Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu s-a întâlnit, vineri, la Ambasada României din Paris, cu directorul de afaceri publice de la Group Renault, Bruno Vincent, cu care a discutat despre viitorul Uzinei Dacia şi al industriei auto din România, informează sâmbătă ministerul de resort într-o postare pe Facebook.
'Dacia este unul dintre motoarele Grupului Renault şi cel mai important al economiei româneşti. Este cel mai mare constructor auto din România şi principalul exportator al ţării. Competiţia cu alte state, inclusiv din afara UE, impune măsuri rapide şi eficiente, motiv pentru care îmi reafirm sprijinul pentru a asigura sustenabilitatea şi competitivitatea Daciei şi a industriei auto din România. Provocările generate de tranziţia verde, costul energiei şi contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate', a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.
În acest sens, în urma discuţiei cu directorul Bruno Vincent, ministrul Muncii a transmis că va aduce în atenţia Guvernului problemele identificate pentru a se găsi soluţii astfel încât Uzina Dacia şi industria auto românească să-şi menţină competitivitatea. Un alt subiect abordat a fost amenajarea la Mioveni a Muzeului Dacia.
Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieţei auto locale şi cel mai important exportator, cu o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut (PIB) al ţării.
Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2025, 19:00)
este exagerat de slaba. Ca si Ciolacu.
A distrus pensiile .
Nu mi-a venit decizia de 6 luni.
De ce nu spune ca a gresit cand a dat banii pe uin soft prost???
Este o mincinoasa.
SDa le dea Dumnezeu sa plateasca ei.
Asa cum stie El sa ii pedepseasca.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2025, 22:03)
Experienta mea de peste 20 de ani cu Dacia/Renault nu e pozitiva. Ultima data Renault a marit pretul autoturismului, dupa semnarea contractului, cu aproape 2000 de euro. Service total nesatisfacator, masini cu raport calitate/pret mic, atitudine de samsar... continuati asa, faliment rapid.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2025, 22:28)
Se prea poate. Eu spun despre experienta mea la service-ul Dacia de la care am avut experiente in general foarte bune. Preturi maricele dar calitate foarte buna.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2025, 22:31)
Sunt socat. Aflu acum pentru prima oara ca industria auto din Romania este intr-un mare pericol.
"Provocările generate de tranziţia verde, costul energiei şi contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate', a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.
"În acest sens, în urma discuţiei cu directorul Bruno Vincent, ministrul Muncii a transmis că va aduce în atenţia Guvernului problemele identificate pentru a se găsi soluţii astfel încât Uzina Dacia şi industria auto românească să-şi menţină competitivitatea"
Deci, preturile la energie, costurile mari cu forta de munca din Romania, poate si alti factori, au dus la o criza existentiala pentru sectorul auto romanesc. Bine de stiut.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2025, 22:33)
PS.... Anul trecut a fost cum a fost pentru ca Hidro a golit lacurile de acumulare pentru a genera curent ieftin ("a uzinat apa"). Si acum lacurile sunt la sub 70%, adica la o limita ingrijoratoare. Romania va importa curent foarte scump in 2025.