Papaya Advertising va gestiona campania de informare a sistemului de pensii private după ce câştigătoarea licitaţiei, McCann Erickson, s-a retras întrucât bugetul şi caietul de sarcini anunţate iniţial au fost modificate pe parcurs, a spus, pentru NewsIn, reprezentantul McCann Alexandru Dumitrescu.
Condiţiile anunţate iniţial, atunci când McCann Erickson a acceptat să participe la licitaţia pentru campania publică de informare privind aderarea la sistemul de pensii private s-au schimbat pe parcurs, susţine Alexandru Dumitrescu. "S-a ajuns astfel nu numai la un buget mult mai mic decât cel anunţat iniţial, dar şi la un brief (caiet de sarcini) care nu corespundea cu viziunea noastră strategică. N-am vrut să facem o campanie doar din obligaţie, pentru că am fost aunţaţi câştigătorii licitaţiei. Felicitări Papaya şi sper să facă o treabă cât mai bună în condiţiile date", a declarat, pentru NewsIn, Alexandru Dumitrescu, associate creative director McCann Erickson.
Mircea Oancea, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), a declarat marţi că agenţia de publicitate Papaya Advertising ar putea semna în această săptămână contractul cu Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private pentru campania de informare. În urmă cu o lună, Florentina Ştefănescu, directorul de comunicare al CSSPP a declarat, pentru NewsIn, că a fost selectată agenţia McCann Erickson pentru această campanie, urmând ca înainte de semnarea contractului agenţia să facă un plan tehnic şi o ofertă finaciară.
"Licitaţia a fost organizată de Unitatea de management de proiect din cadrul Ministerului Muncii. Criteriile în funcţie de care a fost selectată agenţia de publicitate Papaya Advertising au fost mărimea firmei, proiectele asemănătoare domeniului nostru de activitate, performanţele profesionale ale directorilor şi ale celor care au organizat proiectul", a declarat marţi, pentru NewsIn, Florentina Ştefănescu.
"Campania publică de informare iniţiată de guvern se va desfăşura pe o perioadă de un an şi va fi reluată în condiţiile în care vom dispune de finanţare", a menţionat Oancea.
El a precizat că pentru desfăşurarea acestei campanii, există o înţelegere cu televiziunea şi radioul public, urmând ca informarea despre pensii private să se facă şi prin poştă, însă această modalitate de promovare este foarte costisitoare. Oancea a mai spus că CSSPP caută fonduri suplimentare pentru promovarea pensiilor private.
"Suntem convinşi că la finalul perioadei de promovare, sistemul de pensii private va avea un grad de cunoaştere mai ridicat decât în prezent", a mai spus Oancea, care a adăugat că în urma sondajului efectuat de CSSPP, doar 60% din cei chestionaţi au auzit de pensii private.
Papaya Advertising este o agenţie de publicitate independentă, înfiinţată în 2002, cu o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro în 2006. Agenţia condusă de Robert Tiderle are în portofoliu clienţi precum BCR Asigurări, Alexandrion, British Council şi Comitetul Olimpic Român. În 2006, Papaya a câştigat la festivalul Golden Drum de la Portoroz un Silver Drum cu spotul realizat pentru Kreskova.
Florentina Ştefănescu a spus că nu poate da mai multe detalii legate de valoarea şi perioada contractului, întrucât CSSPP trebuie să respecte o serie de reguli impuse de Banca Mondială, care finaţează proiectul. Ea a mai adăugat că aceste detalii vor fi făcute publice după încheierea contractului. "Informaţiile legate de licitaţie au fost publicate în ziarul "Adevărul" şi pe site-ul CSSPP. Este un proces transparent", a mai spus Florentina Ştefănescu. Ea a mai adăugat că la licitaţie au participat şase agenţii de publicitate, dar că nu poate dezvălui numele acestora.