Contracţia sectorului privat din Franţa a continuat în luna mai 2013, conform indicilor PMI (Purchasing Managers' Index) de la Markit Economics. Indicele producţiei agregate, din servicii şi industria prelucrătoare, a rămas la 44,3 (o valoare sub 50 arată contracţia), în condiţiile în care indicele activităţii din industria prelucrătoare a crescut până la 45,5 (cel mai ridicat nivel din ultimele nouă luni), de la 44,4 în luna precedentă. Numărul angajaţilor a continuat să scadă, pe fondul menţinerii tendinţei de comprimare a marjelor de profit.
(sursa: Markit Economics)
Contracţia sectorului privat din Germania s-a temperat în luna mai 2013, conform indicilor PMI (Purchasing Managers' Index) de la Markit Economics. Indicele producţiei agregate, din servicii şi industria prelucrătoare, a crescut până la 49,9 (o valoare sub 50 arată contracţia), de la 49,2 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele activităţii din industria prelucrătoare a crescut până la 49 (cel mai ridicat nivel din ultimele două luni), de la 48,1 în luna anterioară. Numărul angajaţilor a continuat să scadă, pe fondul menţinerii tendinţei de scădere a comenzilor noi, mai ales pentru sectorul serviciilor, unde s-a observat o creştere a costurilor companiilor, pe fondul creşterii costurilor energiei şi a presiunilor salariale.
(sursa: Markit Economics)
Vânzările retail din Danemarca şi-au temperat declinul anual în aprilie 2013, până la 1,5%, de la 4,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un declin de 0,6% în luna anterioară. Vânzările de alimente şi-au accelerat declinul anual până la 4,3%, de la 0,7% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 1,3%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%.
(sursa: Denmark Statistics)
Vânzările retail din Italia au scăzut peste aşteptări în martie 2013, cu o rată lunară de 0,3%, după un declin de 0,2% în luna precedentă, iar scăderea anuală s-a temperat până la 3%, de la 4,8% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 2%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au accelerat declinul anual până la 6,1%, de la 5,3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%.
(sursa: Istat)