Acţiunile companiei americane Apple au scăzut cu peste 5 procente, imediat după lansarea celor două noi modele de iPhone-uri, 5S şi 5C. Astfel, declinul de 5,7% al acţiunilor a fost cauzat de reacţia investitorilor cu privire la preţurile prea mari ale celor două noi telefoane, în special al celui 5C, care, deşi ar trebui să fie un model low-cost, ajunge la 550 de dolari în Statele Unite şi la peste 700 de dolari pe alte pieţe. De asemenea, conform publicaţiilor BBC şi Financial Times, analiştii din piaţă consideră că preţul este unul prea mare pentru ca produsul să reuşească să se impună pe pieţele emergente.
Acţiunile companiei fondate de Steve Jobs au ajuns până la valoarea de 467,83 de dolari, în contextul în care acţiunile companiei reuşiseră să treacă, de curând, pragul de 500 de dolari. Conform unor specialişti din piaţă, este pentru prima dată când compania americană se confruntă cu o astfel de situaţie în ziua imediat următoare unei lansări. Totuşi, analiştii speculează şi pe faptul că scăderea acţiunilor este cauzată mai mult de lipsa unei strategii solide a lui Tim Cook, "capul" Apple, care să confere încredere investitorilor, decât de eventuala lipsă de calitate a noilor modele de smartphone-uri.
Potrivit publicaţiei Financial Times, Steven Milunovich, reprezentantul celei mai mari bănci elveţiene, UBS, este de părere că Apple a făcut o mişcare greşită când a fixat preţul noului model iPhone 5C la 550 de dolari în Statele Unite şi 733 de dolari în China. De asemenea, acesta consideră că strategia conducerii gigantului american poate afecta capacitatea de competitivitate a acestuia în piaţă. În plus, Steven Milunovich şi-a schimbat recomandarea privind acţiunile Apple în "neutru", din "cumpără", iar pentru anul 2014 a estimat vânzări de 158 de milioane de unităţi pentru companie, mai mici cu 10 procente decât până la lansare.
Un anunţ extrem de important, care era aşteptat pe piaţa pe care activează Apple de mai mult timp, ar fi trebuit să fie cel cu privire la acordul de distribuţie a smartphone-urilor în China prin intermediul China Mobile. Totuşi, conducerea companiei nu a făcut nicio referire la acest lucru, fapt ce a alimentat ideea de "eşec" a noului eveniment al Apple.
Compania a prezentat recent în Cupertino, California, cea de-a şaptea generaţie de iPhone-uri, lansând două noi telefoane: iPhone 5S, care reprezintă o variantă a iPhone 5 puţin îmbunătăţită, şi mai interesantul iPhone 5C, un gadget cu un preţ ceva mai mic, destinat sectorului intermediar al pieţei.
Noul iPhone 5S nu aduce schimbări spectaculoase în ceea ce priveşte performanţa, însă acesta compensează printr-o nouă gamă de culori: auriu, gri şi argintiu. Noutăţile mai interesante constau în apariţia unui cititor de amprente, care va permite utilizatorului să folosească telefonul mult mai uşor. Acesta va fi dispus sub forma unui buton circular.
IPhone 5C reprezintă punctul de atracţie al evenimentului companiei fondate de Steva Jobs, dat fiind faptul că acesta este mai ieftin cu 100 de dolari faţă de iPhone 5S. În plus, ciudăţenia vine din modul de prezentare al produsului, acesta beneficiind de o carcasă din plastic, disponibilă în cinci variante cromatice: galben, albastru, alb, verde şi roşu. Noul 5C va dispune de un procesor dual-core de 1,3 GHz şi va avea un ecran de 4 inchi, în timp ce camere îşi păstrează caracteristiile standard: 8 mega-pixeli şi 1,2 mega-pixeli (frontal).
Inovaţiile nu au reprezentat niciodată punctul forte al companiei, Apple mizând cu precădere asupra conceptului de "evoluţie" în detrimentul "revoluţiei".