Aplicaţiile care permit comercianţilor să îşi creeze propriile programe de afiliere, să gestioneze propriul marketplace sau să ofere clienţilor opţiunea de a crea abonamente periodice pentru anumite produse sunt câteva dintre funcţionalităţile în care MerchantPro a investit în primul trimestru din acest an. Valoarea investiţiei se ridică la peste 100.000 de euro, iar estimările arată că noile direcţii aplicate în contextul strategiei globale de produs, vor genera o creştere de peste 30% anul acesta pentru platforma locală de soluţii SaaS pentru eCommerce, conform unui comunicat remis redacţiei.
2020 şi pandemia care a marcat acest an au accelerat dezvoltarea zonei de eCommerce cu mult peste aşteptări şi previziuni, iar schimbările profunde în comportamentul consumatorilor au dictat şi direcţiile pe care MerchantPro a decis să accelereze dezvoltarea. Astfel, primul trimestru al lui 2021 a fost marcat de implementarea de noi funcţionalităţi, care să asigure un avantaj competitiv magazinelor ce funcţionează pe platforma de SaaS de eCommerce.
În primul trimestru al 2021 s-au înregistrat creşteri cu 110% în valoarea comenzilor, respectiv cu 82% ca număr al tranzacţiilor magazinelor online de pe platforma MerchantPro. În acest context şi după un 2020 cu creşteri susţinute, interesul comercianţilor faţă de soluţii complexe a crescut. Astfel, MerchantPro a dezvoltat funcţionalităţi, unele în premieră în zona platformelor SaaS, care să vină ca soluţii de aliniere la nevoile de dezvoltare ale afacerilor din online: programe proprii de afiliere, infrastructură de tip marketplace, comenzi automate şi recurente. Acestea permit comercianţilor din platformă să îşi extindă afacerile pe noi verticale din online.
Scalarea businessului prin marketplace
În perioada imediat următoare, MerchantPro va lansa o nouă funcţionalitate, în premieră pentru piaţa online din România, respectiv aplicaţia care transformă orice magazin online creat pe platformă într-un marketplace. Prin intermediul acestui nou instrument, comercianţii MerchantPro vor putea permite vânzatorilor parteneri să îşi listeze produsele în marketplace, obţinând astfel o diversificare prin comercializarea de noi articole, dar fără a gestiona stocuri suplimentare şi având totodată o trasabilitate clară a vânzărilor acestora.
Pentru a susţine mai multe strategii posibile de business, funcţionalitatea lasă deţinătorilor de marketplace libertatea de a decide asupra modului în care sunt adăugate produsele provenite de la vânzători terţi sau cum sunt procesate comenzile, aceste operaţiuni putând fi asigurate inclusiv de către parteneri. Indiferent de abordarea aplicată, comerciantul de pe platforma MerchantPro are control absolut asupra funcţionării marketplace-ului, astfel încât brandul şi regulile sale să fie respectate.
La nivel de trimestru, remarcăm o creştere de 110% în valoarea comenzilor plasate, faţă de perioada similară a anului trecut, în magazinele găzduite de MerchantPro. Tendinţa consumatorului român de a menţine achiziţiile în online este evidentă, prin urmare necesitatea de a oferi partenerilor noştri un avantaj competitiv este cu atât mai importantă. De altfel, pentru întreg anul ne-am propus să dezvoltăm funcţionalităţi care să ajute magazinele ce funcţionează pe MerchantPro să-şi consolideze prezenţa în online, iar retailerii arată o mare receptivitate la schimbare, fiind deschişi să implementeze soluţii care să le asigure dezvoltarea accelerată şi chiar extinderea pe verticale noi sau pieţe internaţionale, declară Arthur Rădulescu, CEO şi fondator MerchantPro.
Affiliate & Referral - creşterea vânzărilor
Una dintre funcţionalităţile dezvoltate în premieră pentru piaţa din România de către MerchantPro este programul de afiliere, ce poate fi implementat de fiecare comerciant în parte, având control total asupra cashflow-ului, indicatorilor de performanţă, bugetului alocat şi duratei campaniilor.
Vânzările prin afiliaţi de regulă pot ajunge sa reprezinte 20% din totalul vânzărilor comercianţilor care folosesc acest sistem, fiind o variantă preferată în strategia de marketing mai ales de către magazinele care se află la început de drum şi doresc să testeze tool-uri care să nu necesite investiţii mari de timp şi buget. La nivelul platformei acesta a fost implementat de peste 10% dintre magazinele active, în prima săptămână de la lansare, precizează Arthur Rădulescu.
Comenzile de tip abonament - predictibilitate în vânzări şi eficientizare a stocurilor
Cifrele la nivel de 2020 au evidenţiat câteva segmente care au înregistrat creşteri spectaculoase, precum retailul alimentar, produsele de curăţenie şi cele pentru casă, dar şi produsele de îngrijire. Analiza comportamentului consumatorului român a evidenţiat o nouă tendinţă, a cumpărăturilor recurente, iar MerchantPro a dezvoltat o funcţionalitate care aduce predictibilitate în venituri şi eficientizare pentru clienţi.
Astfel, aplicaţia dezvoltată acoperă toate aspectele tehnice, cum ar fi posibilitatea de a stabili multiple tipuri de abonamente şi perioade predefinite în funcţie de tipologia produselor, plasarea automată a comenzii la momentul prestabilit sau procesarea automată a plăţii. Activarea acestui serviciu are aplicabilitate directă mai ales pentru cei ce comercializează produse alimentare, produse cosmetice şi detergenţi sau mâncare pentru animale.
Alături de aceste noi funcţionalităţi, MerchantPro a implementat deja soluţii pentru sincronizare de tip multi-store, dezvoltări pentru operarea cu depozite multiple şi vânzare internaţională. De asemenea, la finalul anului trecut, a fost lansat MerchantPro Connect, un sistem de API-uri şi conectori care permit integrarea facilă şi rapidă cu soluţii third party precum sisteme ERP, WMS, CRM, facturare sau gestiune, management al vânzărilor, fulfillment.
În prezent, pe platforma MerchantPro sunt active peste 1.500 de magazine online locale. Pentru acest an, patforma vizează o creştere cu 30% a cifrei de afaceri şi a numărului de magazine faţă de 2020. Cifra de afaceri MerchantPro în 2020 a fost de 625.000 euro, în creştere cu 25% faţă de anul precedent.