Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viaţă (Life Cycle Assessment - LCA) - o cercetare realizată de către Quantis, ce oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o ceaşcă de cafea pe întreg lanţul de business - de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Cu dorinţa de a identifica etapele unde se pot aduce îmbunătăţiri pentru a reduce emisiile şi a sprijini consumatorii să adopte obiceiuri mai sustenabile, Nespresso prezintă rezultatele studiului şi vorbeşte despre intervenţiile sustenabile din business pe care deja le-a integrat în ultimii ani - global şi în plan local, în România.
Studiul evidenţiază faptul că 48% din amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile este critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program, al cărui obiectiv este colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare şi durabilă a aprovizionării cu cafea.
Adiţional, studiul Quantis subliniază ca 34% din amprenta de carbon a unei ceşti de cafea provine de din etapa de utilizare însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantităţi precise de cafea macinată, apă şi energie pentru a prepara o ceaşcă de cafea.
Capsulele de aluminiu reprezintă 9 % din amprenta de carbon şi mai puţin de 1% este contribuţia finală a capsulei la finalul ciclului de viaţă, care dacă este reciclată, rezultă în aluminiu ce se poate reutiliza la infinit şi zaţ, care se foloseşte în compost sau devine biogaz. Pe lângă eforturile susţinute la nivel global, în România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează.
Toate acestea conduc, la faptul că o ceaşcă de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de carbon similară cu populara cafea la filtru şi cu 24% mai mică decât o cafea preparată la o maşină de cafea complet automată.
"Sustenabilitatea are un rol esenţial în strategia companiei şi întotdeauna, ne-am angajat să realizăm lucrurile într-un mod specific. Având grijă de comunităţi, mediu şi circularitate, cu aceeaşi dăruire şi pasiune pe care le regăseşti în fiecare ceaşcă de cafea Nespresso. Pentru că aleg Nespresso, dar şi pentru efortul de a contribui la sustenabilitate, le mulţumim clienţilor noştri", a declarat Lidia Chiraches, Marketing Manager, Nestle Nespresso România.