OPSFPR solicită clarificări privind înfiinţarea unei noi companii de marfă de stat

A.B.
Miscellanea / 7 februarie

OPSFPR solicită clarificări privind înfiinţarea unei noi companii de marfă de stat

Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR) a emis un comunicat oficial în care îşi exprimă îngrijorarea faţă de recentele declaraţii ale Ministrului Transporturilor cu privire la înfiinţarea unei noi companii de marfă de stat, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Conform declaraţiilor publice, ministrul a afirmat că "nu convine unora că avem o nouă companie de marfă de stat". Cu toate acestea, OPSFPR subliniază că problema fundamentală nu este legată de acceptabilitatea acestei iniţiative, ci de viabilitatea economică a acestei noi entităţi de stat.

În acest context, OPSFPR ridică întrebări legate de modul în care noua companie va funcţiona în cadrul economiei de piaţă şi de respectarea principiilor europene în ceea ce priveşte finanţarea acesteia, subliniind riscurile ca aceasta să devină "un nou sac fără fund pentru bugetul public", similar cu situaţia companiei CFR Marfă. Organizaţia aminteşte că, în prezent, CFR Marfă controlează doar 20% din piaţa transportului feroviar de marfă, dar înregistrează datorii de peste 420 de milioane de lei către CFR Infrastructură, în timp ce operatorii privaţi, care deţin 80% din piaţă, au datorii de doar 6 milioane de lei.

De asemenea, OPSFPR atrage atenţia asupra "tratamentului preferenţial" de care beneficiază CFR Marfă în raport cu operatorii privaţi, în ceea ce priveşte termenele de plată pentru serviciile prestate de CFR SA şi Electrificare CFR SA. Organizaţia subliniază că operatorii privaţi sunt penalizaţi imediat pentru orice întârziere în efectuarea plăţilor, indiferent de sumă, în timp ce CFR Marfă beneficiază de condiţii financiare mai favorabile.

În plus, OPSFPR pune în discuţie alocarea unui buget semnificativ de 2 miliarde de lei pentru achiziţia de active, ridicând întrebări cu privire la oportunitatea şi eficienţa utilizării acestor fonduri în contextul actual. "Aceşti bani vor fi vreodată recuperaţi?" şi "Vor deveni doar o nouă povară pentru contribuabili?" sunt întrebările pe care organizaţia le adresează autorităţilor competente.

În opinia OPSFPR, în loc să susţină crearea unui nou operator de stat, Ministerul Transporturilor ar trebui să promoveze un mediu concurenţial corect, în care toţi operatorii, inclusiv cei privaţi, să îşi îndeplinească obligaţiile financiare şi să funcţioneze pe baze economice solide. De asemenea, organizaţia subliniază că Ministerul Transporturilor trebuie să asigure un cadru echitabil pentru toţi actorii din sectorul transporturilor, fără a favoriza un singur operator de stat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9767
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7940
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2859
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9683
Gram de aur (XAU)Gram de aur441.7015

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb