Interesul românilor faţă de educaţia continuă a crescut în perioada pandemiei, arată o analiză realizată de Upriserz, platformă educaţională online, dedicată antreprenorilor şi profesioniştilor din piaţa muncii.
Numărul utilizatorilor activi ai acestor instrumente de învăţare online a crescut de patru ori din martie 2020 până în prezent, comparativ cu perioada pre-pandemică.
Potrivit analizei Upriserz, 26% dintre utilizatorii platformelor educaţionale online sunt antreprenori, 22% specialişti în diverse domenii de activitate, în timp muncitorii necalificaţi ocupă o pondere de 19% din total. Pe ultimele poziţii în rândul celor care urmează cursuri de învăţare şi perfecţionare online se situează elevii şi studenţii (4%), funcţionarii (3%) şi şomerii sau persoanele casnice (3%).
"Ne bucurăm să vedem că interesul românilor faţă de educaţia continuă este în creştere. Este important să păstrăm trendul ascendent la acest capitol, întrucât România se situează pe ultimele poziţii în statisticile europene referitoare la continuarea procesului de învăţare după absolvirea cursurilor unei instituţii de învăţământ. Platformele de educaţie online au reuşit să satisfacă nevoile celor care sunt interesaţi să se perfecţioneze, să acumuleze cunoştinţe din domenii diverse, sau au nevoie de sprijin în orientarea în carieră. Dovadă stau rezultatele înregistrate de Upriserz. La momentul lansării, în 2019, platforma noastră avea aproximativ 2.500 de utilizatori activi. În perioada pandemiei, numărul acestora a ajuns la peste 10.000. Lucrăm constant pentru a le oferi abonaţilor noştri o experienţă cât mai plăcută şi utilă. În ultimul an ne-am mărit echipa, atât cea de producţie, suport tehnic, IT, cât şi cea de marketing. Ne dorim ca în 2022 să diversificăm şi mai mult platforma, astfel încât să fie cât mai interactivă. Oamenii au acum un nou stil de a învăţa, de a se educa şi de a se dezvolta. Ne dorim să fim în continuare parte din acest proces şi să le oferim utilizatorilor noştri conţinutul de calitate de care au nevoie", a declarat Lorand Soares-Szasz, CEO Upriserz. ", a afirmat Lorand Soares-Szasz, CEO Upriserz.
Metodele de creştere financiară, investiţiile şi antreprenoriatul sunt domeniile despre care românii au vrut să înveţe în pandemie.
60% dintre românii care utilizează platformele de educaţie online au vârste cuprinse între 25 - 39 de ani. Generaţia Millenials este urmată Generaţia X (40-54 de ani) cu o pondere de 29% şi de Generaţia Z (18-24 de ani), care reprezintă 10% din totalul utilizatorilor.
Platformele de educaţie online au fost mediul în care românii au găsit cursurile şi seminariile potrivite nevoilor lor la un click distanţă, din confortul propriei case, în acord cu toate restricţiile impuse de pandemie.
Cea mai mare platformă de educaţie online din România, Upriserz, le oferă românilor acces pe bază de abonament la cursuri şi interviuri în format video care acoperă elemente diverse de dezvoltare profesională şi personală, de la negociere salarială la leadership, până la public speaking. Cursurile oferite de Upriserz sunt susţinute de nume cunoscute, precum Lorand Soares-Szasz, Adrian Cioroianu, Monica Ion, Dan Luca. Interviurile sunt oferite de vedete TV, milionari, antreprenori de sucees din Statele Unite ale Americii şi Romania, inovatori, funcţionari publici de rang înalt, campioni mondiali, precum Andrea Raicu, Cristina Pirv, Simon Maurer , Mihai Leu, Anca Bucur, Gaspar Gyorgy, Ioana Molnar , Chris Voss, Flavia Boghiu, Avi Cicerean, Urania Cremene, Dragos Anastasiu, Razvan Cuc, Dan Isai sau Marcelus Suciu.