Magistrala 6 de metrou ce va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă şi care ar fi trebuit să fie gata până în primăvara acestui an, are în sfârşit semnat contractul de finanţare pentru executarea lucrărilor.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex SA au semnat contractul de finanţare nr. 82 aferent proiectului "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 1 Mai - Otopeni)".
Valoarea proiectului depăşeşte 6,3 miliarde de lei, valoarea totală eligibilă fiind de aproape 2,8 miliarde lei.
"Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii. Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în confomitate cu legislaţia europeană şi naţională aplicabile acestuia", a transmis, ieri, Metrorex, printr-un comunicat de presă.
Finanţarea nerambursabilă este de 2,36 miliarde lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată), fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.Conform Contractului de Finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 15 noiembrie 2026.
Prin construirea noii magistrale de metrou se are în vedere atingerea mai multor obiective: legarea Capitalei de Aeroportul Henri Coandă, creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc..
Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Rămâne acum de văzut când se va finaliza procedura de achiziţie publică a lucrărilor ce urmează a fi executate până în anul 2026 şi dacă metroul către aeroport va fi dat în exploatare la termenul stabilit în contractul de finanţare sau va avea aceeaşi soartă ca magistrala 5 spre Drumul Taberei.