Compania Meta, care deţine Facebook şi Instagram, a prezentat luna trecută primul său prototip de ochelari cu realitate augmentată şi inteligenţă artificială (IA), sperând ca în cele din urmă să creeze o nouă platformă informatică pentru consumatori, după calculatoarele personale şi telefoanele mobile. Numiţi "Orion", ochelarii sunt echipaţi cu o cameră foto, căşti şi un asistent IA cu activare vocală, la fel ca ochelarii conectaţi Meta Ray-Ban, disponibili pe piaţă de mai mulţi ani. Aceşti ochelari includ, însă, şi proiectoare minuscule pentru vizualizarea de videoclipuri, ecrane sau chiar persoane sub formă de holograme - toate acestea fără a purta căşti care izolează utilizatorul. "Este ca o maşină a timpului', a declarat Mark Zuckerberg, şeful Meta. "Oferă o privire în viitor care cred că va fi foarte interesantă", a comentat el. Miliardarul şi-a încheiat prezentarea anuală a noilor produse ale grupului cu acest nou dispozitiv, singura surpriză reală a evenimentului de la Menlo Park (California), unde se află sediul companiei.
Zuckerberg a povestit cum a format o echipă în urmă cu zece ani pentru a realiza ochelari wireless uşori (sub 100 de grame), capabili să proiecteze imagini clare, luminoase şi suficient de mari pentru a se potrivi cu toate modurile de utilizare şi mediile, fără a împiedica contactul vizual cu persoanele din jur, prezente fizic. Pentru a interacţiona cu diferitele funcţii ale ochelarilor, utilizatorii îşi folosesc vocea şi gesturile, dar şi, potenţial, gândurile, datorită senzorilor de pe o brăţară. "Este nevoie de un dispozitiv care să poată trimite un semnal de la creier", a subliniat şeful Meta. "Acesta este primul dispozitiv alimentat de interfaţa noastră neuronală pe încheietura mâinii", a precizat el.
Fondatorul Facebook a schimbat numele gigantului reţelelor de socializare în Meta la sfârşitul anului 2021, pentru a semnala trecerea către metavers, viziunea sa asupra viitorului internetului şi al informaticii, unde lumile reală şi virtuală se vor îmbina prin intermediul dispozitivelor de realitate augmentată şi virtuală (AR şi VR). De atunci, căştile VR Quest s-au succedat, iar ochelarii conectaţi Ray-Ban au câştigat în capacităţi IA, însă metaversul nu a sedus (încă) publicul larg. Obsesia lui Mark Zuckerberg îi exasperează însă pe investitori, divizia Reality Labs a Meta pierzând câteva miliarde de dolari în fiecare trimestru. "Agitaţia în jurul metaversurilor s-a încheiat", a recunoscut Vishal Shah, vicepreşedintele Meta responsabil cu metaversurile, în cadrul unei mese rotunde cu jurnaliştii. "Şi sunt foarte bucuros de acest lucru, pentru că atunci când se vorbeşte foarte mult, este greu să te ridici la înălţimea aşteptărilor", a continuat acesta. El a reiterat că este vorba de investiţii pe termen lung şi a explicat că, dincolo de tehnologie, echipele sale caută mai ales să recreeze sentimentul de apartenenţă la un grup de oameni, în condiţiile absenţei lor fizice, deoarece nu întotdeauna este posibilă deplasarea. Chiar dacă întâlnirile la distanţă prin intermediul ecranelor sau hologramelor "nu pot înlocui" conversaţiile faţă în faţă. Spre deosebire de căşti, care continuă să fie greoaie, ochelarii au şanse de a fi adoptaţi pe scară largă, a estimat Jeremy Goldman de la eMarkerter. Orion "reprezintă pariul Meta într-o lume post-smartphone", a comentat analistul.
În opinia sa, totul va depinde de capacitatea ochelarilor de a simplifica cu adevărat viaţa de zi cu zi a utilizatorilor, dar şi de preţul lor.
1. Aceste dispozitive
(mesaj trimis de Anonim în data de 17.10.2024, 04:57)
Aceste dispozitive, desi pot manipula realitatea percepută, nu tin de foame, asta e marele lor neajuns.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 11:41)
mancarea e pe toate gardurile, se si arunca multa, oamenii tin cure de slabire de multa ce e mancarea.
mancarea e o nevoie acoperita total, la fel confortul in case, casele, transportul, haine , deci nevoile de baza sunt acoperite deja 100% de altii, nu se mai fac bani seriosi din asa ceva.
augmentarea realitatii pe de alta parte, nu.
alcoolul, drogurile , sex ul, social media, jocurile pe calculator, filmele, etc sunt modalitati de a scapa de realitate, escaping reality, si dau dependenta, in toate astea se fac f multibani din cauza dependentei pe care o dau. realitatea virtuala, sau "augmentata" va fi viitorul drog. foarte banos pt cine-l ofera, si foarte pagubos pt cine-l consuma.
1.2. IRSOP is that you ? (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 13:38)
IRSOP is that you ? Numa tu vezi bunastare in Romania peste tot... Restul se uita in punga cand merg sa cumpere mancare, nu stiu ce improvizatii sa mai faca in magazin de scumpa ce e mancarea.
De asta spun.. cu ce ne ajuta o casca din aia.. sa ne pacalim singuri sau ce ?
Stomacul nu poti sa-l augmentezi.. ori ii dai papica ori incepe sa ghiortzaie...!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 15:04)
le cumpara specialii si beizadelele din dotare
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 16:43)
Mancarea ar trebui sa contina nutrienti pentru corp, dar ce cumpara majoritatea oamenilor din magazine este otrava, plina cu chimicale nocive care pe termen lung imbolnavesc oamenii, etc.
2. Problema omenirii
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 17:10)
Problema omenirii nu este ca nu are ochelarii potriviti prin care sa observe realitatea ci ca traiul zilnic costa cat nu face. Deci aici trebuie lucrat, in viata reala, nimic virtual ci totul palpabil, la vedere.
Cand om termina cu nivelu de trai, cu papica zilnica, putem sa ne apucam si de realitatea virtuala (sau augmentata cum zic astia)...
Din cate stiu mii de americani dorm pe trotuare... Ii ajuta cu ceva o casca de realitate imbunatatita care sa-i pacaleasca ca dorm intr-un hotel ?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2024, 21:17)
Ca sa nu ramana mai prejos, mujicii au lansat sticla de vodka cu realitate augmentată şi inteligenţă artificială:-)b