"Panasonic" Corp., cel mai mare producător mondial de televizoare cu plasmă, a raportat un profit inferior aşteptărilor pentru ultimele trei luni din 2010, din cauza pierderilor diviziei principale.
Profitul net al companiei japoneze a crescut cu 24% în intervalul octombrie - decembrie 2010, faţă de perioada similară din 2009, la 40 miliarde yeni (491 milioane de dolari). Analiştii preconizau 44,7 miliarde yeni. Câştigul diviziei principale, care produce aparatură audio-video, s-a redus cu 1%, la 39,9 miliarde yeni, în condiţiile în care vânzările de televizoare cu plasmă au scăzut cu 13%. Veniturile diviziei de componente s-au redus cu 81%, din cauza cererii slabe de cipuri pentru computere, televizoare şi aparate foto.
"Panasonic" nu va reuşi, probabil, să-şi realizeze ţinta de profit pentru operaţiunile din domeniul televizoarelor în semestrul al doilea fiscal, care se încheie în 31 martie, potrivit aşteptărilor directorului financiar Makoto Uenoyama.
Profitul operaţional al companiei a scăzut cu 5,6% în perioada octombrie - decembrie 2010, la 95,3 miliarde yeni, în timp ce analiştii estimau 105,5 miliarde yeni.
"Panasonic" vrea să vândă obligaţiuni de 500 miliarde yeni pentru refinanţarea datoriilor pe termen scurt.