Privatizarea operatorului aerian naţional, TAROM, şi a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti nu vor mai fi luate în calcul în acest mandat, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la evenimentul prilejuit de prezentarea noii aeronave "Sarmizegetusa", de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota TAROM. Întrebat dacă se mai ia în calcul privatizarea TAROM, ministrul a răspuns: "Exclus! Pe acest mandat, niciodată nu se va lua în calcul privatizarea TAROM sau a aeroportului. Este o companie naţională (TAROM-ul - n. r.) şi, cu un management bun, această companie poate redeveni ceea ce a fost, un simbol".
Ministrul a mai susţinut că revitalizarea pe piaţă a companiei TAROM este posibilă: "Revitalizarea TAROM şi repoziţionarea pe piaţă sunt lucruri posibile. Avem programul de guvernare care este foarte clar şi pe componenta de aviaţie - şi aici mă refer la TAROM - privind armonizarea flotei, reorganizarea companiei şi, totodată, repoziţionarea sa din punct de vedere al conceptului de business".
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române - TAROM au semnat un contract de achiziţie a două aeronave noi Boeing 737-800 NG, cu o configuraţie de 189 de locuri, livrarea acestora urmând să fie efectuată în cursul lunii mai. Deocamdată, a fost livrată prima aeronavă, iar cea de-a doua va sosi în România în cursul săptămânii viitoare.
Noile aeronave, care se vor adăuga celor 21 deja existente, au fost achiziţionate prin procedură de leasing operaţional (dry-lease), ce urmează a se desfăşura pe o perioadă de 10 ani. Este vorba despre aeronave noi, recent ieşite din procesul de fabricaţie al firmei Boeing şi care posedă caracteristica "EASA compliant", adică respectă toate reglementările europene în materie de operare comercială.
Configuraţia actuală este de 189 de locuri la clasa Economy, dar ea poate fi modificată în perioada următoare, în funcţie de strategia economică a companiei. "Categoric, şi varianta business va fi instalată", a dat asigurări ministrul, citat de Agerpres.
• Davidoiu: "TAROM a fost sabotată atât din interior, cât şi din exterior"
TAROM a fost sabotată atât din interior, cât şi din exterior de cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă şi eficientă şi să rămână în portofoliul statului român şi este pe pierdere şi în 2016, din cauză că nu a existat nicio strategie viabilă privind eficientizarea sa, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Eugen Davidoiu. Domnia sa a explicat: "Este o afirmaţie personală pe care mi-o susţin: TAROM-ul a fost sabotat atât din interior, cât şi din exteriorul său de către cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă şi eficientă şi să rămână, probabil, în portofoliul statului român. Sunt instituţii ale statului care probabil cercetează aceste lucruri".
La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că, în 2017, compania va închide anul financiar pe zero: "În ceea ce priveşte situaţia financiară de la TAROM, chiar acum se lucrează la buget şi vom intra cu asta pe o Hotărâre de Guvern. O să refacem planul de administrare vechi al companiei, astfel încât anul acesta vom închide TAROM-ul pe zero, fără nicio pierdere, bineînţeles, aceste lucruri fiind posibile şi cu intrarea în flotă a celor două aeronave şi a celorlalte care vor veni până la sfârşitul acestui an, aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi - şi aici mă refer la China, SUA, dar asta este politica proprie a companiei".
Şi Eugen Davidoiu şi-a exprimat speranţa că TAROM va avea break-even anul acesta, după ce în 2016 au fost consemnate pierderi.
Potrivit directorului general, TAROM este în pierdere din cauză că în 2016 nu a existat nicio strategie viabilă privind eficientizarea companiei: "TAROM a pierdut nişte capacităţi însemnate, două avioane care incubau peste 20% din capacitatea flotei, din scaune. Asta a dus ca în 2017, în cadrul programului de vară al companiei, să fie rute pe care TAROM-ul nu le-a mai putut opera, dar, totuşi, faţă de scăderea capacităţii, compania a reuşit prin rotaţia avioanelor să recupereze din lipsa de capacitate şi asta a dus de multe ori poate la întârzierea unora din aeronave, din cauza rotaţiei".
Davidoiu a susţinut că, deşi două aeronave au ieşit din flota companiei anul trecut, fostul management nu a făcut niciun demers pentru înlocuirea acestora, iar capacitatea de operare a TAROM a scăzut foarte mult.
De asemenea, directorul a dat asigurări că strategia comercială a companiei se va schimba şi va avea loc şi o restructurare a Departamentului Comercial.
• Davidoiu: "Cele două aeronave Airbus A310 retrase din flota TAROM vor fi vândute probabil pe bursă"
Cele două aeronave Airbus A310 retrase anul trecut din flota TAROM vor fi vândute printr-o procedură publică, probabil pe bursă, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Eugen Davidoiu. Potrivit acestuia, această procedură se va desfăşura în cursul acestui an, existând, deja, firme interesate.
"Aceste aeronave vor fi vândute la o procedură publică, probabil pe bursă. Există deja firme interesate, iar această procedură se va instrumenta în acest an, atâta timp cât aceste aeronave mai au resurse şi mai pot zbura de pe acest aeroport. Sperăm să obţinem cât mai mult. 10 milioane de euro dacă obţinem, va fi perfect", a spus Davidoiu.
În toamna lui 2016, TAROM a scos "la pensie" două aeronave Airbus A310, acestea fiind achiziţionate în anul 1992, una fiind retrasă din curse pe 12 septembrie 2016, iar cea de-a doua pe 29 octombrie 2016. Până în 2003, avioanele A-310 au fost utilizate pe curse spre Bangkok, Beijing, New York, Singapore, Montreal, dar şi spre destinaţii europene.
Pe 26 aprilie 2017, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţa că TAROM va avea patru noi aeronave până la sfârşitul anului, iar cursele către China şi SUA vor fi reluate: "Până la sfârşitul lunii iunie vom avea două aeronave noi care vor intra în flota TAROM, ca să înlocuiască cele două Airbus-uri care au fost retrase, iar până la sfârşitul anului acesta vom mai achiziţiona încă două aeronave în leasing operaţional, care vor deservi lungul curier. Deci, vom avea patru aeronave la TAROM: două până la sfârşitul lunii iunie, aeronave de mediu curier, şi alte două aeronave, care vor deservi lungul curier, până la sfârşitul anului".
TAROM are în prezent o flotă de 21 de aeronave: patru aeronave Boeing 737-700 (ce pot parcurge o distanţă maximă de 4.900 kilometri), patru aeronave Boeing 737-300 (pentru distanţe de maximum 3.400 km), patru aeronave Airbus A318-111 (pentru distanţe de maximum 2.780 km), şapte aeronave ATR 42-500 (pentru distanţe de maximum 1.200 km) şi două aeronave ATR 72-500 (pentru distanţe de maximum 950 km).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.05.2017, 00:33)
Cine sa cumpere Tarom?! A se vedea cazul AlItalia, in care statul a investit miliarde de euro in ultimii 10 ani iar acuma e in insolventa.... Tarom nu are nici o sansa pe TL sa supravietuiasca.
2. fără titlu
(mesaj trimis de robin hood în data de 25.05.2017, 09:12)
De ce sa le privatizeze???? Sa fie obligati la transparenta? Sa stie toata lumea ce se intampla acolo?Se vede de la o posta performanta managementului.
3. 2017
(mesaj trimis de Obama în data de 25.05.2017, 09:36)
canta cucu (desi ca aspect, nu l-as confunda cu un cuc): ”tarom incheie anul financiar 2017 pe zero” cucule, pasare sura, sa fim seriosi! niciodata nu va fi tarom pe 0, pana cand nu ajung la un conses sa o privatizeze sau sa o listeze pe bursa. iar de cumparat... pe cine ar lasa fomisitii astia sa cumpere o vaca de muls? uitati-va la exemple din jur - cum-necum, sarbi au reusit sa vanda airserbia catre etihad, si asa a ajuns belgrad centru regional catre orient. noi? oha
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.05.2017, 18:13)
Nu ne vindem tara ......