Reporter: Cum s-a încheiat anul 2014 pentru compania pe care o conduceţi?
Ana Maria Gergely: Anul 2014 a fost un an bun, dinamic şi, în acelaşi timp, un an greu. S-a muncit enorm la Inform Lykos. Am reuşit să facem faţă cerinţelor crescânde ale clienţilor. Ceea ce mă bucură este că am exportat mai mult şi am livrat mai mult pentru clienţii din România.
AustriaCard a produs peste 50 de milioane de carduri pentru Europa Centrală şi de Est.
Reporter: Ce aşteptări aveţi de la 2015? Va fi un an mai bun pentru mediul de afaceri din ţara noastră?
Ana Maria Gergely: Cred că mediul de afaceri din România a învăţat mult în criză şi mă aştept ca 2015 să fie un an cu oportunităţi de creştere. De aceea sunt optimistă.
Reporter: Care sunt segmentele de afaceri de la care aşteptaţi cele mai bune performanţe, în 2015?
Ana Maria Gergely: Tehnologia se dezvoltă rapid şi afectează modul în care clienţii noştri comunică cu utilizatorii finali de produse şi servicii, precum şi felul în care se efectuează tranzacţii. Deşi comunicarea şi plăţile electronice continuă să ia amploare, preferinţele publicului în ceea ce priveşte distribuţia informaţiei şi modurile de plată diferă foarte mult. Astfel, există un public informat şi tehnologizat, care consumă informaţie digitală şi adoptă plăţile online şi cu telefonul mobil, şi există un public larg, care preferă tradiţionalul.
În ceea ce priveşte divizia de documente a grupului, ne aşteptăm la o intensificare a comunicării între firme şi clienţii acestora, adică o creştere atât a comunicării digitale, cât şi pe hârtie.
Mai mult, cardurile inteligente şi tehnologia contactless vor fi un driver important pentru noi în 2015. Anul trecut deja, producţia de carduri contactless a depăşit numărul de carduri tradiţionale produse de AustriaCard (pentru Europa Centrală şi de Est). Ne mai aşteptăm la o creştere a cererii de carduri ne-bancare, pentru diverse aplicaţii - carduri de loializare, identificare, şi alte aplicaţii atât în sectorul public, cât şi în cel privat, sau carduri inteligente cu funcţii combinate.
Reporter: Ce planuri investiţionale de viitor aveţi pe termen mediu şi lung?
Ana Maria Gergely: Avem planuri de investiţii în echipamente pentru tipar, ca să îmbunătăţim viteza de execuţie şi productivitatea, deoarece ne dorim să oferim servicii noi, cu un cost acceptabil pentru clienţi.
În ceea ce priveşte divizia de documente, Inform Lykos, vom continua şi investiţiile în IT, ca să susţinem iniţiativele de management al datelor şi documentelor şi execuţia strategiilor de comunicare digitală a clienţilor noştri.
Totodată, vom continua să dezvoltăm parteneriate. Spre exemplu, aşa cum pentru partea de documente tranzacţionale preluam toată activitatea de la datele primare de facturare şi până la cutia poştală (sau contul de e-mail) al clientului final, începând de anul acesta oferim servicii complete de loializare a clienţilor, cu ajutorul unui parteneriat încheiat, la sfârşitul anului trecut, cu o companie specializată.
În acelaşi timp, vom continua dezvoltarea centrului de producţie şi personalizare de carduri al AustriaCard în Bucureşti.
Reporter: Care sunt cei mai mari clienţi ai Lykos?
Ana Maria Gergely: Lucrăm cu firme mari din diferite industrii, cum ar fi energie, telecomunicaţii, bănci şi alte instituţii financiare, retail. Lucrăm şi pentru clienţi din afara ţării. Acest lucru ne-a ajutat în timp să câştigăm experienţă şi să înţelegem aceste industrii şi pe fiecare client în parte.
Reporter: Cu ce se deosebeşte Lykos de competitori?
Ana Maria Gergely: Ne bazăm pe experienţă şi suntem, în acelaşi timp, curioşi şi învăţăm din fiecare situaţie.
Investigăm şi investim în cunoştinţe pe care le împărtăşim clienţilor noştri, astfel încât să găsim tot timpul ceva nou, ceva diferit şi creăm documente, carduri şi procese tot mai inteligente.
Reporter: Care sunt problemele cu care v-aţi confruntat în desfăşurarea activităţii?
Ana Maria Gergely: Cu toţii ne confruntăm cu probleme. Am învăţat să le numim provocări şi să încercăm să le transformăm în oportunităţi.
În fiecare zi trebuie să facem mai mult decât ieri, dar mai repede, mai bine şi mai ieftin.