,7 miliarde euro.
"Loro Piana" este cea mai importantă achiziţie pe care o face LVMH după 2011, când a cumpărat "Bulgari" SpA. "Loro Piana" obţine două treimi din cifra vânzărilor pe segmentul hainelor pentru bărbaţi şi femei, iar restul în domeniul unor textile speciale, precum cele realizate din lâna rară de vicuna. Compania îşi distribuie produsele prin 130 de magazine la nivel mondial.
Preluarea companiei italiene îi va aduce câştiguri grupului LVMH în primul an de la finalizarea tranzacţiei, conform afirmaţiilor directorului financiar al acestuia, Jean-Jacques Guiony. LVMH aşteaptă ca vânzările "Loro Piana" să ajungă la 700 de milioane de euro în anul curent, de la 631 de milioane de euro în 2012.