Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a lansat un brand mai accesibil, denumit Firefly, destinat să concureze cu Smart-ul Mercedes şi Mini-ul BMW, conform Reuters. Lansarea face parte din strategia Nio de a-şi extinde baza de clienţi şi de a creşte vânzările. CEO-ul William Li a anunţat noul brand în cadrul unui eveniment anual al companiei desfăşurat în Guangzhou şi a declarat că precomenzile vor începe imediat, cu preţuri începând de la 148.800 de yuani (20.394 de dolari).
Li a prezentat trei modele Firefly în culorile lavandă, lămâie şi bej, subliniind că vehiculele oferă o rază de întoarcere de 4,7 metri şi tehnologie de parcare autonomă. Clienţii pot plasa comenzi prin aplicaţia Firefly, care precizează că lansarea oficială a maşinilor va avea loc în aprilie.
"Construim maşina Firefly pentru a fi mai inteligentă decât Mini şi mai Mini decât maşinile smart", a transmis Li.
Mini-ul electric al BMW este vândut în China la un preţ de pornire de 148.800 de yuani, iar Smart #1 al Mercedes are un preţ de la 154.900 de yuani. Firefly, noul brand lansat de Nio, va concura cu modele interne chineze precum Seal de la BYD şi Mona de la Xpeng.
Nio, unul dintre cei mai mari jucători EV din China în funcţie de vânzări, a încercat să facă faţă competiţiei intense de preţuri din China lansând modele mai ieftine în acest an. În luna mai, compania a dezvăluit un alt model numit "Onvo".
Iniţial, Nio planificase ca brandul Firefly să-şi consolideze prezenţa în Europa, având ca ţintă concurenţa cu Renault, Fiat şi Peugeot de la Stellantis, precum şi Mini-ul BMW, într-un segment european de maşini mici cu o cerere anuală de 4 milioane de vehicule.
Comisia Europeană a impus în octombrie un tarif suplimentar de peste 20% pe maşinile Nio, inclusiv pe vehiculele electrice Firefly exportate din China, pentru următorii cinci ani, ceea ce va afecta semnificativ competitivitatea preţurilor brandului. Nio nu a oferit detalii despre pieţele în care va fi vândut modelul Firefly. Compania îşi propune să-şi dubleze vânzările până în 2025 şi să atingă rentabilitatea în 2026, dar a recunoscut că vânzările sunt cu doi ani în întârziere faţă de planurile iniţiale.
Opinia Cititorului