Maserati, brandul de lux deţinut de Stellantis, a anunţat marţi că renunţă la planurile de a lansa o versiune electrică a modelului sport MC20, din cauza perspectivelor comerciale slabe. Modelul electric, denumit MC20 Folgore, urma să fie lansat în acest an, transmite Reuters.
Un purtător de cuvânt al Maserati a declarat într-un comunicat că decizia a fost luată deoarece estimările arătau un volum redus de vânzări în următorii ani. Potrivit studiilor de piaţă, clienţii modelului MC20 preferă motoarele pe benzină puternice şi "nu sunt pregătiţi să facă trecerea la vehicule electrice într-un viitor previzibil".
Lansat în 2020, MC20 este un model sport de 630 de cai putere, produs în oraşul natal al Maserati, Modena, situat în nordul Italiei, şi are un preţ de pornire de aproximativ 240.000 de euro (262.000 de dolari).
Anunţul vine după ce Stellantis a refuzat, în cadrul unei întâlniri cu sindicatele din noiembrie, să confirme planurile anterioare de electrificare pentru Maserati.
În 2024, brandul de lux italian a avut vânzări de doar 11.300 de unităţi, în scădere puternică faţă de 26.600 în 2023, şi a înregistrat o pierdere operaţională ajustată de 260 de milioane de euro (284 de milioane de dolari).
În timp ce Maserati îşi reconsideră strategia, alţi producători auto de lux îşi continuă planurile de electrificare. Ferrari va lansa primul său model electric în octombrie, iar Lamborghini, parte a grupului Volkswagen, intenţionează să introducă primul său EV în 2029. Porsche oferă modele electrice încă din 2019.
Gama actuală Maserati include versiuni electrice ale GranTurismo, varianta decapotabilă GranCabrio şi SUV-ul Grecale. În afară de modelul GT2 Stradale, o derivare a MC20 aşteptată în primul trimestru al anului, Maserati nu are lansări de noi modele programate. Stellantis reevaluează strategia brandului, după ce planul de afaceri a fost pus în aşteptare anul trecut.
Opinia Cititorului