Creatorii de conţinut pentru Facebook şi Instagram vor avea la dispoziţie mai multe căi prin care să câştige bani pe cele două platforme deţinute de Meta, potrivit News.ro.
Mark Zuckerberg a anunţat noi instrumente de monetizare dedicate creatorilor de conţinut pentru Instagram şi Facebook, simultan cu extinderea disponibilităţii pentru unele dintre soluţiile mai vechi, ce puteau fi folosite doar de un mic număr de oameni.
Dintre toate, se remarcă Creator Marketplace, care va fi o secţiune specială în Instagram, unde creatorii pot fi descoperiţi şi contactaţi de brandurile interesate de serviciile acestora.
Noua secţiune va lua forma unui "director de creatori", unde aceştia pot completa informaţii despre modul în care sunt dispuşi să lucreze cu brandurile, inclusiv despre plată.
Brandurile interesate vor putea contacta creatorii prin funcţia de comunicare din Instagram, care, din acest moment, va avea o secţiune specială pentru mesajele pe care creatorii le schimbă cu brandurile.
Noul Creator Marketplace este inspirat şi funcţionează la fel ca instrumentul similar oferit de TikTok. Practic, Meta vrea să concureze cu TikTok folosind o idee copiată de la platforma socială chinezească.
Printre celelalte noutăţi anunţate de Meta se numără un abonament prin care creatorii pot vinde acces la grupurile exclusive de discuţii de pe Facebook, extinderea programului Reels Play Bonus pentru Facebook, care, însă, nu este nici acum disponibil în afara SUA şi extinderea programului de testare a NFT-urilor pe Instagram.
Cu aceeaşi ocazie, Zuckerberg a spus că este extinsă perioada de graţie, în care Meta nu va opri comision din veniturile generate de creatori. Iniţial se anunţase că acest lucru se va întâmpla până în 2023, însă, acum termenul a fost extins până în 2024.