Actualizare - Dl. Adrian Năstase a vândut către firme ruseşti, următoarele societăţi comerciale: Alro Slatina, Combinatul de Oţeluri Speciale Târgovişte, Industria Sârmei Câmpia Turzii, Ductil Steel Buzău, Alum Tulcea, Laminorul SA.
Dintre acestea cele mai importante erau COS Târgovişte unde se produceau oţeluri aliate şi înalt aliate pentru industria civilă şi de apărare, plus oţeluri pentru industria nucleară. De asemenea, Alro este strategică ca şi COŞ Târgovişte.
Exceptând Alro Slatina şi Alum Tulcea, toate celelalte firme au fost vândute grupului Mechel şi preluate de ruşii de la Invest Nikarom SRL ulterior.
Deşi, aveau datorii la data privatizării, situaţia financiară şi comercială a Combinatului de Oţeluri Speciale Târgovişte, Industria Sârmei Câmpia Turzii, Ductil Steel Buzău şi Laminorul SA s-a înrăutăţit până la faliment. Proprietarul rus nu a avut în nici un moment ca obiectiv redresarea şi dezvoltarea acestor companii.
România are interes să preia aceste companii, întrucât pot juca un rol important în industria de apărare şi în industria civilă, fie prin producţia de profil prezentă, fie prin conversie industrială.
În cazul producţiei militare, cum a mai avut COS Târgovişte, secţiile de producţie trebuie securizate şi nu pot rămâne în proprietatea unor ruşi.
---
Firmele ruseşti de pe teritoriul altor ţări, inclusiv România pot constitui un sprijin logistic şi financiar pentru acţiuni de spionaj , pentru plata agenţilor de influenţă, precum şi pentru racolarea trădătorilor din ţară în care operează aceste firme.
Din acest motiv, apreciez că în această fază se impune că legislaţia românească să fie modificată pentru a permite punerea sub sechestru a firmelor ruseşti care operează în România, indiferent dacă oficial/legal apar ca având acţionariat într-o ţară europeană. Conducerea firmelor ruseşti de pe teritoriul României trebuie pusă sub controlul unui împuternicit special al Guvernului României.
De asemenea, dacă Ucraina se prăbuşeşte sub ocupaţie rusească, toate firmele ruseşti de pe teritoriul României trebuie naţionalizate.
Apreciez că toate firmele ruseşti de pe teritoriul României care operează în domeniul energiei şi metalurgiei trebuie naţionalizate şi fără condiţia că Ucraina să fie ocupată total de ruşi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 18:42)
amice, esti praf!
2. fără titlu
(mesaj trimis de ferencz în data de 26.02.2022, 19:01)
Oamenii iau razna. Sunt imbatati de emotii. Narcisismul este adevaratul virus, creat in laboratoare. Infricosator.
3. Total de acord!
(mesaj trimis de Om în data de 26.02.2022, 19:04)
Pana ce criminalul va disparea trebuie sa aparam valorile noastre.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 21:11)
Corect! Toate multinationalele care nu platesc taxe statului roman sa fie nationalizate!
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 19:18)
Si firmele germane sa fie nationalizate pentru ca sunt in mare tovarasie cu firmele rusesti.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 19:26)
O enormitate emisa de un om care ,pana acum, mi se parea un om serios ,credibil !Nu-i mai bine sa declaram direct razboi Rusiei ?!!.Mare-i gradina Ta ,Doamne !
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 00:10)
Cel mai bun comentariu. 4.1 bravo
5. boss
(mesaj trimis de unu și nu doi în data de 26.02.2022, 19:27)
pe limba ta iți spun, apucă-te de sapă!
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 19:45)
Baga tare trolul rus.
Situatia este maro pentru voi. Cine va mai plateste?
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2022, 21:09)
Sunt nou pe net. Care e trolul rus? tu ce trol esti? care trol este mai bine platit? se fac plati in criptomonede?
7. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 26.02.2022, 21:23)
Nu recomand - ar da un semnal deosebit de negativ pe piata de capital locala !
Daca incepe sa se apese butonul de nationalizare se vor gasi o multime de alti oameni sa solicite nationalizare din diverse motive (vreti un exemplu? AUR!)
Desigur actionarilor (sa luam un exemplu: ALRO - Vimetco) li se poate face o oferta de preluare ...dar de la oferta de preluare pana la nationalizare... ehee, e drum lung!
Daca Rusia ataca militar Romania in stilul petrecut in Ucraina - atunci as fi de acord cu ideea nationalizarii (si nu doar a companiilor rusesti , deci nu pe criterii de origine a capitalului).
Draga Valentin Ionescu, capitalul e cel mai sperios dintre animale . Cel mai rapid si cel mai sperios!
Nu recomand abordari de genul asta - bazate pe nationalizare. Daca se porneste un bulgare de frica pe burse, acesta va afecta TOATE companiile nu doar cele expuse unei nationalizari pe criterii de origine a capitalului.
not recommended!
8. fără titlu
(mesaj trimis de ferencz în data de 26.02.2022, 21:23)
imi este tare frica de excluderea din SWIFT al Rusiei. America o sa faca o implozie cat toate bombele atomice de pe glob luate la negativ. O sa ne afecteze enorm. O sa luam adio de la petrodolar, si bunastarea privilegiata a noastra.
Scriu aici, in speranta ca Bancherul nostru vede si scrie opinia lui, si in al doilea rand pt. ca cine vor lua aceasta decizie seamana mult cu autorul articolului.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 26.02.2022, 22:03)
Buna Ferencz,
Decizia cu swift pt Rusia e intr-adevar o lovitura puternica dar nu una mortala.
Nu sunt mare maestru in infrastructura platilor dar am o opinie calificata cand vine vorba de asa ceva.
Exista cai ocolitoare, by-pass-uri pentru Rusia si daca eu le stiu inseamna ca si alti lucratori in banca le stiu.
America nu o sa fie afectata de scoaterea Rusiei din SWIFT (una dintre infrastructurile de plati internationale, alaturi de - de exemplu - mai noua retea SEPA pentru Europa).
Principalii afectati sunt (in ordine) :
1. Rusia
2. Partenerii directi ai Rusiei (ex: Germania, mai ales).
SUA nu are cum sa fie afectata in masura in care schimburile ei comerciale cu Rusia nu au amploarea Germaniei (care are o buna interconectare economica cu rusii).
Daca RUsia e scoasa din SWIFT , euro o sa fie afectat grav (depreciere) si usd ce va aprecia puternic. Leul poate suferi deprecieri imediate limitate... dar depreciere mai mare vine pe timp lung (economia Romaniei e puternic legata la Germania).
In principiu Rusia poate folosi SWIFT " pe usa din dos " - China :). Dar nu voi detalia cum , probabil si rusii au bancherii lor, nu e nevoie sa le explic eu chestii de baza in legatura cu conceptul de infiintare de vehicule financiar-bancare pe teritoriul altor state , shelling (referitor la identitatea bancara) si alte prostii si nazbatii de genul asta.... :)
Dar poate fi evitata pana si eliminarea din SWIFT ...doar ca tranzactiile vor deveni mai greoaie , in mai multi pasi. Dar tot se vor realiza prin proxy-uri. :)
Pe noi in Romania o sa ne arda la buzunar (euro mai scump, dolar si mai scump, combustibili mai scumpi.... deci in principiu o ajustare negativa a puterii de cumparare si a nivelului de trai). Dar nu prea mult... 10-15% - deci nu ceva gen " apocalipsa acum" !
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de ferencz în data de 26.02.2022, 22:31)
Nu stiu daca urmaresti, dar si India este prietenoasa cu Rusia si inca nedeclarat, dar si Brazilia. Emiratele se comporta ciudat. Vreau sa spun, ca nu cumva sa ramanem cu SWIFT-ul doar USA si UE. Dolarul sa piarda statutul de valuta de rezerva globala.
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 26.02.2022, 22:54)
da, stiu in general sistemul de aliante cam care e...
nu e nici un risc sa ramana doar SUA si UE cu Swift ... swift e infrastructura globala de plati internationale ... cum vor trimite banii cei care nu mai sunt in swift deloc si nu au alternative? trimit bani cu porumbelul (pacii) ? :)) ....
Dolarul nu isi va pierde statutul de rezerva globala datorita gradului sau masiv de cash-izare (sa ii zic asa... uite ca am inventat un cuvant).
Ideea e ca 95-96% din masa monetara a USD (cea tiparita !!! cam 2.5-2.7% , nu cea electronica - restul de 97. ceva %) e in afara SUA in circulatie...
Pe masura ce se extinde criza datoriilor statale (si se va tot extinde) in aceeasi masura companiile si cetatenii economisesc in valuta forte , adeseori in cash (nu in banca).
Gandeste-te: daca traiesti in ....sa zicem Botswana si acea tara traieste o hiperinflatie sau o criza militara guvernamentala, ce faci? Iti tii economiile in moneda lor nationala? Nu. Ti le tii in ... USD. Sau in Euro. Sau in ce vrei tu, dar nu in moneda nationala.
Pe masura ce creste cota guvernelor care se dau cu capul de pereti in crize guvernamentale in aceeasi masura e posibil sa creasca si economiile celor ce doresc sa pastreze valoarea banutilor lor.
Deci : .... de ce si-ar pierde USD statutul de rezerva globala? Faptul ca au opinat cativa analisti indirectia asta nu e de ajuns.
Stres-ul datoriilor la nivel global e in crestere, nu in scadere. De ce ar scadea interesul pentru USD? Ok, pot exista acidente, pot exista caderi din pod pentru USD... dar nu ai cum sa elimini valoarea imensa a schimburilor comerciale internationale efectuate in USD. Nu in euro . Nu in yuan, nu in ruble. In USD.
asta cheama o mentinere a usd ca valuta forte international , de rezerva.
ca poate avea si accidente de depreciere subita si puternica... e adevarat. Dar si ce daca? Tot USD e folosit international in schimburi comerciale.
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de ferencz în data de 26.02.2022, 23:03)
Multumesc pt. raspuns detaliat si constructiv. Eu tot nu as paria pe USD. Toate cele bune !
8.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de unu și nu doi în data de 26.02.2022, 23:26)
bun răspuns, mulțumim
8.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 00:14)
China's Cross-Border International Payments System (CIPS), founded in 2015, is still under development and includes only 80 foreign banks.
8.7. pt 8.4 si 8.5 (răspuns la opinia nr. 8.4)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 00:26)
cu placere.
cu ocazia asta anunt ca acum 30 de minute Ursula a anuntat deconectarea Rusiei de la SWIFT.... ca tot vorbeam noi aici ! :)) a anuntat pe alpeh news
toate bancile rusesti vor fi deconectate de la swift SI MAI ALES : BANCA NATIONALA A RUSIEI VA AVEA ACTIVELE INGHETATE!
wow! just wow!
8.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.6)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 00:32)
da, CIPS-ul e intr-adevar in curs de dezvoltare... e un fel de SEPA european in viitor al Chinei... dar China tot de SWIFT se foloseste la baza (nu de CIPS care inca nu e de larga folosire). . . ce o sa faca acum? o sa scoata si China din SWIFT? sa fim seriosi, nu se poate asa ceva! Ar ingheta bocna tot comertul international!
8.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 00:56)
Bun, alro se nationalizeaza la 4,4lei
9. Bati campii!
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 01:59)
Nici nu stii despre ce vorbesti.
COS Targoviste este in faliment si are cumparator pentru active, o companie mare din Italia, Beltrame,care vrea sa fava investitii acolo, nu sa-l dea la fier vechi.
10. comentez, deci gindesc
(mesaj trimis de Vocea Kremlinului în data de 27.02.2022, 02:17)
Eh! Nu e nevoie de nationalizare. Se poate umbla, delicat, la top management.
Managerii rusi nu mai primesc permise de munca in Romania. Lukoil, Gazprom & shit sint multinationale (sanchi!). Reprezentantele din RO pot fi conduse de manageri romani. Oameni cu studii, cu CV-uri profesionale solide, cu moralitate deasupra oricarei indoieli, gen Dan Voiculescu.
Si pe vremea tovarasului reprezentantele multinationalelor, care faceau afaceri in RO, erau conduse de cetateni romani. Daca vroiau sa faca afaceri in RO.
]...]
10.1. comentez, deci gindesc (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de Vocea Kremlinului în data de 27.02.2022, 06:54)
Lukoil il merita pe Catzu. Gazprom pe Orlando Teodorovici. Alro pe Florin Iordache. TMK Artrom pe Rares Bogdan.
Ma tem ca n-are maica Rusia atitea investitii citi politicieni capabili are Romania. Dar au iesit Adrian Nastase si Liviu Dragnea de la strinsoare. Rezolva ei rapid cu penuria de investitori.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 06:38)
Ma rog pentru Pace si neutralitate pentru Romania!
Presa ne indeamna la razboi este incredibil acest indemn mediatic un genocid pentru romanul de rand!
Nu lasati nebunii sa latre!
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 07:25)
eu actionez pentru pace si neutralitate in Romania!
no, sezi calm si nu te mai chinui atata ... si mai inchide tv-ul ala ca acolo toti au luat-o razna si gonfleaza maximal totul....
tv-ul cred ca e o arma impotriva linistii, echilibrului si gandirii critice
e mult mai bine pe internet sau aici pe Bursa - unde e o frumoasa intalnire intre analisti de top , versatili si mai cunoscuti si mai necunoscuti si cititorii lor - cu un grad de educatie peste media pietei !
pace iti doresc! si calmitate!
totul decurge ok.
11.2. Soho (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 08:22)
Ban.Cher.,mulțumesc pentru comentariile tale ( cu referire specială la dolar!)
Ce părere ai însă de creșterea de pe bursa din SUA ? Mie personal mi s-a parut indecenta, adică " sărbătorești " cu cravată roșie și floare pe rever distrugerea Ucrainei?
Sau altfel,vinzi pe zvonul că va fi atacată Ucraina și cumperi când începe dezastrul unei țări?
Sau altfel, războiul e între bărbați, ori noi americanii nu facem diferențe de gen ?
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 08:47)
Asa fac astia,necazul altora,prosperitatea lor.Razboaie sa fie peste tot,doar la ei acasa sa nu fie.Spunea un comentaror pe aici,le provoaca fie direct,fie prin intermediari,Biden zambea fericit cand vorbea despre Ucraina.SUA nu a fost lovita decat de doua ori in istorie,la Pearl Habor si in 2001de catre teroristi(si s-au lamentat atata).Nu-i nimic,la ei nu este nevoie sa vina strainii sa-i atace,ei se vor ataca intre ei cand nu vor mai primi totul pe tava,totul se intoarce in viata,este legea cauza efect.Eu stiu ca Ucraina nu ne-a fost prietena de-a lugul timpului(ca si rusii de altfel),dar totusi,nu ma pot abtine sa nu-mi para rau de acesti oameni in suferinta,daca eram noi in locul lor?
11.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 09:07)
USD e la un punct de turnura important... atat euro (indexul euro) cat si dxy (indexul consolidat al usd) se apropie de finalizarea unui triunghi (pe grafice) care dureaza de ani buni de zile... si cele doua triunghiuri laterale (miscare de consolidare) trebuie sa se sparga intr-o directie sau alta.... tine minte ca prima miscare e intotdeauna cea falsa... vad ca prima miscare care a inceput sa se dezvolte e cea de depreciere a euro si apreciere a usd , deci poate deveni clar ca pe termen mediu (12-24 luni) vom asista la o cadere a usd si o apreciere agresiva si nenaturala a euro ... e doar o posibilitate, nu o lua ca o predictie, si eu inca sunt nelamurit total si urmaresc situatia.
legat de burse (americane si nu numai) : acolo termeni precum decenta sau logica (:D) nu se aplica.
uite comentariul meu:
raman la pozitia mea ca bursele americane datoreaza un ultim maxim (sau o ultima pulsiune de urcare fara marcare de noi maxime pe burse) cu o reversare profunda si cu caracter impulsiv (5 valuri interne in primul val descendent - pe teoria elliott) incepand de la jumatatea lunii martie 2022 (inscriindu-se astfel intr-o piata bear , structural descendenta, pentru aproximativ 12 luni pana in aprilie 2023 +/- 1 luna).
Deci eu raman la pozitia mea de baza enuntata cu mult timp in urma.
ATENTIE! => notez schimbarea de viziune a unui analist pe care il urmaresc (alaturi de altii) si ma refer la Martin Armstrong. (princeton economics).
El sustine ca asistam la o inversiune de ciclu si ca (atentie!) : urmeaza o cadere masiva pana sub 4000 puncte sp500 si apoi reintrarea intr-un ciclu de urcare al burselor din 23 martie 2022 incolo.
Deci suntem oarecum pe pozitii opuse in prezent.
Sa ne lamurim: ce sustine el ascunde in subtext razboiul in europa ! Astfel el sustine ca in pofida tensiunilor din europa si potential dintre taiwan -china , cele doua mari fluxuri de bani (din asia de sud-est si din europa) vor alimenta piata de capital americana (actiuni, t bonds , obligatiuni corporate si mai ales usd) in baza sentimentului de frica.
ok zic eu.... dar stiu clar din alte surse ca WEF va pune in 2022-2023 in practica DEMOLAREA USD IN CEL MAI BARBAR MOD (inclusiv : demolarea pietelor de capital americane) ... si asta contravine fundamental viziunii d-lui Armstrong si asuma... PACEA IN EUROPA si fluxuri de capital dinspre SUA spre Europa si China!
Il suspectez pe Armstrong de patriotism economic dincolo de ce il sfatuiesc AI-ul lui, Socrates!
Inainte de a observa eu pozitia WEF-ului in legatura cu detronarea USD, am sustinut ca USD urmeaza sa se gripeze vreo 12-18 luni ...
Probabil ca apele se vor clarifica pana la finalul lunii martie 2022!
Astept si eu sa vad ce ne vor comunica pietele!
p.s. acest mesaj e poate cel mai clar si complet scris de mine in ultimele 6 luni cu privire la situatia usd , piete bursiere , etc E o pozitie si e un moment de acumulare de energie pentru o miscare masiva pe piete ... pro sau contra usd, actiuni, marfuri , etc... (in relatii directe sau inverse de corelare , ele intre ele).
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 09:17)
"Eu stiu ca Ucraina nu ne-a fost prietena de-a lugul timpului(ca si rusii de altfel),dar totusi,nu ma pot abtine sa nu-mi para rau de acesti oameni in suferinta,daca eram noi in locul lor?"
Axele de conflict au fost mutate cu forta cu multi ani in spate de maini exceptional de puternice, prin miijloace neconventionale, specifice.
Ar fi trebuit sa fim noi (nu e o exagerare cand zic asta, stiu ce spun). Urmariti ce spune Basescu - stie ce zice, a avut acces direct la informatiile la care ma refer si din ce stie poate ca abia vorbeste jumatate sau poate doar un sfert - in public, in presa, ma refer.
In prezent recomand multa bagare de seama din partea politicienilor romani - sa stea in neutralitate relativa, sa trimita doar haine, alimente si medicamente NU ARME SI NU MUNITIE etc... si in general sa nu mai fie puricele care iese in frunte inaintea altora cu decizii de o parte sau de alta a conflictului.
Orice pozitie cretina (declaratie sau fapta a actualilor politicieni romani, nevoiasi cu spiritul si mici lachei executanti a altor forta mai mari) de aliere unilaterala cu una dintre parti ni se va intoarce in freza cu forta unui bumerang si va distruge lucrarea de reconstructie a liniilor situationale (executata acum ceva timp, cu ani in spate). Si se va lasa cu pierderi teritoriale de durata.
Asa ca bucura-te ca nu suntem in locul lor ... cu mult har cineva undeva a retesut Istoria. Dar miza e ca acum politicienii sa nu strice ce a construit cineva.
Stati cu ochii pe politicieni SI II VETI VEDEA PE CEI ANTI-ROMANIA, PE CEI VANDUTI: cine vine cu impingeri la razboi , cu idei de livrare arme si armament, cu decizii belicoase iesite din context si care expune Romania furiei conflictului si razboiului E DINTRE VANDUTI !
Tineti minte bine ca am scris aici - ii veti putea usor identifica pe vanduti, pe tradatori !
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 09:29)
si ca sa intelegi ce eveniment istoric major a fost "reconstruit" ... cauta pe net catrenul 26, centuria 5 (V) din scrierile lui Nostradamus
dar... cum sa iti spun... reconstructia liniilor situationale e ca la chirurgia estetica .... dupa ce chirurgul te-a reconstruit , nu trebuie sa supui zona "lucrata" la presiuni si tensiuni o vreme ... pentru ca pot fi anumite implicatii.
de asta am zis de actualii politicieni - sa fie foarte foarte atenti ce decid si ce declara.... sa mizeze pe echilibru extrem intre parti, neutralitate (in fapta si declaratii) .... sa ii lase pe altii sa iasa ca puricii in frunte ca e mai bine asa.
apropo de exemplu de mai sus... :) d-nul chirurg specializat in chirurgie plastica urmareste cu atentie desfasurarea evenimentelor dar ar dori ca ineptii din politica sa nu ii strice lucrarea executata :)
sper ca ai inteles ceva din cele scrise mai sus :) daca nu , nu conteaza, au mai fost si altii care au zis ca vorbesc in dodii :))
11.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 09:45)
Tradatorii trebuie sa plateasca,am suferit destul datorita tradatorilor(spioni rusi) care ,,il sfatuiau,,pe Ceausescu,ne ajunge.Cat poti fi de nenorocit ca om incat sa-ti tradezi tara in care te-ai nascut si propriul popor?Acum nu e loc de greseli,nici macar declarativ,cel mai bun lucru pe care il pot face autoritatile romane este de a acorda ajutor umanitar refugiatilor(fiindca suntem oameni) si de a-si tine gura.Vorba lui Hamlet:,,TACERE!,,
11.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 09:52)
Nu vorbesti in dodii,am inteles perfect.
11.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 09:56)
In plus,cine ar fi anticipat acum treizeci si ceva de ani,sa zicem,ca Rusia va ataca Ucraina?Si totusi...exista....Cum as putea sa nu cred,este prea evident.
11.10. era de așteptat (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de unu și nu doi în data de 27.02.2022, 11:29)
primul pas greșit l-au făcut “ai noștri”
au anunțat trimiterea de echipamente militare, muniție, veste antiglonț, etc...
11.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.10)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 27.02.2022, 12:06)
am vazut cu surprindere si neplacere.
este eroarea lor ca nu se informeaza de unde trebuie.
eu o fac pro-bono, nu le (mai) cer nici un ban... dar asa cum am zis ... veti putea usor deosebi vandutii de nevanduti.
nu e o eroare nereparabila, nu e nici o grija, se repara... dar tare mi-ar placea ca politicienii sa aiba nitica mai multa minte-n cap inainte sa ia decizii ... gata! a trimis Polonia , Cehia , Germania, NATO... hai, hop! sa trimitem si noi.
spiritul asta de imitatie prosteasca ma omoara efectiv.
tot ajutor era si daca trimiteau doar alimente si medicamente si haine si atat.
p.s. daca nu se abtin de la gesturi care sa expuna Romania unui conflict / unor frictiuni ma vad nevoit sa le trag covorasul de sub picioare.
Imi este deosebit de usor sa o fac - si social si economic exista contextul potrivit.
Sa nu se intinda cu gesturi agresive la adresa Romaniei ca pana sa ii bata Putin, o sa ii bat eu nevazut de o sa ii sting, inainte de a fi indepartati de la putere.
Daca eu zic NEUTRALITATE, inseamna ca trebuie sa faca cum zic eu si sa mentina neutralitatea! Eu sunt cel care vede inainte in viitor, nu stapanii care le poruncesc lor ca unor sclavi-carpe!
Le mai dau niste saptamani sa isi reaminteasca ca sunt romani (deci stapani!), maxim o luna , daca nu se conformeaza o sa le fie livrate surprize calde!
11.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 12:30)
Au tacut si-au facut.Au spus numai dupa ce au livrat arme.Au stofa de tradatori,degeaba ne chinuim noi,nu stiu din ce motiv nu se duc sa traiasca in tarile pe care le pupa undeva,sa ne lase pe noi in pace,cu grijile si problemele noastre.Cui sa-i ceri sa iubeasca aceasta tara,lui Catu si altora ca el?Ma gandeam ca macar primul ministru,ca fost militar, are mai multa intelepciune,dar nu,el se ia dupa Catu.
11.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 13:19)
Citu e agent american, e un vandut
11.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 14:05)
Cred lucrul acesta fiindca a aparut de undeva,de nicaieri,pur si simplu ne-am trezit cu dezorientatul asta temporospatial ca a ajuns prim-ministru si acum presedintele senatului.Cred ca cei mai mari tradatori sunt tot la PNL,acest partid.....
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 08:41)
Nu știu dacă legislația permite naționalizarea acestor bunuri,dar in mod cert ar trebui creiata o modalitate de a opri exportul lichiditatilor de orice natura spre Rusia,ar fi minunat dacă s-ar putea boicota accesul persoanelor și capitalurilor dubioase ale statului rus,a acelor persoane și capitaluri pot căreia paravane pentru serviciile secrete și de informații ruse.Trebuie sa fim suspicioși cu privire la natura capitalurilor și a persoanelor din Rusia.[...]
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 08:49)
asta vorbeste de racolarea tradatorilor de tara de catre rusi , cand Romania este intesata de ong sorosiste . si din cauza lor nu avem autostrazi , ca , calcam paduchi cu burta rosie sau alte ganganii , plus alte binefaceri precum cele ale lui macovei si gasca cu ghinea in frunte .
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2022, 10:17)
Ați omis OMV și BCR