Numărul locurilor de muncă din Statele Unite a crescut cu mult sub aşteptări în martie 2015, cu 126 de mii, după o creştere cu 264 de mii în luna precedentă, conform sondajului realizat la nivelul companiilor. Cele mai multe locuri de muncă au fost create în sectorul serviciilor, 142 de mii, în timp ce numărul angajaţilor din sectorul public a scăzut cu 3.000, iar numărul angajaţilor din industria prelucrătoare a scăzut cu 1.000. Conform sondajului de la nivelul gospodăriilor, numărul şomerilor a scăzut cu 130 de mii, iar rata şomajului s-a menţinut la 5,5%, pe fondul unei creşteri cu 277 de mii a numărului persoanelor care nu fac parte din rândul forţei de muncă, până la 93,175 milioane.
(Sursa: BLS)
Numărul cererilor iniţiale pentru ajutorul de şomaj din SUA a scăzut peste aşteptări în săptămâna încheiată la 28 martie 2015, până la 268 de mii, de la 288 de mii în săptămâna precedentă, conform datelor ajustate pentru sezonalitate de la Departamentul Muncii. Conform datelor neajustate, numărul cererilor a scăzut cu circa 7.500, până la 240.471.
(Sursa: Departamentul Muncii din SUA)
Preţurile de consum din Turcia şi-au menţinut creşterea anuală în martie 2015 la 7,6%, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 1,2%, după un avans de 0,7% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 14,1%, de la 13,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,5%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 8%, de la 7,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%.
(Sursa: TurkStat)
Preţurile producătorilor industriali din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2015, până la 3,4%, de la 3,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 1,1%, după un avans de 1,2% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat creşterea anuală până la 3,9%, de la 4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 0,7%, după un declin de 2,8% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%. (Sursa: TurkStat)
Vânzările retail din Cehia şi-au accelerat creşterea anuală în februarie 2015, până la 7,2%, de la 6,8% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%, în condiţiile în care vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 3,2%, după un avans de 4,8% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 7,9%, de la 6,3% în luna precedentă, iar vânzările de combustibili auto au crescut cu o rată anuală de 10,3%, după un avans de 6,6% în ianuarie 2015.
(Sursa: CZSO)
Comenzile industriale noi din SUA şi-au accelerat declinul anual în februarie 2015, până la 4,3%, de la 2,85 în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un declin de 0,7% în luna precedentă (revizuit de la -0,2%). Comenzile noi, exclusiv mijloacele de transport, au crescut cu o rată lunară de 0,8%, în condiţiile unei scăderi lunare de 3,3% a comenzilor pentru mijloace de transport, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2% a comenzilor pentru automobile. Comenzile de utilaje pentru industria petrolieră au scăzut cu o rată lunară de 16,6%.
(Sursa: US Census Bureau)