• Grupul german aduce hypermarketurile "Real" în ţara noastră
Grupul german "Metro" vrea să-şi extindă activitatea pe piaţa din ţara noastră, prin intermediul diviziei sale de hypermarketuri "Real", informează un comunicat al companiei. "Metro" îşi continuă astfel strategia de extindere selectivă a diviziei "Real" pe piaţa est-europeană. Următorul pas al strategiei este deschiderea unui hypermarket la Moscova, în luna iulie a acestui an, urmat de intrarea pe piaţa românească.
Campania de întărire a diviziei de vînzări din Germania a început în luna februarie, prin remanierea conducerii diviziei "Real". Intenţiile grupului sînt să contracareze scăderile vîn-zărilor pe piaţa germană şi să continue extinderea în Europa de Est.
"Metro" va analiza, de asemenea, toate opţiunile de strategice pentru divizia "Praktiker", inclusiv vînzarea sau listarea prin ofertă publică, în această problemă consultantul grupului fiind JP Morgan.
"Praktiker" se poate dezvolta, fie în cadrul grupului Metro, fie prin forţele proprii, unele dintre motive fiind îmbunătăţirea situaţiei din Germania, precum şi poziţia de top pe care o deţine pe piaţa est-europeană, care oferă perspective de dezvoltare", a declarat preşedintele grupului, Hans-Joachim Koerber. El a mai spus că evaluarea diverselor opţiuni este în concordanţă cu strategia pe termen lung a grupului privind situaţia Praktiker şi demonstrează succesul înregistrat de echipa de conducere.
Praktiker, una dintre cele mai mari companii europene specializate în magazine de tip "do it yourself", a înregistrat, în 2004, vînzări de circa trei miliarde de euro şi un profit operaţional de 59 milioane de euro. Oficialii grupului consideră că în acest an vînzările Praktiker vor avea un ritm de creştere şi mai alert. Reţeaua deţine 339 de centre comerciale în nouă ţări europene.
Praktiker este prezent în ţara noastră din toamna anului 2002 şi cuprinde opt magazine în Bucureşti (două unităţi), Ploieşti, Braşov, Timişoara, Cluj-Napoca, Bacău şi Oradea, cel din urmă inaugurat în luna mai. Anul trecut, "Praktiker" înregistrat, în ţara noastră vînzări de peste 63 de milioane de euro, cu 45 de milioane de euro mai mult decît în anul precedent.
"Metro" a înregistrat, anul trecut, vînzări de 56,4 miliarde de euro, clasîndu-se pe locul trei în lume din rîndul grupurilor de retail. "Metro" îşi desfăşoară activitatea în 2.400 de locaţii din 30 de ţări şi are peste 250.000 de angajaţi. Afacerile operaţionale sînt derulate de divizii de vînzări care desfăşoară activităţi independente pe pieţele respective. Acestea includ Metro/Makro Cash & Carry, lider mondial al vînzărilor en-gros cash & carry, hypermarketurile Real, supermarketurile Extra, Media Markt şi Saturn, numărul unu în Europa în rîndul centrelor de comercializare a produselor electronice de consum, Praktiker, cu produse destinate îmbunătăţirii locuinţelor, şi magazinele Galeria Kaufhof.
În ţara noastră, divizia "Metro Cash & Carry" gestionează 28 de magazine. În 2004, numărul angajaţilor Metro din România a ajuns la 5.228 de persoane.