Grupul MedLife a înregistrat, În anul 2022, o cifră de afaceri consolidată pro-forma de 2 miliarde lei, în creştere cu 41% comparativ cu exerciţiul financiar precedent.
Rezultatele aferente anului 2022 confirmă eforturile Grupului MedLife de consolidare a serviciilor la nivel naţional, cu accent pe excelenţa actului medical şi pe îmbunătăţirea satisfacţiei pacientului. Ca urmare a acţiunilor de dezvoltare, toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice şi farmaciile.
Într-o perioadă economică marcată de turbulenţe, cu efecte vizibile ale inflaţiei ridicate asupra mediului de afaceri, Grupul MedLife a reuşit performanţa de a-şi continua planul de ascensiune şi expansiune şi în 2022. Nu mai puţin de 13 tranzacţii importante au fost încheiate anul trecut, iar alte 7 proiecte au fost dezvoltate organic. Astfel, Grupul MedLife şi-a întărit expertiza atât în ceea ce priveşte serviciile medicale integrate, cât şi serviciile de nişă, consolidând semnificativ zona de oncologie, mai puţin sensibilă la turbulenţele pieţei, şi zona de wellness, unde, deşi a intrat într-o companie aflată în zona de scale-up, are aşteptări importante potenţate şi de schimbarea regimului fiscal.
"Succesul nostru de aproape trei decenii are la bază două elemente-cheie, aş spune: concentrarea pe nevoile pacientului şi forţa de adaptare. În primul rând, ADN-ul nostru ne obligă să oferim excelenţă în actul medical, prin intermediul medicilor şi specialiştilor extraordinari, a serviciilor de calitate şi a tehnologiei de ultimă generaţie, totul pentru a răspunde cât mai aplicat nevoilor celor aproximativ 30.000 de pacienţi care apelează zilnic la serviciile noastre. Al doilea element face referire la flexibilitatea în abordare şi la viteza de reacţie, atuuri care, în ceea ce ne priveşte, transformă provocările în oportunităţi, indiferent de conjunctura economică. Aceste principii solide reprezintă o bază fertilă în dezvoltarea noastră şi în obţinerea unor rezultate pozitive", a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.
Perspective pentru anul 2023
După un an extrem de dinamic, marcat de 20 proiecte semnificative, 2023 se anunţă un an al optimizării şi consolidării afacerii la nivel naţional. Deşi compania este securizată din perspectivă financiară pentru continuarea strategiei de dezvoltare, reprezentanţii MedLife mizează în perioada imediat următoare pe un comportament prudent, urmând să acţioneze în funcţie de context şi de tendinţele pieţei.
"Ca strategie de business cred că ne asemănăm cu alergătorul de cursă lungă. După o lungă distanţă parcursă într-un ritm accelerat, alternăm acum cu un ritm moderat. Această metodă s-a dovedit sănătoasă pentru noi şi contribuie la creşterea performanţei business-ului. Astfel, după ce în 2022, un an marcat de provocări la nivel economic şi regional, Grupul a bifat 20 de proiecte prin achiziţii şi dezvoltare organică, este firesc să urmeze o perioadă de consolidare şi coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife. Primul pas a fost curajul, aşadar, al doilea este aşezarea, respectiv profitabiltatea. Bineînţeles, în funcţie de tendinţele pieţei şi de nevoile pacienţilor, vom continua să analizăm eventuale oportunităţi care susţin creşterea organică sau prin achiziţii", a precizat Mihai Marcu, Preşedinte & CEO MedLife Group.
Una din principalele priorităţi ale companiei pentru anul 2023 rămâne proiectului MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului, care a intrat în cea de-a doua etapă de dezvoltare. Aceasta prevede punerea în funcţiune a noi săli de operaţii, extinderea unităţilor pre şi post-operatorii şi recalibrarea circuitelor spitaliceşti. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat şi în alte zone din ţară, precum Braşov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Pe termen scurt, MedLife urmează să bifeze inaugurarea unei noi hyperclinici la Bacău şi finalizarea achiziţiei Grupului Provita, pentru care a primit deja aprobarea Consiliului Concurenţei. În plus, pentru a preîntâmpina tendinţele din domeniu, compania îşi reînnoieşte angajamentul de a continua investiţiile în tehnologie şi digitalizare, având convingerea că medicina viitorului este despre utilizarea celor mai noi inovaţii, dezvoltarea platformei medicale şi oferirea unor tratamente personalizate.
În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai puternică reţea de diagnostic şi tratament din România, cu 700 locaţii proprii şi partenere la nivel naţional. Peste 6 milioane pacienţi unici au apelat până acum la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare în unităţile MedLife, iar peste 800.000 de angajaţi beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 10:19)
Au avut pierdere in T4.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 10:39)
parca peste 16 milioane,de la 56 la 39
se vedea de la q3,este scris in comentariile de la articolul de atunci
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 11:56)
Au potential, dar la ce PER au, seamana cu TRP. De ce sa intri acum? Cumperi viitorul?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 10:54)
1,805,525,619 cifra de afaceri consolidata Medlife,adica 368 milioane euro,din raportul financiar
ei spun in comunicat ca e 405 pro-forma,adica aduna toate afacerile companiilor la care au detineri,indiferent de ce procent detin,fara a elimina tranzactiile din grup
frumoasa cosmetica
apropo care e profitul ca in afara de unul dintre fisiere cu raportul strict financiar nu e de gasit nicaieri
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 11:27)
Ei zic ca a scazut cu 68 mil fata de 2021. Atunci a fost 113 mil, deci acum este 45 mil, asa se intelege
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 11:39)
39 milioane lei atribuibili consolidat si 2,4 milioane lei individual.
Adica nimic!
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 11:40)
Bine că are capitalizare peste 500 mil euro
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 12:03)
eu am vazut cat e,de aia scriam de raportul financiar
era retorica,adica normal este ca sa sapam dupa profit si in texte kilometrice de PR sa nu se sufle o vorba?!
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 13:23)
Este o companie de crestere (pe datorie), deci profitul nu conteaza
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 14:10)
Anul asta intra pe pierdere anuala daca se mentine trendul si se mentine. Sa vedem cum se va descurca si cu datoriile acumulate.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2023, 16:12)
Corect, de aceea a și crescut profil anul acesta, nu i așa? Că e growth. sau e groh?