Un marketplace care aduce în acelaşi loc furnizorii de servicii şi bunuri din HoReCa vine în sprijinul firmelor din domeniu, grav afectate de pandemie, pentru reducerea costurilor lor de operare, conform unui comunicat de presă. Platforma Edesia, o investiţie a antreprenorilor Ioana Burcea şi Andrei Sota, este în faza de testare în mai multe restaurante din Bucureşti şi se estimează că va avea peste 200 de conturi active în primul an de funcţionare, investitorii mizând pe nevoia eficientizării activităţii companiilor după luni de pierderi.
Potrivit sursei citate, studii realizate anul trecut arată că pandemia a aruncat industria HoReca în cea mai grea criză din ultimii 100 de ani, cu o scădere medie de 83% a cifrei de afaceri faţă de 2019. Redresarea acesteia, susţinută din fonduri publice, este aşteptată în următorul an, însă antreprenorii din domeniu au nevoie şi de alte resurse pentru eficientizarea activităţii lor, consideră cei doi investitori. Ideea aplicaţiei a apărut din practică, într-o perioadă în care cei doi administrau un restaurant.
Ioana Burcea, investitor în marketplace-ul Edesia, a declarat: "Edesia este primul marketplace B2B din domeniul HoReCa. Platforma iţi permite să plasezi comenzi pentru materie primă, făcând astfel trecerea de la pix şi hârtie la un mediu digital optimizat. Edesia centralizează toate ofertele din piaţă într-o manieră transparentă şi uşor de accesat. Este "the big picture" al unui business, care îţi dă claritate şi te susţine să iei cele mai bune decizii ca să creşti afacerea într-un mod sănătos."
În cazul furnizorilor, marketplace-ul Edesia simplifică procesul de ofertare, ajutându-i să ajungă la un număr cât mai mare de clienţi, eliminând costurile generate de echipele de vânzări în teren. Aplicaţia le dă posibilitatea să interacţioneze cu clienţi noi şi să lucreze la capacitate maximă de la distanţă.
De cealaltă parte, antreprenorii din HoReCa au la dispoziţie o multitudine de furnizori, atent selectaţi, de la care pot face achiziţii directe, rapide, la preţuri dinamice actualizate, alegând timpul şi modalitatea de livrare. Platforma arhivează comenzile şi monitorizează cash-flow-ul afacerii. Le furnizează chiar şi o funcţie de reţetar pentru diversificarea meniurilor, se menţionează în comunicat.
"Ca antreprenor în HoReCa ai o mulţime de priorităţi, de la a gestiona bucătăria la a mulţumi clienţii şi a avea grijă de personal, în timp ce nu trebuie să scapi din ochi partea de contabilitate şi profit. De la comenzi la facturi, toate informaţiile sunt stocate în aplicaţie şi îţi evidenţiază situaţiile când sunt necesare reduceri de costuri, fără a diminua calitatea produselor sau experienţa clientului", declară Andrei Sota
Conform comunicatului, aflată în testare în câteva restaurante din Bucureşti, care funcţionează în sistem delivery şi take away în prezent, aplicaţia https://www.edesia-app.com" target="_blank">https://www.edesia-app.com le-a permis administratorilor să comande produse furnizorilor corelat cu vânzările, să aibă structura costului unui produs din meniu şi să ajusteze marjele de profit ca să menţină profitabilitatea afacerii.
Ioana Burcea şi Andrei Sota au investit 30.000 de euro în platformă şi şi-au propus să atragă fonduri pentru dezvoltarea ei în cursul acestui an.
Ioana Burcea este absolventă a facultăţii Cass Business School London (BSc), specializarea Administrarea Afacerilor obţinută cu bursă de merit, şi deţine un masterat în Ştiinţele Marketingului de la Imperial College London (MSc).
Andrei Sota a absolvit Universitatea Media, specializarea Regie şi Producţie de Film, urmând studii superioare la New York Film Academy din New York.