OTP Fond de Pensii, care operează pe piaţa pensiilor private obligatorii (pilonul II), şi-a revizuit în jos estimările privind cota de piaţă până la 7-8%, faţă de 10% cât anticipa la startul campaniei de atragere de clienţi, a declarat pentru NewsIn preşedintele companiei, Mircea Floarea.
"OTP Fond de Pensii estimează că va ajunge la o cotă de piaţă de 7-8% faţă de 10% cât estimasem iniţial, deoarece concurenţa din acest sector nu este tocmai loială", a spus Floarea, menţionând că firma pe care o conduce a atras deja peste 9.000 de participanţi.
El a explicat că segmentul pensiilor obligatorii este afectat de un fenomen numit "cointeresare directă", care constă în faptul că agenţii de marketing oferă unui participant între 20 şi 50 lei pentru a-şi da semnătura unei anumite companii. Preşedintele companiei OTP Fond de Pensii a adăugat că, în goana lor după comisioane, agenţii încearcă să-şi convingă potenţialii clienţi să semneze pentru mai multe companii, asigurându-i că, odată cu încheierea perioadei de alegere a unui fond obligatoriu, agenţii vor depune cea mai bună ofertă în locul lor, a adăugat Floarea.
Timp de zece zile de la începerea perioadei în care românii îşi pot alege un fond de pensii obligatorii se epuizează "piaţa caldă", care reprezintă cunoştinţele, familia şi prietenii agenţilor respectivi, după care urmează o perioadă de acalmie în care românii se informează despre această piaţă, consideră Mircea Floarea. Aproximativ 500.000 de participanţi şi-au ales deja un fond de pensii obligatorii, a mai spus preşedintele companiei.
Compania a investit 1 milion euro în pregătirea agenţilor de marketing, iar în prezent are semnate contracte cu şapte companii de brokeraj şi dispune de 2.103 de agenţi proprii, dintre care 110 sunt din reţeaua băncii şi 205 de la OTP Garancia.
OTP Fond de Pensii acordă agenţiilor săi de marketing un comision de 30 euro pentru fiecare participant atras, iar preşedintele fondului a estimat că, la nivelul întregii pieţe, vor fi cheltuite cu aceste comisioane peste 100 milioane euro. Totodată, el a precizat că firmele înregistrate pe pilonul II plătesc agenţii de marketing cu comisioane cuprinse între 25 şi 40 de euro pentru fiecare contract încheiat de aceştia.
Compania are un capital social de 8 milioane euro, iar depozitarul său este Banca Comercială Română (BCR). OTP Fond de Pensii Administrat Privat, care administrează fondul OTP Fond de Pensii, va investi două treimi din fonduri (66%) în instrumente cu grad de risc scăzut, respectiv în titluri de stat, obligaţiuni municipale şi corporative.
Grupul OTP este prezent pe piaţa românească prin OTP Bank România, OTP Garancia Asigurări şi OTP Fond de Pensii Adminis-trate Privat (pilonul II) - care administrează OTP Fond de Pensii.