Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, susţine că profesorii îşi schimbă treptat percepţia asupra planurilor-cadru propuse pentru învăţământul liceal, devenind mai receptivi la descentralizarea deciziei în şcoli, transmite news.ro.
"După primele zile în care erau mai sceptici în legătură cu acest element de descentralizare, încep să înţeleagă că şi poziţia lor devine mai importantă, pot contribui la definirea unui profil mai clar al şcolii în care lucrează", a declarat ministrul, vineri, în cadrul emisiunii Viitor pentru România, de la Prima News.
Daniel David a precizat că elevii şi părinţii au reacţionat iniţial mai deschis faţă de propunerile de reformă, văzând oportunitatea de personalizare a educaţiei şi de creştere a influenţei lor în luarea deciziilor. Cu toate acestea, şi profesorii devin tot mai implicaţi, conştientizând că noul model le oferă mai multă autonomie şi responsabilitate în procesul educaţional.
"Trecem de la un model în care ministrul reglementează centralizat disciplinele şi orele până la nivelul clasei, către unul mai flexibil, în care decizia este transferată către şcoli, profesori şi elevi. Văd o diferenţă clară între reacţiile iniţiale şi cele din prezent. La început, oamenii se uitau mai degrabă doar la numărul de ore din propria disciplină. Acum încep să înţeleagă că li se transferă decizie, putere şi responsabilitate", a explicat ministrul, potrivit aceleiaşi surse.
El a subliniat că procesul de descentralizare nu este unul uşor, în special în România, unde concentrarea puterii sociale este încă ridicată. "Pe o scală de la 0 la 100, România are un scor de 90 în ceea ce priveşte concentrarea puterii, cel mai mare din Uniunea Europeană. Aceasta înseamnă că oamenii sunt obişnuiţi să accepte autoritatea unei figuri de conducere şi nu sunt mereu motivaţi să ia decizii pe cont propriu. Totuşi, mă aştept ca în educaţie, unde avem oameni pregătiţi, să existe o deschidere mai mare", a adăugat Daniel David.
Ministrul a reiterat importanţa unei educaţii performante şi adaptate nevoilor actuale, subliniind că sistemul trebuie să evolueze pentru a contracara tendinţele de dezinformare şi pseudoştiinţă care afectează societatea. "Trăim vremuri în care întunericul, obscurantismul, reprezentate de pseudoştiinţă şi pseudo-religie, riscă să ne afecteze structura socială şi bunăstarea", a concluzionat Daniel David.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.02.2025, 18:26)
Să ne zică ministrul ce-nseamnă încadrarea în context a noilor discipline istorice . Că dacă statul impune prin programă contextul mai bine lipsă .
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.02.2025, 18:28)
Toate discutiile despre invatamant se invart mereu in jurul profesorilor, in conditiile in care mai avem 3 actori: parintele (care le stie pe toate, dar nu stie mare lucru, dar vrea note mari pentru copil ca altfel pierde bursa), elevul (care nu prea mai are chef de munca si de a invata ceva, din varii motive, dar vrea note mari ca sa ia bursa si apoi vrea loc de munca bine platit, desi nu este pregatit pentru asta si in final blameaza societatea ca nu este platit dupa nevoi ci este platit dupa pregatire) si societatea si in special clasa politica (care a inversat scara valorilor, a pus prostii in fruntea tarii si pe functiile bugetare bine platite - in asa mediu, de ce ar mai invata elevul cand mamica/taticul a dat din coate si a ajuns bine, prost fiind si fara vreo pregatire de top?).
2.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 21.02.2025, 19:42)
...
3. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 21.02.2025, 20:19)
Cerem triplarea salariilor,să vină bănetu.