Clienţii noi de pe pieţele mari ca Germania, Italia şi Spania au ajutat ING să raporteze azi un profit trimestrial mai bun decât cel aşteptat, potrivit Reuters. În aprilie-iunie, profitul net a scăzut cu 1% faţă de 2016, până la 1,4 miliarde euro, iar aşteptările au scăzut cu până la 1,28 miliarde euro, potrivit Reuters.
ING a adăugat 700.000 de clienţi noi în prima jumătate a lui 2017, ajungând la 36,5 de milioane. ING a obşinut cele mai mari câştiguri în ţările desemnate "pieţe în creştere" în care sunt incluse şi Polonia şi România, potrivit agenţiei.
Banca olandeză a câştigat clienţii prin software-ul său de telefonie mobilă, limitând totodată costurile prin construirea de sucursale unde se extinde.
Directorul executiv Ralph Hamers a afirmat că profitul a fost determinat de creşterea continuă a creditării şi a depozitelor, la marje de dobândă stabile, "în ciuda concurenţei agresive pe unele dintre pieţele noastre".
Ralph Hamers le-a transmis reporterilor: "Ne aşteptăm ca această creştere a clienţilor să continue". Acesta a adăugat: "Aceasta este o creştere digitală, realizată mai mult din cuvânt decât printr-un preţ foarte competitiv".
Analistul Matthias De Wit de la KBC Securities a explicat că "ING a avut rezultate mai bune decât se aştepta ca urmare a marjelor reziliente, a creşterii veniturilor din comisioane şi a deprecierilor mai mici decât cele preconizate".
Acţiunile ING au început să se tranzacţioneze în Amsterdam, fiind în creştere cu circa 17% în 2017. Venitul din comisioane a crescut cu 17%, ajungând la 714 milioane euro, iar marja netă a dobânzii a urcat la 1,51%, potrivit agenţiei.
Împrumuturile principale în al doilea trimestru au crescut cu 6,4 miliarde euro. ING a atras 5,3 miliarde euro în depozitele noi ale clienţilor, iar provizioanele creditelor neperformante au scăzut cu 25% la 229 milioane, conform sursei.