MAM Bricolaj şi-a extins de 16 ori gama de produse comercializate şi a crescut de 12 ori numărul de angajaţi

A.B.
Miscellanea / 8 aprilie

MAM Bricolaj şi-a extins de 16 ori gama de produse comercializate şi a crescut de 12 ori numărul de angajaţi

MAMBricolaj, lanţ românesc de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă, fondat de Cristian Găvan şi listat, din 2021, pe piaţa AeRo a Bursei de Valori Bucureşti, sărbătoreşte, astăzi, 14 ani de la deschiderea primei unităţi în Bucureşti, marcând astfel introducerea pe piaţa din România a unui concept inovativ de magazin, situat la graniţa dintre bricolaj şi fabricarea de mobilă, ce permite clienţilor să-şi creeze propria mobilă, după preferinţe şi putere financiară, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În cei 14 ani de existenţă, MAMBricolaj şi-a majorat de 16 ori portofoliul de produse pe care le comercializează şi are de 12 ori mai mulţi angajaţi în cele trei magazine ale reţelei din Bucureşti. Anul trecut, în reţeaua MAM s-au înregistrat aproape 350.000 de tranzacţii, cea mai mare fiind de 43.000 de lei la o singură comandă.

Reţeaua MAMBricolaj este organizată, în prezent, hibrid cu trei magazine fizice în Bucureşti şi unul online, primul fiind deschis în urmă cu 14 ani în Bdul Basarabia şi mutat ulterior în Şoseaua Morarilor. Cel mai nou magazin al reţelei, situat în Prelungirea Ghencea, a fost deschis în urmă cu patru ani şi a avut o evoluţie spectaculoasă încă de la început.

Anul 2024 a fost un an provocator pentru MAMBricolaj, pe o piaţă complexă şi competitivă, an în care compania a ales/numit un nou Consiliu de Administraţie, un nou director operaţional şi doi directori noi de magazine, actualul board asumându-şi o schimbare strategică importantă.

"Activăm pe o piaţă caracterizată printr-o cerere constantă, dar şi cu mari provocări legate de o serie de factori economici şi de comportamentul de consum. În prezent, consumatorii sunt tot mai atenţi la raportul calitate-preţ, iar companiile din sector se concentrează pe diversificarea ofertei şi pe îmbunătăţirea proceselor interne pentru a răspunde mai bine nevoilor acestora. În acelaşi timp, concurenţa este mare, iar fluctuaţiile economice, cum ar fi inflaţia şi schimbările de pe piaţa imobiliară, pot influenţa comportamentul de cumpărare al consumatorilor. De asemenea, sectorul se confruntă cu provocări majore, printre care costurile ridicate ale materiilor prime, gestionarea lanţurilor de aprovizionare şi menţinerea unei oferte atractive într-un mediu de concurenţă intensă. De aceea, pe parcursul anului trecut, deşi am încercat să rămânem dedicaţi viziunii de a fi un lanţ de magazine specializate în accesorii de mobilă, am realizat şi o serie de investiţii esenţiale în reţeaua noastră, cu scopul de a îmbunătăţi semnificativ experienţa de cumpărare a clienţilor şi de a susţine dezvoltarea continuă a MAMBricolaj. Prin aceste investiţii, continuăm să ne consolidăm poziţia pe piaţă şi să oferim clienţilor soluţii inovatoare, accesibile şi de calitate", a declarat Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj.

Anul trecut, MAMBricolaj a început un proces amplu de remodelare a magazinelor, pentru a oferi clienţilor un spaţiu modern, în care să găsească nu doar produsele deja consacrate, ci şi o gamă extinsă de soluţii complementare vieţii de zi cu zi. Portofoliul de produse a fost diversificat cu aproximativ 10.000 de coduri noi, incluzând articole din domenii precum menaj, curăţenie, home&deco, accesorii auto, gadgeturi, birotică şi produse de sezon, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor şi preferinţelor clienţilor. MAMBricolaj a achiziţionat, de asemenea, echipamente de ultimă generaţie în locaţiile Luică şi Morarilor, precum utilaje noi pentru căntuirea pieselor din PAL, pentru îmbunătăţirea calităţii comenzilor şi reducerea termenelor de livrare. Compania a continuat să investească în consolidarea platformei online MAMBricolaj şi lucrează la dezvoltarea unei aplicaţii mobile MAM, având în vedere creşterea cererii pentru soluţii de cumpărare rapide şi accesibile. În plus, compania a implementat şi o staţie de încărcare pentru vehicule electrice în locaţia Morarilor.

Deschis în 2011, magazinul MAMBricolaj din Bdul Basarabia, mutat ulterior în Şoseaua Morarilor, propunea, în premieră pe piaţa de profil din România, un concept inedit de magazin, care permitea şi clienţilor fără cunoştinţe şi experienţă în domeniu să participe la construcţia propriei mobile, într-un mod similar procurării de mobilă la comandă, dar în condiţiile unui raport calitate/preţ sensibil mai avantajos.

Dacă la început, MAMBricolaj era prima opţiune pentru meseriaşii care fabricau mobilier la comandă, în prezent, reţeaua fondată de omul de afaceri Cristian Găvan se bucură de o clientelă mixtă. Numărul meseriaşilor care aleg MAMBricolaj are în continuare o pondere semnificativă în vânzări, însă numărul clienţilor persoane fizice creşte şi el de la un an la altul. Clienţii persoane fizice aleg MAMBricolaj fie pentru că vor să facă schimbări în propria locuinţă şi ştiu că în magazinele MAMBricolaj găsesc tot ceea ce au nevoie, fie pentru că oferta de produse din cadrul reţelei este, de la an la an, tot mai consistentă.

MAMBricolaj a plecat la drum cu un magazin, 10 angajaţi şi în jur de 1.500 de produse comercializate, iar astăzi a ajuns la trei magazine în Bucureşti, peste 120 de angajaţi, o gamă de peste 25.000 de produse comercializate şi tranzacţii anuale care s-au apropiat de 350.000 în 2024, în creştere cu peste 5% faţă de anul anterior. Dacă în 2011 gama de produse cuprindea strict accesorii pentru mobilier, începând cu anul 2019 compania a început să introducă treptat categorii noi de produse, pentru a se alinia cerinţelor şi preferinţelor unei game cât mai largi de clienţi.

MAM Ghencea, ultimul magazin deschis în 2021, a avut o evoluţie spectaculoasă în cei patru ani de la lansare, cu creştere de la an la an, atât ca vânzări, cât şi ca număr de clienţi, ajungând în 2024 la un număr de tranzacţii cu 11% mai mare faţă de anul anterior.

43.000 de lei, cea ai mare sumă cheltuită la o singură achiziţie. Românii, mai preocupaţi în 2024 de decoraţiuni interioare şi de curăţenie

În 2024, media bonului de cumpărături per client a fost 160 lei, iar valoarea cea mai mare a unei singure achiziţii a fost de 43.000 de lei, înregistrată în magazinul MAM Morarilor.

În ceea ce priveşte preferinţele clienţilor, în continuare accesoriile pentru mobilier sunt în topul celor mai vândute produse însă, faţă de anii anteriori, în 2024 s-a observat o creştere considerabilă a vânzărilor la categoria decoraţiuni şi produse pentru curăţenie.

"Anul trecut, am observat o tendinţă clară în rândul clienţilor noştri de a prefera soluţii simple şi accesibile pentru amenajările interioare, care pot fi realizate de fiecare persoană în parte, fără a necesita ajutorul unui specialist. Produsele precum riflajele sau panourile PVC au fost foarte populare, datorită faptului că sunt uşor de montat şi nu necesită materiale de construcţie complexe sau muncitori specializaţi. În ceea ce priveşte culorile şi stilurile, românii au ales predominant nuanţe mate şi naturale, care aduc un aspect curat şi elegant în locuinţe. Produsele care permit realizarea amenajărilor cu mâna lor, cum ar fi profilele metalice, rame din lemn, panouri şi altele, au avut o cerere constantă. Aceste soluţii sunt apreciate pentru flexibilitatea lor şi pentru faptul că oferă posibilitatea de a personaliza spaţiile într-un mod rapid şi eficient", a explicat Cristian Găvan.

În 2021, MAMBricolaj a investit 150.000 de euro în panouri fotovoltaice care au fost instalate pe acoperişul magazinului din Ghencea, compania demonstrându-şi astfel angajamentul ferm faţă de sustenabilitate. Trei ani mai târziu, energia verde produsă asigura şi energia necesară pentru staţia de încărcare auto de 120 kW. În plus, magazinul a dezvoltat biroul de servicii proiectare mobilier, ca urmare a cererii ridicate venite din partea clienţilor care doresc mobilă la comandă.

"Suntem foarte mulţumiţi de performanţa acestui sistem, care ne permite să operăm într-un mod sustenabil, reducând dependenţa de sursele tradiţionale de energie şi având un impact pozitiv asupra mediului. Ne ascultăm clienţii şi venim cu soluţii la nevoile lor, în consecinţă am suplimentat biroul de servicii proiectare mobilier pentru a putea prelua toate comenzile de mobilă la comandă", a mai spus Cristian Găvan, fondatorul reţelei MAMBricolaj.

La aniversarea celor 4 ani de MAM Ghencea şi 14 ani de MAM Morarilor, compania a organizat tombole cu premii şi a oferit ciocolată tuturor clienţilor celor două magazine.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Apr. 2025
Euro (EUR)Euro4.9774
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3617
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3503
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7330
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.6023

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
energyexpo.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb