Compania aeriană TAROM va avea la finalul anului 1.233 de angajaţi, cu 579 mai puţini decât are în prezent. Cifra apare în bugetul de venituri şi cheltuieli al transportatorului aerian, care a fost publicat deja în Monitorul Oficial, scrie G4media.ro.
Obligată să-şi ţină avioanele la sol circa trei luni ca urmare a restricţiilor de zbor impuse de autorităţi cu scopul reducerii infecţiilor cu noul coronavirus, TAROM se confruntă cu o scădere semnificativă a veniturilor. Şefii companiei de stat estimează că TAROM va încasa anul acesta un miliard de lei din vânzarea de bilete şi alte servicii, cu circa 500 de milioane de lei mai puţin ca anul trecut.
Aşa că nu e de mirare că 2020 va fi un nou an, al treisprezecelea, în care transportatorul aerian de stat va înregistra pierderi. Şefii TAROM estimează că la finalul anului gaura din bugetul companiei va depăşi 315 milioane de lei. Dacă estimările făcute în bugetul de venituri şi cheltuieli vor deveni realitatea, asta înseamnă că 2020 va fi anul cu cele mai mari pierderi din 2016 încoace.
Pierderile TAROM din ultimii 7 ani
2019: 182,7 mil. lei
2018: 178,6 mil. lei
2017: 172,3 mil. lei
2016: 469,6 mil. lei
2015: 274,2 mil. lei
2014: 110,1 mil. lei
2013: 130,1 mil. lei
Sursa: Ministerul Finanţelor Publice şi BVC TAROM
Acelaşi buget de venituri şi cheltuieli vorbeşte şi despre reducerea numărului de angajaţi de la TAROM. Până la finalul anului compania aeriană ar urma să ajungă la 1.233 de salariaţi, asta în condiţiile în care în prezent pe ştatele de plată ale companiei se află peste 1.800 de persoane. Conducerea companiei spune că analiza nu este încă definitivată şi că numărul exact al celor care vor fi daţi afară nu a fost deocamdată stabilit.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat în repetate rânduri că rolul noului director general al companiei aeriene de stat, Mihăiţă Ursu, este "să taie în carne vie".
"Astăzi sunt 1.700 de angajaţi, 800 sunt în şomaj tehnic, iar salariile au fost plătite luna trecută cu întârziere, 80%, respectiv 20%. Am încredere în noul director general ştie cu ce probleme se confruntă compania TAROM, şi împreună cu administratorii au misiunea să taie în carne vie, pentru că acolo niciun un angajat al companiei nu putea să facă restructurare. A fost nevoie să venim cu cineva din exteriorul companiei. Ştiţi cum spunea o vorbă: cei de la TAROM nu se pot căsători între ei pentru că sunt majoritatea rude. În consecinţă o intervenţie chirurgicală cu scopul de a salva compania este necesară şi am convingerea că acest lucru se va întâmpla", declara Lucian Bode la un post de televiziune în urmă cu două săptămâni.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor declara că planul de restructurare al TAROM va duce la "reducerea numărului de angajaţi între 500, 600 sau 700".
G4Media a scris încă din decembrie, citând un draft al unui raport întocmit de PwC la finalul anului trecut, că TAROM ar putea economisi în următorii zece ani peste 57,3 milioane de euro (64,2 mil. dolari) în condiţiile în care ar da afară în jur de 150 de persoane, ar închide agenţiile neperformante, ar eficientiza direcţia tehnică şi ar centraliza achiziţiile.
Comisia Europeană a aprobat în februarie aprobat planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei) companiei aeriene de stat TAROM. Transportatorul aerian de stat trebuie să ramburseze acest împrumut în termen de 6 luni de la accesarea lui. Lucian Bode declara recent că aceşti bani pot fi utilizaţi strict pentru plata combustibilului, a certificatelor verzi, pentru achitarea ratelor la aeronavele luate în leasing, dar nu şi pentru plata salariilor. Guvernul Orban a aprobat în aprilie un momerandum pentru acordarea unui alt ajutor de stat companiei aeriene în valoare de 65 milioane de euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.06.2020, 09:21)
N-a fi mnica ca de nunta lui Bula.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Hanni în data de 26.06.2020, 13:09)
Ai de capu meu, deci stai sa vedem: raman angajat eu, tata, fratelo, varu Virgil, varu Gigi si raman fara servici nevasta mea, mama, cumnata, matusa Vera si matusa Geta.
Daca ne mai cresc salariile, nu-i rau deloc.