PayU, a lansat raportul intitulat "The Next Frontier: cele mai promiţătoare pieţe pentru liderii emergenţi ai comerţului electronic în 2021 şi nu numai", care prezintă creşterile fără precedent ale achiziţiilor online pentru pieţele cu o creştere accelerată, trecute adesea cu vederea înainte de 2020, în favoarea unor pieţe occidentale, tradiţionale, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Raportul, realizat de PayU, analizează cheltuielile efectuate de consumatori în mediul online în 19 ţări, de pe cinci continente, pentru patru sectoare de comerţ electronic unde s-au inregistrat cele mai rapide creşteri: frumuseţe şi cosmetice, produse digitale, modă şi galanterie şi educaţie.
Mario Shiliashki, CEO, PayU Global Payments, a declarat: "Nu a fost niciodată un moment mai bun pentru a activa în comerţul online. O serie de factori, precum trecerea accelerată la cumpărăturile online, rata crescută de penetrare a dispozitivelor mobile, nivelul crescut de acces la internet şi incluziunea financiară în creştere, determină consumatorii să cumpere online, în timp ce noile reglementări şi inovaţii sporesc, în continuare, securitatea plăţilor pentru consumatori. Acest context oferă o oportunitate de creştere fără precedent a comerţului online pentru comercianţii din întreaga lume. O mare parte din această oportunitate se află şi în regiunile geografice în care operăm".
Potrivit sursei citate, într-o perioadă în care pandemia de COVID-19 a produs întreruperi importante în activităţile economice, comerţul online a susţinut vânzările pentru comercianţi şi le-a oferit consumatorilor o importantă alternativă pentru a-şi procura produsele esenţiale vieţii de zi cu zi.
In acest context, al pandemiei de COVID 19, pentru mai multe pieţe, schimbarea guvernamentală concentrată către o mai mare digitalizare a economiei reprezintă un real ajutor, mai ales că unul dintre pilonii cheie ai acestui moment este comerţul online.
De asemenea, în ultimele luni, cumpărătorii români au avut ocazia să experimenteze din ce în ce mai mult, cât de simplu, rapid şi sigur este să achiziţioneze online, iar pentru anumite verticale s-a putut observa o creştere considerabil mai mare decât în anii precedenţi.
Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România, a declarat: "Ne aşteptăm ca până la finele lui 2021 bugetul pentru cumpărăturile online în categoria fashion să crească cu 75%, trecând pentru prima dată de 1 miliard de dolari. De asemenea, veniturile vor avea o creştere anuală de 10% în perioada 2021 - 2025, ajungând astfel la un volum de piaţă de 1,6 miliarde de dolari până la finalul anului 2025".
Pe lângă simplitate şi siguranţa plăţii online, cumpărătorii români beneficiază şi de opţiuni special dezvoltate pentru o experienţă cât mai plăcută. Două dintre opţiunile pe care le oferă liderul plăţilor online celor care achită prin intermediul platformei sale sunt:
- Plata printr-un singur click, "Pay by click" - opţiunea prin care clientul nu trebuie sa îşi mai introducă datele de card şi poate efectua plata doar cu un singur click. La finele anului trecut, tranzacţiile plătite cu această opţiune au ajuns să reprezinte 38% din totalul plăţilor efectuate cu cardul.
- Opţiunea de Instant Money Back, prin intermediul căreia clientul primeşte banii în maxim 30 de minute de la momentul confirmării returului, un beneficiu unic în Europa, oferit de PayU în România împreună cu partenerii săi.