Retailerul german "Metro" AG intenţionează să-şi majoreze semnificativ investiţiile în următorii cinci ani, căutând achiziţii pentru accelerarea creşterii vânzărilor şi sporirea profitabilităţii, conform Reuters, transmite Agerpres.
Cheltuielile anuale de capital vor fi majorate la aproximativ două miliarde de euro până în 2020, de la 1,4 miliarde de euro în anul fiscal 2014-2015. La magazinele deschise de peste un an, vânzările anuale ar urma să crească cu peste 2% până în 2020, de la 0,1% anul trecut, iar marja de profit va depăşi 3,5%, de la 2,7% anul trecut.
"Metro", al patrulea retailer european, cu 2.200 de magazine în 30 de ţări, şi-a vândut o serie de active pentru reducerea datoriei şi concentrarea pe afacerile sale de bază.
"Diferenţa între locul în care ne aflăm azi şi unde ne vom situa peste cinci ani, zece ani este imensă. În anii următori, activitatea noastră de fuziuni şi achiziţii se va concentra mai mult pe cumpărări decât pe vânzări", a afirmat, ieri, directorul general al companiei germane, Olaf Koch. Acesta a adăugat că societatea caută achiziţii complementare, începând cu afaceri mici care să fie extinse, iar "Metro" nu se confruntă cu probleme legate de finanţare. De asemenea "Metro" analizează ideea să intre pe noi pieţe şi ar putea lua o decizie în acest sens cel târziu până în 2017.