Nhood România: România, în faţa ţărilor europene în ceea ce priveşte oferta de entertainment din centrele comerciale

R.S.
Miscellanea / 10 aprilie

Nhood România: România, în faţa ţărilor europene în ceea ce priveşte oferta de entertainment din centrele comerciale

Centrele comerciale din România sunt principalele destinaţii pentru petrecerea timpului liber, depăşind multe dintre pieţele europene în ceea ce priveşte oferta de entertainment, potrivit unei analize realizate de Nhood România, companie de servicii şi soluţii de real estate integrate, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Datele analizate de Nhood asupra a peste 30 de centre comerciale din România arată că deşi piaţa locală are o ofertă limitată şi există în continuare un mare potenţial de diversificare, mall-urile din ţară sunt mai bine poziţionate în acest segment comparativ cu cele din Germania, Italia sau Austria.

"România are un avantaj considerabil în ceea ce priveşte percepţia consumatorilor asupra centrelor comerciale drept destinaţii de entertainment, în contrast cu pieţele europene mature. Acest context creează o oportunitate reală pentru dezvoltatorii şi operatorii de centre comerciale, care pot valorifica tendinţele actuale printr-o strategie coerentă de entertainment diversificat", a declarat Bogdan Aldea, Head of Business Development, Nhood România.

Cu toate acestea, românii alocă un buget mai mic, faţă de alţi europeni. Conform datelor INSSE, românii au alocat, în medie, 3.1% din bugetul de consum al gospodăriilor pentru recreere, cultură şi sport în 2023, ceea ce echivalează cu aproximativ 120 RON pe lună. Ponderea cheltuielilor variază semnificativ în funcţie de venituri, ajungând la 5.9% în cazul celor cu cele mai mari venituri. Deşi aceste cifre sunt promiţătoare, România rămâne sub nivelul altor pieţe europene, unde ponderea cheltuielilor pentru acest segment atinge 5.1% în Spania, 7% în Franţa şi 9% în Germania.

Majoritatea mall-urilor din ţară includ spaţii de joacă pentru copii şi arcade (prezente în 40-50% dintre mall-uri), în timp ce facilităţi precum realitate virtuală (VR), bowling, laser tag, escape rooms sau parcuri de trambuline se regăsesc în mai puţin de 10% dintre centrele analizate. Mai mult, doar 41% dintre mall-uri oferă mai mult de un tip de divertisment, de obicei o combinaţie între spaţii de joacă pentru copii şi arcade.

Comparativ cu pieţele europene însă, shopping mall-urile din România au o rată mai mare de prezenţă a componentelor de divertisment, de 79%, faţă de Germania - 57% ori Italia, cu doar 45%. Această diferenţă este explicată de preferinţele consumatorilor români de a-şi petrece timpul liber în centrele comerciale, de reacţia întârziată a altor pieţe europene la schimbările de comportament ale consumatorilor, dar şi de strategiile diferite ale proprietarilor de mall-uri şi operatorilor de divertisment.

"Pentru a transforma mall-urile în hub-uri de lifestyle competitive la nivel european, este esenţială diversificarea ofertei de entertainment. Implementarea unor concepte inovatoare, bazate pe complementaritatea atracţiilor, poate genera un impact major asupra retenţiei clienţilor şi asupra creşterii traficului", a adăugat Gabriela Piştalu, Head of Property & Asset Services Nhood Romania.

Compania are în prezent în cele 23 de active de retail pe care le gestionează, peste 7.000 mp de spaţii de divertisment implementate. Şi urmează încă peste 4.100 mp în implementare în diverse etape.

Retailul din România continuă să evolueze rapid, iar centrele comerciale rămân destinaţiile preferate pentru cumpărături şi petrecerea timpului liber. Prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent şi adaptat la cerinţele pieţei, România are şansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinaţii complete de petrecere a timpului liber.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Apr. 2025
Euro (EUR)Euro4.9774
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3617
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3503
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7330
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.6023

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
energyexpo.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb