Compania Deloitte a inaugurat, ieri, la Bucureşti, Centrul European de Servicii Regionale din România, ce va servi drept hub tehnologic atât pentru clienţii locali cât şi pentru cei internaţionali. Centrul din România se alătură astfel celorlalte trei centre de tehnologie Deloitte din lume, situate în Hyderabad (India), Belfast (Irlanda) şi Orlando (SUA), în contextul în care tehnologia reprezintă un pilon de creştere al companiei.
Satya Swaroop Roddam, managing director Deloitte Tehnologie, a declarat: "Stabilirea Centrului de tehnologie la Bucureşti înseamnă o recunoaştere a talentelor IT pe care le are România, precum şi a dinamicii pieţei locale de IT. Am încredere că acest Centru de Servicii Regionale va deveni unul de referinţă la nivel mondial şi va oferi talentelor IT din România oportunitatea de a-şi dezvolta aptitudinile, prin implicarea în proiecte internaţionale majore".
În prezent, în cadrul Centrului Deloitte Tehnologie sunt angajaţi peste 100 de consultanţi IT, numărul acestora urmând să ajungă la cel puţin 650.
Noua echipă vine în completarea celor peste 600 de angajaţi pe care Deloitte îi are deja în România, până în anul 2020 centrul urmând să genereze aproximativ 800 de locuri de muncă.
Dacă se au în vedere şi creşterile celorlalte segmente de business ale companiei în România, se va ajunge în următorii ani la aproximativ 2.000 de angajaţi.
Potrivit oficialilor companiei, în prezent, 97% din angajaţi sunt români, această pondere urmând să se menţină şi în viitor. Posturile pe care Deloitte urmează să facă angajări se adresează atât celor cu experienţă cât şi juniorilor, compania estimând investiţii semnificative în resurse umane.
• Augustin Jianu: "Abilităţile IT ridicate ale capitalului uman din România ajută economia"
Prezent la inaugurare, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale Augustin Jianu, a subliniat că Guvernul României are drept obiectiv ca un procent de 10% din Produsul Intern Brut (PIB) să fie dat de sectorul IT&C. Conform domnului Jianu, acest obiectiv va fi atins în principal prin investiţii în capital uman.
Domnia sa a declarat: "În programul de guvernare am stabilit un obiectiv ambiţios, de a avea o valoare de 10% din PIB provenind din sectorul IT&C (...). În 2012, când am obţinut prima slujbă în administraţia publică, discutam despre cum ar fi dacă am avea o contribuţie mai mare în PIB a sectorului IT&C decât cea a agriculturii, iar în 2014, acest lucru s-a întâmplat. Prin urmare, suntem optimişti în ceea ce priveşte acest obiectiv şi credem că prin investiţii atât din partea Guvernului României cât şi din partea sectorului privat vom reuşi să-l atingem, majoritatea investiţiilor urmând să fie făcute în capital uman".
În opinia domnului Jianu, abilităţile IT ridicate ale capitalului uman din România ajută economia, datorită faptului că acest sector generează valoare adăugată foarte mare, nu doar în ceea ce priveşte segmentul de software, dar şi în cel al serviciilor.
Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a mai subliniat că, realizarea Centrului European de Servicii Regionale reprezintă o investiţie americană, România având un parteneriat strategic cu Statele Unite.
Centrul de Servicii Regionale va furniza servicii SAP, Analytics/Managementul Informaţiei (AIM) şi tehnologii digitale către clienţii Deloitte atât din România, cât şi pentru pieţe europene precum Marea Britanie şi Germania, furnizând aplicaţii software şi servicii către 75% din companiile prezente în Top 100 Fortune.
În vederea realizării acestuia, compania a analizat câteva ţări europene, România oferind cea mai bună combinaţie în ceea ce priveşte resursa umană şi infrastructura IT. Pe plan local, reprezentanţii Deloitte au optat pentru Bucureşti în detrimentul Clujului datorită conectivităţii mai mari a capitalei la transportul aerian.