Au trecut trei săptămâni de la ieşirea din starea de urgenţă, iar numărul zilnic de infectaţi cu Sars-Cov 2 raportat de Grupul de Comunicare Strategică din cadrul Ministerului de Interne ar trebui să clarifice dacă perioada de relaxare se va lărgi, se va menţine sau revenim la restricţii mai aspre. Din păcate graficul cazurilor de infectare cu noul coronavirus este tulbure, în zigzag ca într-un adevărat montagne russe.
Autorităţile nu explică de ce infograficele arată acest lucru, susţin că măsurile de relaxare luate nu au deocamdată nicio influenţă asupra czurilor de infectare raportate zilnic şi că nu ar trebui să ne îngrijorăm pentru că suntem pe o pantă descendentă. Pantă care, ieri, conform comunicării oficiale de la ora 13, a cunoscut o nouă variaţie în sus, prin înregistrarea celor 238 de noi infectaţi cu Sars-Cov 2, comparativ cu cele 152 cazuri înregistrate cu o zi înainte, 119 cazuri în 2 iunie şi 190 de cazuri în 15 mai - prima zi a stării de alertă. Situaţia de ieri a mai fost constatată şi săptămâna trecută, în perioada 26-28 mai când au fost raportate, în fiecare zi, peste 200 de cazuri noi de infectaţi.
Din această cauză, au apărut informaţii că datele prezentate de autorităţi ar fi manevrate, că ele nu ar corespunde realităţii şi că prezentarea lor în acest mod ar ascunde interesele financiare ale clientelei politice, ale celor aflaţi la guvernare.
Unul dintre cei mai aprigi contestatari ai datelor furnizate de autorităţi este deputatul Varujan Vosganian, care susţine că numărul de cazuri zilnice este raportat aleatoriu, deoarece nu corespunde cu confirmările zilnice.
Varujan Vosganian a precizat pentru Ziarul BURSA: "Raportările nu se fac la zi, iar raportările zilnice nu au nicio legătură cu cazurile de infectare înregistrate zilnic. Autorităţile nu au o evidenţă clară a numelor şi locurilor cazurilor raportate în fiecare zi şi dacă, urmăriţi statistica, 25% din cazuri sunt neidentificate pe judeţe, ceea ce nu este în regulă. De asemenea, în statistici apar 2000 de vindecaţi care nu aparţin niciunui judeţ, ceea ce este incredibil, atât timp cât ei au fost constataţi, într-un loc ca fiind infectaţi şi apoi nu mai apare locul în care s-au vindecat. De aceea, consider că există un grad mare de aproximări în informările zilnice".
Domnia sa afirmă că un alt semn de întrebare se ridică cu privire la faptul că ni se prezintă doar situaţia infectărilor, nu şi aceea a cazurilor active.
Deputatul susţine că datele oferite de autorităţi sunt manevrate, începând cu preşedintele Klaus Iohannis şi terminând cu Grupul de Comunicare Strategică, care au declarat constant că vârful pandemiei nu a fost atins, deşi realitatea ar fi alta. Vosganian afirmă că vârful pandemiei a fost depăşit din a doua jumătate a lunii aprilie, lucru care ar fi confirmat şi de statisticile din ultima săptămână a lunii respective, care ar fi consemnat o scădere continuă a numărului de cazuri.
• Varujan Vosganian: "Starea de alertă - o afacere de cel puţin 100 milioane euro"
Mai mult, Vosganian arată că, dacă s-ar face statistici pe judeţe, vom constata că infectările provin din focare: spitale şi centre de îngrijire ale persoanelor vârstnice. De asemenea, deputatul spune că în acest moment 35 din cele 42 de judeţe ale României nu au niciun caz de epidemie de Sars-Cov 2, ceea ce înseamnă că aproape 80% din ţară nu ar trebui să fie sub stare de alertă.
Varujan Vosganian precizează: "Practic asistăm la o manipulare a datelor. Manipularea statisticilor foloseşte pentru a ţine poporul în stare de panică şi crispare şi pentru a da autorităţilor un rol pe care nu ar trebui să îl aibă în acest moment. Apoi există stocuri mari de echipamente de protecţie şi medicale ce trebuie lichidate. Să luăm cazul măştilor de protecţie. Obligativitatea purtării măştii de protecţie trebuia să existe pe toată perioada stării de urgenţă, nu acum în stare de alertă. Dar în stare de urgenţă nu aveau măşti, iar acum au stocuri prea mari care trebuie livrate populaţiei şi, pentru acest lucru, a fost nevoie de instituirea stării de alertă. Guvernul, prin ordonanţa de urgenţă aprobată în 21 mai, a evaluat că trebuie să achiziţioneze măşti de protecţie pentru 2,3 milioane de persoane din categoriile defavorizate. Cantitatea este de 50 de măşti pentru fiecare persoană, adică 115 milioane de măşti în total. Preţul unei măşti de protecţie este 2 lei. Practic Guvernul a suplimentat bugetul Ministerului Sănătăţii cu 230 milioane lei pentru achiziţia măştilor respective care nu sunt încă distribuite. În aceste condiţii, dacă adunăm şi măştile cumpărate pentru instituţiile publice - Guvern, Parlament, etc., şi pentru unităţile de învăţământ, vorbim despre o afacere de cel puţin 100 milioane euro. La care adăugăm banii rezultaţi din obligativitatea termoscanării persoanelor în spaţiile publice închise şi la locurile de muncă".
La toată această afacere pe bani publici, Vosganian adaugă şi achiziţionarea testelor, procedură considerată inutilă de către deputatul ALDE, deoarece, în opinia domniei sale, indicatorul cheie este numărul de persoane de la Terapie Intensivă şi acesta nu are nicio legătură cu testările, aşa cum testele nu au legătură cu evoluţia pandemiei.
"Acest festival Cântarea pandemiei este un instrument de favorizare a clientelei politice, de promovare a unor persoane din siajul puterii care sunt numite manageri de spitale şi de ţinere sub control a populaţiei", a încheiat Varujan Vosganian.
• Vlad Voiculescu: "Vina raportărilor eronate aparţine direcţiilor judeţene de sănătate publică"
Afirmaţiile deputatului ALDE rezonează cu recentele luări de poziţie ale avocatului Gheorghe Piperea, care de altfel a şi atacat în instanţă, la Curtea de Apel Bucureşti, hotărârea prin care Guvernul Orban a instaurat starea de alertă din cauza restricţiilor de drepturi şi libertăţi ce ar fi trebuit făcute prin lege aşa cum a decis recent Curtea Constituţională.
Într-o postare pe pagină oficială de Facebook, referitor la ce se întâmplă în ţară, Gheorghe Piperea a scris: "Ce s-a întâmplat în această pandemie, ambiguităţile, contradicţiile, prostia unor măsuri, absurdul unor restricţii, stilul dictatorial al unor < < salvatori > > care se laudă că au ţinut în frâu pandemia, banii - enormii munţi de bani făcuţi prin vânzarea fricii şi prin managementul intenţionat defectuos al panicii -, toate acestea au făcut praf încrederea în medici şi în ştiinţa medicală. Va fi greu să o recâştigăm. Iată cine ne readuce, de fapt, la stadiul medieval, în care ştiinţa medicală era erezie".
Fostul ministru al Sănătăţii în guvernarea Cioloş, Vlad Voiculescu, nu este de acord cu politicienii care afirmă că datele prezentate zilnic sunt manipulate de autorităţi.
Vlad Voiculescu ne-a spus: "Datele prezentate sunt corecte, dar câteodată conţin erori. De-a lungul timpului, multe date au fost modificate, au fost schimbate cifrele, pentru că unele decese din cauza Covid-19 au fost consemnate ulterior şi nu la data producerii lor. Acest lucru nu presupune o conspiraţie, ci doar o lipsă de profesionalism la nivelul direcţiilor judeţene de sănătate publică".
• Adrian Marinescu: "Statisticile sunt influenţate de raportări şi de numărul testărilor zilnice"
Aceeaşi opinie o împărtăşeşte şi doctorul Adrian Marinescu, medic epidemiolog la Institutul Naţional Matei Balş, care susţine că informaţiile prezentate de autorităţi sunt corecte.
Adrian Marinescu a declarat pentru Ziarul BURSA: "Datele prezentate nu sunt manipulate. Diferenţele constatate ţin de raportări care sunt diferite şi de variaţiile legate de numărul de teste efectuate într-o zi. Există o variabilitate efectivă cu privire la acestea. Statisticile sunt corecte, dar sunt influenţate de raportările zilnice şi de numărul de teste făcute".
Referitor la discuţiile interminabile despre vârful pandemiei, doctorul Marinescu ne-a precizat: "Noi am trecut de vârful pandemiei undeva înainte de 15 mai, dar nu am avut cum să ne dăm seama atunci, pentru că este nevoie de timp pentru a vedea dacă respectiva curbă rămâne descendentă".
Cu sau fără manipularea datelor, cu informaţii eronate prezentate drept veridice de direcţiile judeţene de sănătate publică, situţia din ţara noastră pare bizară. Fluctuaţiile zilnice privind numărul de noi cazuri înregistrate lasă o marjă largă autorităţilor centrale şi locale cu privire la măsurile pe care le pot lua în timpul stării de alertă. Şi, la o adică, dacă socotelile nu îi ies, este posibil ca Guvernul să decidă o prelungire a stării de alertă cu încă 30 de zile. Pentru că şi aşa a comandat câte 50 de măşti de protecţie pentru fiecare dintre cele 2,3 milioane de persoane din categoriile defavorizate. Măşti care nu au ajuns încă la beneficiari.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 07:43)
Bine ca generam invatamant online si nu suntem in stare sa "recoltam" statistici elementare din judete!
Din pacate in articol sunt suparator de multe adevaruri!
Suparator pentru cei care sunt incriminati, evident.
Si cu toate acestea pe cei de la butoane ii doare la "bascheti"
Traiasca spaga nationala!
1.1. toti care nu sunt la butoane (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Obama în data de 05.06.2020, 09:12)
sunt suparati ca nu iau ei spagile, si alde si psd (mai ales noua garda) mor de ciuda ca nu i-a prins pe ei pandemia la butoane
1.2. draguta (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 12:53)
esti iremediabil "pierdut" (elegant de tot spus)
criza (orice criza) erodeaza "pozitia" executivului si partidului la "putere"(oriunde) oricat de bune ar fi rezultatele gestionarii ,mereu apar probleme si e firesc.
deci daca iti place sa conduci un Mercedes ultimul tip (dar la noi nu e cazul!) fara frane avand in fata o prapastie ...succese grandioase "ganditorule" !!!
pe scurt :
cei de pe margine isi freaca mainile, adunand voturi ....
1.3. obama (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Gicu în data de 05.06.2020, 12:53)
Deci daca puiutii sunt suparati ca nu iau si ei, nu se mai discuta despre cei care fura la greu acum. Eventual ne aducem aminte de Hrebe, Bobu/Dinca si votam peneleprele.
2. Poti avea orice fel de grafic
(mesaj trimis de Cristian în data de 05.06.2020, 08:42)
Poti avea orice fel de grafic in functie de cat si cum masori.. unde te duci sa cauti..
Daca in Romania s-ar face teste in tyzganie unde au venit multi romani din afara tarii.. probabil rezultatele ar fi cu totul altele decat cele care ne sunt servite la TV.
2.1. Ura de rasa (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Biliboc în data de 05.06.2020, 11:39)
Lasă că nu au revenit doar cei despre care vorbești! Uită-te în județele din Moldova! Mă mir că ținând cont de ce se întâmplă în SUA, nu ti-au cenzurat comentariul.
2.2. ura pe prostii (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 12:59)
decat sa dai in Moldova , mai bine iti dai tie una in ce iti tine loc de cap!
etniile care ne (se) fac de rusine (majoritar) nu trebuie cocolosite aparate pe principiul nediscriminarii (din motive reale electorale), ca o sa ajungem in curand minoritari!
nici etniile care sunt de toata lauda (majoritar) nu trebuie injurate pe principiul mama lor de ....
iar in US nu cred ca totul e OK acum cu protestele continuate ...
2.3. Sunt si tzigani misto :) (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Un guru în data de 08.06.2020, 10:18)
Ciudat e ca pe unde stau io pretenii tuciurii au fost cuminti , cu masti inca din vremea starii de urgenta dar heroii au fost viteji de-ai nostri educati cica :)
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 13:10)
Guzganianul bate campii de peste 10 ani neluat de nimeni de guler, in rest ceilalti au dreptate ! Poate eu gresesc dar guvernul ar fi trebuit sa schimbe paradigma de interventie a politiei comunitare, in sensul ca jandarmilor si politistilor sa li se distribuie megafoane cu care sa mearga in zonele de microfocare, unde in special populatia roma nu respecta cele mai elementare reguli de igiena... Oamenii aceia nu trebuie blamati si aflati mereu sub amenintare ci ajutati sa isi gaseasca locuri de munca si sa fie informati in permanenta IZOLATII si toti cei ce prezinta semnalmente...
In zonele romilor nu se duce nimeni, la ei mereu "sta unu de sase" ca "vine potera", a mai vorbit cineva cu Madalin Voicu ori cu un rom ceva mai cunoscut ???!!???
La Tandarei si zonele marginase s-a reusit blocarea focarului dar daca cineva isi inchipuie ca trimiterea jandarmilor cu pulanele rezolva problema se inseala amarnic !
3.1. si daca (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 15:37)
am avea mai multa grija de oamenii normali?
De majoritatea neinfractionala , care in conditii si cu resurse similare , isi cauta SINGURI locuri de munca , nu "viziteaza" casele din jur sau din alta parte pentru completarea inventarului, nu arunca cu copii in jandarmii veniti sa opresca o bataie intre" famili" sau o nunta cu boxele la maxim la 2.00 dimineata intre doi copii de 9 si 11 ani? Ca asa e obiceiul si traditiile trebuie pastrate!
Ce ii opreste pe "minoritarii" astia (care trebuie discriminati pozitiv nu cumva sa spui ceva rau de ei -chiar daca fac_-ca sunt si se fac legii sa te amendeze) sa fie normali sau sa ii "normalizeze " pe cei dintre ei care nu sunt?
Esti rasist daca ceri bun simt si ca infractorii sa fie pedepsiti cu adevarat , nu dusi in "academii de educatie infractionala , ca detentia a ajuns pentru unii o vacanta de lux!
E adevarat e valabil si pentru altii care in detentie scriu 2000 de carti , parcurg 1000 de cursuri , etc. si le dam drumul repejor pentru FOARTE BUNA purtare!! RUSINOS si PENIBIL!!!
Nu ai voie sa te intristezi ca Europa te vede pe TINE cu mana intinsa la cersit dupa modelul consacrat etniei!
Cat sa ii mai ajutam pe cei care nu VOR sa se ajute ei singuri ?
Defavorizati, saraci si cu probleme sunt o gramada (in majoritatea neglijata), pe aceia nu ii vede NIMENI?
O lume tampita care in numele unor principii inaltatoare, calca in picioare drepturile majoritatii in favoarea cui??!
Penibil!!!!
Dar si mai penibile persoanele care cauta capital politic si miorlaiesc pe tonuri inaltatoare despre cum si ce trebuie OBLIGATORIU sa facem , sa ajutam, sa intelegem si sa intoarcem (MEREU) si celalalt obraz....
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 16:06)
La GARGARA de acest tip esti la moda, e clar ca nu te intrece nimeni acum !
Solutia se pare ca ramane una singura : INFECTAREA tuturor extremistilor, rasistilor, pardon VOI PANA NU AJUNGETI SA STATI CU BURTA IN JOS 2 SAPTAMANI, fara sa stiti daca va mai ridicati peste o ora nu veti intelege nimic ! VOI, FANII EXTREMISTULUI CHERECHES de la Baia Mare, AR TREBUI SA FITI GHETOIZATI !
NU AVETI NICI O SOLUTIE IN AFARA DE CEA APLICA DE TOVARASUL TRUMP,ADICA ARMATA PE STRAZI !
Dar INFECTIA NU VA TINE CONT DE VOI, ALEGE SI EXTREMISTUL SI BOGATUL SI SARACUL !
La revedere, drum bun, ne vedem dupa herd immunity",ca voi sigur veti supravietui, sunteti de "rasa pura" !
3.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 05.06.2020, 16:17)
...
3.4. Marxistule... (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 16:42)
Care infectie? Aia care de-abia a produs 1300 de decese? Si inca si alea inmultite din pix cu bolnavi de cancer in faza terminala si oameni morti de infarct, dar pentru ca vezi Doamne au iesit pozitivi la testele alea extrem de "precise" pentru coronavirus, au fost trecuti morti de Covid? Daca-ti zice guvernul sa latri, tu intrebi de cate ori? iar in ce priveste rasa pura, o spui de parca ar fi o rusine...
3.5. opinie pentru redactie (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 17:22)
corect ar fi sa eliminati si 3.2
pentru ca nu a inteles nimic din 3.1 si a comentat "pe masura"
ideea este ca in 3.1 sustineam ca drepturile si responsabilitatile sa fie EGALE pentru toata lumea si sa NU fie discriminate pozitiv unele "minoritati" in defavoarea majoritatii.
bolnaviiCOVID indiferent de culoare , varsta , etc, TREBUIE TOTI tratati fara exceptie!
Daca autorul 3.2 nu a inteles ce am scris este pentru ca ori reprezinta ..., ori nu poate
Acum este clar?
3.6. nu te supara (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 17:24)
ca atata poate...
4. e o posibilitate
(mesaj trimis de Vali în data de 05.06.2020, 16:20)
imi pare rau dar din 22 sau din 29 iunie 2020 e extrem de posibil sa revenim la starea de urgenta
motive:
- multi romani vin din afara in Ro
- romanii au confundat relaxarea cu uitarea oricarei reguli
- cresc iar sustinut infectarile din 22 sau din 29 iunie 2020.
4.1. Regulile trebuie sa se bazeze pe ceva (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 16:51)
Nu pe statistici mistificate si isterie mediatica...
4.2. din nefericire (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2020, 17:43)
ai perfecta dreptate.
am aratat din nou cat de " responsabili" suntem si cata "inteligenta" bubuie pe strada.
chiar daca virusul nu ar fi nimic, modul in care am "reactionat" inainte si dupa "marea realxare" este o MASURA CLARA a comportamentului mioritic .
evident cei care se "relaxeaza" la greu uitand de reguli (bazate pe bun simt si responsabilitate sociala -daca tu nu ai nimic si ai COVID -esti asimtomatic - poate ii respecti minimal pe ceilalti)
chestia ca asimptomaticul care nu transmite virusul , poate devenii chestia aia celebra de la criminalii de la OMS (nu este nevoie de masca).
in rest :
"cum iti asterni asa dormi"!
4.3. Orice e posibil, asa ca mesajul e un truism (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 07.06.2020, 15:55)
Citesc cu interes mesajele dvs. Din pacate, unele dintre ele - si cel de fata e un exemplu - amintesc suparator de mult de cele ale deja celebrului (pe acest site) comentator Cristian, supranumit "FIARA" (neaparat cu majuscule).
Vad ca acuzati (dvs. doar implicit, comentatorul de la 4.2. chiar explicit) presupusa lipsa de responsabilitate a romanilor. Nu vad insa nicio ingrijorare legata de (i)responsabilitatea propriilor mesaje. Presupun ca intra la capitolul "am dreptul la opinie, deci pot scrie absolut orice".
Continutul mesajului de fata este vag, panicard si nesustinut de nimic, practic doar o speculatie. Ce-i drept, nu la fel de halucinanta ca aceea a sus-numitului Cristian, cand vorbeste intr-un comentariu la alt articol despre "noi mase mari de oameni care vor jefui mancare din magazine" - un mesaj tembel, pe care in opinia mea moderatorii Bursa n-ar fi trebuit sa-l permita, pentru ca este nu numai o minciuna, ci si o incitare la haos, violenta si dezordine.
Imi permit o analiza sui-generis a mesajului dvs., cu speranta declarata ca altadata poate sunteti mai atent la continut.
"Extrem de posibil " este o exprimare schioapa, care nu spune absolut nimic. "Posibil" nu permite grade de comparatie - ori e posibil, ori e imposibil, tertium non datur. Dvs. vorbiti de fapt de probabilitati, or acestea sunt marimi cantitative. Ca sa insemne ceva, ar trebui sa atasati atat niste valori - 75%? 85%? 99%? - cat si o minima explicatie asupra modului in care le-ati calculat.
Doi, scrieti ca in aceasta perioada "multi romani vin din afara in Ro". Multi romani vin mereu si nu stiu pe ce va bazati cand sugerati ca vor veni mult mai multi decat, bunaoara, in perioada de inceput a restrictiilor, martie-aprilie. Cand, va amintesc, au venit se pare de ordinul milioanelor... si? Si ce s-a intamplat din cauza acelor navaliri (care, va amintesc, au avut loc intr-o perioada in care epidemia era la varf si-n Spania, si-n Italia, nu ca acum)? Pai... mai nimic nu s-a intamplat.
Cand scrieti atat de autoritar despre multii romani care se intorc, s-ar cuveni sa aveti si niste surse credibile de date si care sa permita niste comparatii - cati au intrat in prima saptamana din iunie, intr-a doua, sa vedem intr-a treia si a patra daca va exista acea inundatie de romani care vin in tara etc.
Trei, "romanii au confundat relaxarea cu uitarea oricarei reguli". Pe langa faptul ca asta este o generalizare cu totul nepermisa (cati romani ati vazut dvs. sau domnul de la 4.2. in ultima saptamana, ca sa puteti face o astfel de generalizare, la drept vorbind insultatoare pentru "ceilalti", cei care respecta regulile?), ea poate ridica de fapt semne de intrebare de cu totul alta natura.
A existat un vaiet de jale in toata natiunea pe 15 mai, sau cand a fost prima etapa de relaxare, cand tot romanul a vazut inspaimantat si oripilat cum o haita de criminali iresponsabili, elemente reprobabile etc. au invadat parcul Herastrau din Bucuresti si chiar - RUSINE, OROARE!!! - au baut cate-o bere la cateva terase din parc. La scara mai mica, astfel de nemernice acte de nesupunere civica s-au intamplat in multe alte parti din tara.
Asa, si? Ce s-a intamplat 5-10-15 zile mai tarziu, care a fost efectul acelui haos, acelui atac la siguranta statului si la sanatatea publica? Am vazut cumva, dupa cum se prevestea sumbru, o explozie a numarului de cazuri noi? Ei, as... nicio modificare a trendului descrescator, niciun varf, fie el si temporar, cauzat de acele "evenimente". Ceea ce, sigur, pe unii, asa, mai cartezieni, i-ar putea face sa se intrebe daca nu cumva s-a exagerat cu aceste masuri din capul locului... dar sa alungam astfel de ganduri subversive.
Patru, "cresc iar sustinut infectarile din 22 sau din 29 iunie 2020".
Las la o parte caracterul cumva magic al zilelor de luni, numarul de infectari nu poate creste sustinut decat incepand cu o zi de luni, daca n-a explodat luni, 22 iunie, asta e, nicio sansa sa se intample in zilele urmatoare, trebuie sa mai asteptam fix o saptamana...
Dar scrieti la timpul prezent despre evenimente viitoare, ca si cum ele sunt fapte, absolut certe, care se petrec deja. Cum s-ar zice, mai aruncati niste vreascuri pe foc, pentru ca dadea semne de stingere, iar panica, nu-i asa, se cuvine a fi intretinuta...
Luand-o si altfel - ce-o sa faceti daca n-o sa fie nicio crestere sustinuta nici de pe 22 iunie, nici de pe 29 iunie? O mai amanam o luna-doua-trei-sase?
4.4. acuz nu "presupusa" (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de "explicit" în data de 07.06.2020, 17:46)
lipsa de responsabilitate a romanilor.
Ci REALA LOR LIPSA de RESPONSABILITATE !
Si imi ASUM responsabilitatea pentru fiecare cuvant (si inteles al acestuia ) pe care l-am postatat!
Nu pentru a imi expune opinia mea "pretioasa", ci pentru a atrage atentia asupra unui foarte posibil pericol. Fara panica , exagerari sau conditionari , decat POATE bunul simt pe care fiecare ar trebui sa il "posede"!
Suntem de acord in foarte multe privinte, (inclusiv asupra dl-ui.C), dar daca alternativa RESPONSABILA este conforma unui reportajul de la Vama Veche, unde un post TV ne-a "invatat" cum sa ne distram, acum, ca de aia suntem tineri si ajunge atata stres de "nesocializare", atunci, NU "infierez" pe nimeni si fara strigate de manie , DAR gandesc....
Am auzit "opinii" conform carora:
a. "suntem la capatul puterilor ca suntem stresatii de copii nostri care au TREBUIT sa stea in casa cu noi atata vreme!!!!????"
b. "mai era putin si imi omoram sotul/sotia daca trebuia sa mai stam impreuna izolati in casa?!!!"
c.virusul NU exista!
In loc sa te bucuri ca stai cu familia si poti sa stai cu ei mai multa vreme , "genialii" nostri compatrioti RESPONSABILI , CORECTI si experti in toate...
E destul de.EXPLICIT?
De acord trebuie sa traim si sa ne bucuram de viata (m-am saturat sa nu pot face ce faceam pana acum, dar incerc sa fiu RESPONSABIL pentru cei mai fragili, mai expusi, mai cu probleme, care apropo pot fi chiar parintii sau bunicii tai ....
Inteleg sa te plangi cand ai o boala crunta si nu poti face tratamentul necesar la spital din cauza crizei , dar sa "capiezi" ca esti cu familia in casa si nu poti sa "socializezi"?????
TU ce parere ai?
PS
Evident NU sunt expert in epideomologie , dar AM bun simt si PORT masca in magazine sau in spatii "inchise" , din RESPECT pentru cei din jur si pentru familia mea...
Si fara suparare o observatie :
simtul umorului si satira sunt (un alt truism) interconectate, dar exagerarile, te citez : ..."RUSINE, OROARE? ".... schimba firul naratiunii (chiar daca sunt bine intentionate!)
In rest numai de bine
4.5. fata de" diatriba" ta (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de "explicit" în data de 07.06.2020, 19:17)
evenimentul " Herastrau" !
articipantii NU sunt de condamnat pentru ca s-au distrat (cata vreme NU deranjeaza sau afecteaza pe altcineva , respecta normele de bun simt si nu incalca legile , atunci este treaba si placerea lor) .
Insa au demonstrat foarte CLAR ceva : carpe diem ...
Intrebarea recurenta , avand ca premiza ca merita :
Asta e tot ?
Raspunsul la intrebare ne defineste pe fiecare !
4.6. Daca erati mai calm... (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 07.06.2020, 22:35)
...si citeati cu mai multa atentie ce-am scris, evitati un efort inutil (in paranteza fie spus, nu mai abuzati de ghilimele si majuscule, textul devine greu de citit).
Ma obligati sa ma repet - ceea ce faceti dvs. este o generalizare nepermisa. De la cateva opinii si/sau reportaje TV, care v-au prezentat cativa romani (sincer, cate opinii dintr-astea ati citit/vazut? 100? 200? Deja daca vorbiti de mai multe incep sa devin incredul...), generalizati la nivelul a 20 de milioane de oameni. Neluand deloc in calcul, de pilda, manipularea subtila pe care o practica (posibil involuntar, pe considerentul "bad news is good news", nu fac nimanui procese de intentii) mai ales televiziunile. Adica faptul ca ceea ce vedem pe ecrane nu este deloc reprezentativ...
Spuneti ca purtati masca in magazine sau spatii inchise. Si eu la fel (motiv pentru care mi se pare cel putin nepotrivit, sa nu zic jignitor, ca ma includeti la gramada, cu alte milioane de oameni, in randul celor impotriva carora vituperati).
Daca ar fi sa ma iau dupa mesajul dvs., ar insemna ca in afara de noi doi poate or mai fi inca vreo cativa in tara asta care respecta regulile, in vreme ce imensa majoritate chipurile NU le respecta. Eu nu asta vad in magazine, in mijloacele de transport in comun si prin diverse birouri pe unde ma mai perind; dimpotriva, vad ca imensa majoritate a oamenilor poarta masca (in treacat fie spus, chiar si cand n-ar trebui).
Si tot in treacat fie spus, prima din acele opinii pe care le-ati citat nu e neaparat tampita, depinde in ce regim o interpretati. Sa tii copiii in casa cu lunile, interzicandu-le dreptul la soare, la miscare, nemaivorbind de educatie... ce sa zic... nu mi se pare un lucru neglijabil si in niciun caz motiv de mandrie civica.
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.06.2020, 01:23)
Sanatatea este pe primul loc.Nu stii s-o pretuiesti decat atunci cand nu o mai ai.Toti suntem stresati fiindca am fost izolati in case sau la locul de munca dar nu este ca si cand ar fi asa pentru totdeauna.-Mai aveti putintica rabdare!-(ai vazut ca nu am pus ghilimele)
4.8. Cresc dar scad :) (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Un guru în data de 08.06.2020, 10:28)
E posibil ce zici dar nu e foarte probabil :) Mai trebuie prudenta o luna sau doua dar pe datele actuale directia e clar in jos .Problema e ca unora le place la inghesuiala :) iar altora le e lene sa se tot spele :) ca ar pleca ala mic mai repede :)
4.9. Desigur (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 08.06.2020, 11:25)
Discutia e una de principiu.
Am mai spus-o pe-aici - tocmai ce-am implinit 58 de ani si, cu toate ca (iubesc aceasta sintagma), ma tin bine... "pentru varsta mea" :-), am unele probleme de sanatate, care in parte sunt ereditare, in parte mi se datoreaza, asa ca sunt cat se poate de acord cu dvs. in ceea ce priveste sanatatea, sunt constient si grijuliu... insa in limite rationale.
Or, in anumite cazuri si privinte, s-a depasit demult limita rationalului. De pilda, Nelu Tataru este un domn care pentru mine a constituit o surpriza foarte placuta. Per total, a gestionat aceasta criza bine, neasteptat de bine, oricum cu mult peste asteptarile mele de la un membru cvasi-necunoscut al unui guvern de stransura, adunat cam in pripa.
Dar dl. Tataru pare sa fi dezvoltat, mai ales in ultimele saptamani, un soi de "tunnel vision" - nu mai exista nimic in afara luptei cu acest virus si nimic nu conteaza, nici timp, nici resurse, nici economie, nici costuri de tot felul, in fata acestei lupte, care pare sa fi devenit un fel de cruciada personala.
Asa se explica una dintre ultimele sale declaratii (facute in contradictoriu cu pozitia guvernului) cu privire la mentinerea perioadei de izolare de 14 zile la intoarcerea in tara a celor care eventual calatoresc in strainatate in aceasta perioada, indiferent unde. A spus (aprox.) ca, "atata vreme cat mai exista infectii noi [cu Covid], perioada de izolare va fi mentinuta..."
Domnule, vorbim de o infectie respiratorie foarte contagioasa, o gripa foarte urata (stiu ca nu e politically correct sa-i spunem gripa, ca nu suna suficient de impresionant si periculos). Sansele ca incidenta ei sa se reduca la zero pret de doua saptamani intr-o populatie de 20 de milioane de oameni sunt extrem de mici. Dl. Tataru ne spune in esenta ca trebuie sa fim pregatiti sa purtam masca, sa ne izolam si sa nu mai calatorim in strainatate pentru tot restul vietii.
Chestia asta deja nu mai e atitudine rationala si nu mai are nicio legatura cu sanatatea.
Vorbind doar de sanatate (desi mai sunt multe alte lucrrui care conteaza), si cu asta inchei, exista o probabilitate, care se va materializa pe masura ce trece timpul si se aduna date, sa existe chiar niste costuri "de sanatate" si masurate in vieti omenesti ale acestui razboi anti-Covid. Vom fi scutit nu se stie cate mii de morti de Covid cu pretul cert al cresterii numarului de morti de multe alte boli. Deocamdata am citit ca in UK se estimeaza cresterea cu 50% a numarului de morti de cancer in perioada imediat urmatoare. Cautati si dvs. cifrele, multiplicati-le cu 4-5 ca sa tinem cont si de multe alte boli si pe urma poate tragem si niste invataminte.
4.10. opinia (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.06.2020, 11:27)
e libera ca pasarea (in unele locuri ca aici, slava Cerului)!
ca si modul de exprimare !
daca nu iti plac ghilimele, majusculele si parantezele NU te obliga nimeni sa citesti!
se pare ca statistic vorbind NU intelegi ca generalizarea este o consecinta...
apropo iar exagerezi :
20 milioane ? chiar te auzi? suntem 19 milioane si ceva in tara , din care , copii, batrani, rurali, etc. , dar evident nu esti "prostu satului" sa nu intelegi ce am intentionat sa spun!
pai daca asta e modul tau de a sustine un punct de vedere SCUZE cu majuscule!
atentionarea mea este nu pentru MAJORITATE (poate acum intelegi -intre paranteze) ci pentru minoritatea care NU respecta majoritatea ! E suficient sa avem probleme cu TOTI in consecinta!
Deci daca nu te grabeai si citeai cu atentie INTELEGEAI (cu majuscule) ce doream sa spun
Adica MENTALITATEA si modul de a (ne)gandii /actiona , a celor care nu respecta minimul de responsabilitate, pentru ca stiu ei sau nu le pasa , fac obiectul acuzelor mele!
Daca iti iubesti copii (si exista cel MAI MIC PERICOL pentru ei ) le faci educatie si ii tii in casa (gasesti timp sa te bucuri ! de FAMILE) o luna, doua, tre si dupa aceea POTI sa te bucuri de ei si o viata! TU ai alta opinie, adica ii expunem sa se joace la soare -daca exista cel mai mic pericol potential) ? Evident poate NU este , dar iti asumi tu RESPONSABILITATEA asta ? Deci petru mine opiniile acelea (la care te referi) sunt TAMPITE!
Poate fi o POVESTE sau o falsa alarma (exagerarea masurilor de preventie) dar daca e 1% de adevar atunci prefer sa NE pazim si sa respectam viata (inclusiv a celorlalti)
TU nu ??
PS
imensa majoritate = truism
4.11. multa sanatate (răspuns la opinia nr. 4.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.06.2020, 11:40)
si o viata frumoasa
Indiferent ca avem puncte de vedere neconcordante -dar nu diferite (si avem un dialog civilizat) asta nu inseamna ca nu gandim la fel (4.5,4.6,4.10)
Numai bine
4.12. raspuns pt 4.3 (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de Vali în data de 08.06.2020, 15:59)
Buna.
Faptul ca mesajul aminteste de postarile altei persoane (Cristian) nu are nici o treaba. E normal anumite viziuni sa aiba niste puncte de intersectie si niste diferente, desigur.
Mai apoi : rationamentul meu s-a bazat pe mult dorita relaxare generala cat mai rapida si cat mai curand de obtinut - fapt coroborat cu intrari masive de romani in tara (care vin din zone de risc inalt/foarte inalt).
Ia-o logic.
Ce crezi ca inseamna asta?
Unde poate duce?
Astfel se observa logica mesajului meu. Faza cu zilele de luni :)) e doar un punct indicator , nu are relevanta. Puteam la fel de bine sa zic - incepand din ultima decada a lunii iunie. Nu conteaza.
Eu sunt doar curios si as vrea sa nu am dreptate. Abia astept sa nu am dreptate si s avad cazurile scazand masiv zi dupa zi.... din cauza temperaturii ambientale (astfel probandu-se si ideea cu virusul care e sensibil la caldura de vara)
p.s. scuze pentru raspunsul intarziat. Practic o pauza de la postarile de aici de pe Bursa. Am vrut sa ma deconectez vreme. Urmaresc foarte atent situatiile bezmetice din SUA. Acei oameni care sunt la proteste cred ca in 2-3 saptamani (la fel cam din 21-30 iun 2020) vor avea o mare problema cu covid-ul. Ceva gen val 2 indus artificial de prostiile lor de mitinguri.
4.13. Amestecate (răspuns la opinia nr. 4.10)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 08.06.2020, 20:01)
Va pripiti.
Imensa majoritate nu este truism. Majoritatea poate fi de multe feluri - vedeti de pilda majoritatea cu care d-na Firea a ajuns PG in Bucuresti. Poti avea majoritate absoluta de 50,01% sau 99,99%. Uneori conteaza cat de mare este o majoritate, alteori nu.
In ceea ce priveste parantezele, ghilimelele etc., da, recunosc ca am aceasta slabiciune. O data ce l-am inceput, pur si simplu nu pot abandona un text (si, de altfel, cum mi-as putea da seama ca merita sau nu citit fara macar sa-l incep?!? Daca dvs. puteti, bravo dvs., felicitari - eu nu pot). Nu va spun cate carti proaste am citit din aceasta cauza. Altfel, nu e cazul sa va suparati pentru remarca privitoare la ghilimele si paranteze, am facut-o cu bune intentii. Dar dvs., bineinteles, faceti cum credeti de cuviinta.
Copiii mei au peste 30 de ani. Fiica mea este medic, maritata tot cu un medic, au doi copii si sunt disperati sa-i tina cat mai mult timp afara, in aer liber, il incurajeaza pe cel "mare" (patru ani in curand) sa fie cat mai activ, sa stea la soare, sa faca miscare, sa sara, sa tzopaie, sa se scalde, sa manance fructe din pom, fie ele si nespalate, sa miroasa florile, sa se tavaleasca in iarba... Nu vor, prostii de ei, sa-l creasca asa, cam ca pe un sobolan, ferit de lumina zilei si de toate riscurile (nici nu stiu daca sa va oripilez si mai tare spunand ca i-au facut toate vaccinurile).
Chiar daca asta inseamna ca zi de zi este expus radiatiilor solare nocive (da, expunerea la soare implica riscuri), inghite si respira 1001 de germeni periculosi (printre care sunt convins ca se numara si acest absolut unic in istorie Covid, ca n-a mai existat niciodata nicaieri ceva atat de periculos ca aceasta gripa) si intra seara in casa cam ca un purcelush.
Asa suntem noi, oamenii, construiti, sa traim in mijlocul naturii. Zeci si zeci de mii de generatii de oameni au trait asa, cu riscurile de rigoare si cu tributuri grele de vieti omenesti platite pentru a avea sistemul imunitar pe care-l avem. Exact asa au trait si bunicii mei, pana aproape de 100 de ani si trecand prin doua razboaie mondiale si molime fara numar. Ne-am trezit noi, de cateva generatii, sa credem ca stim mai bine si ca acel mai bine e cu totul altfel decat am facut de-a lungul intregii istorii a speciei.
Cat despre riscuri, ele incep sa ne ameninte din secunda 1 de viata si nu inceteaza niciodata sa existe. Oare solutia o fi sa nu traversezi niciodata strada, pentru ca exista riscul sa dea un nebun peste tine - sau sa inveti sa casti gura inainte de a traversa?
Pe scurt, daca dvs. credeti ca solutia e sa va obligati copiii sa traiasca intr-o pestera moderna pe termen nelimitat, preferabil intr-una total aseptic - ca sa eliminam toate riscurile, nu? - si eventual fara sa mearga niciodata la scoala (pentru ca dupa primul val de Covid o sa urmeze al doilea, al treilea etc. iar dupa Covid o sa urmeze Guvid s.a.m.d., totdeauna va fi un copil bolnav de ceva in scoala aia, oricare ar fi ea), eu nici macar nu incerc sa va conving ca gresiti.
In ce ma priveste, prefer sa ma incred in propria-mi judecata si in cea a copiilor mei. Mai ales in a celor care sunt medici si spun in esenta ca, da, aceasta este o viroza respiratorie urata si periculoasa, dar in esenta nimic mai mult decat o viroza respiratorie din care au mai existat sute si mii si-or sa mai existe alte sute si mii si nu e cazul sa ingropam intreaga civilizatie din acest motiv. Va feriti de ea ca de oricare alta gripa (cu mai multa atentie pentru ca e mai contagioasa), iar daca aveti ghinionul sa o contractati si faceti o forma "normala" - asa cum fac peste 90% din cei care o fac - o tratati tot ca pe gripa.
Toate cele bune.
4.14. Nu e neaparat vina dvs.... (răspuns la opinia nr. 4.12)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 08.06.2020, 20:32)
... dar discutia devine redundanta.
V-am intrebat, cu subiect si predicat, cateva lucruri simple - nu in ultimul rand CAT DE MASIVE SUNT INTRARILE DE ROMANI DIN ACEASTA PERIOADA SI DE UNDE STITI ASTA??? (uite cum ma obligati sa recurg la majusculele pe care de-abia ce le acuzam la alt comentator). Si iata, mai adaug una - care-s zonele alea de risc inalt si foarte inalt de unde navalesc romanii inapoi in tara in aceste zile - si, din nou, de unde stiti? Si asa mai departe.
Nu raspundeti la niciuna din aceste intrebari, asa ca nu pot sa conchid decat ce-am scris de la bun inceput - sunt pure speculatii, nu lipsite de logica, dar bazate fix pe nimic real, pe nimic concret.
Poate o sa se intample, poate nu. Poate maine o sa vina asteroidul ala gigant si-o sa murim toti. Sau poate n-o sa vina maine. Daca nu maine, atunci poate poimaine. Sau peste 1000, un milion sau un miliard de ani. Odata si-odata o sa vina el si-atunci sigur murim toti. Imbatabil rationament. Iar valoarea acestei speculatii care este? Zero.
As fi tentat sa va lansez o provocare. Haideti sa ne revedem aici, in comentariile la acest articol, nu pe 22 sau 29 iunie (cand trag nadejde sa fiu, impreuna cu nepotul de care vorbesc mai jos, in locul meu favorit din Grecia... daca guvernele din zona, mai ales al Romaniei, isi recapata uzul ratiunii), ci in prima saptamana din iulie si sa vedem cum stam cu realismul profetiilor.
Dar nu lansez aceasta provocare, pentru ca stiu dinainte ce-o sa spuneti daca de fapt nu se va intampla nimic - tot dvs. ati avut dreptate, dar 1) n-au navalit de fapt romanii, 2) n-au venit din zonele (alea nenumite) de risc inalt, 3) s-au desteptat si au respectat regulile, 4) combinatii din cele de mai sus. Cum s-ar zice, v-au stricat ipotezele de pornire si-atunci bineinteles ca si rezultatul a fost altul.
Este, in fapt, discursul oficial - daca nu faceam ce-am facut, era nenorocire, murea cel putin jumatate din populatia lumii etc. Imposibil sa demonstrezi contrariul, nu?
4.15. P.S. (răspuns la opinia nr. 4.13)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 08.06.2020, 20:49)
O sa ma scuzati ca devin macabru, dar multi oameni ar trebui sa vada realitatea asa cum e.
Daca de fapt o sa faceti o forma nasoala de Covid 19, ajungeti la spital, unde o sa va faca aia ce stiu si pot si ei (adica nu mare lucru, dar macar incearca).
Iar daca sunteti cu adevarat ghinionist, o sa muriti. O sa muriti de Covid 19 - in loc sa muriti de cancer, de ceva chestie cardiovasculara, de HIV, diabet, ceva la ficat, rinichi, sistem digestiv... sau intr-un accident de masina, sau electrocutat, sau alunecand pe gresie in baie, sau pur si simplu de batranete. Sau de alta gripa, ca toate pot fi si letale.
Ideea e ca o sa muriti oricum la un moment dat, iar virusul asta nu e decat unul dintre foarte multele cauze din care se poate muri, nu are absolut nimic magic, transcendent, nimic iesit din comun. E o boala ca nenumarate altele.
Am citit comentarii (pe alt site) care cereau, nici mai mult, nici mai putin, ca armata sa inconjoare localitatile aflate in carantina si sa-i impuste pe cei care incearca sa iasa. Welcome to the brave new world.
4.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.15)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.06.2020, 22:02)
Exista oameni care s-au nascut bolnavi.Nu au stiut niciodata cum te simti atunci cand esti sanatos.Pentru protejarea lor am lucrat cu saptamanile in izolare la locul de munca,iar mai apoi am fost izolati la domiciliu.Pentru ca ei nu au nicio vina.Poate noi angajatii faceam o forma usoara de Covid insa nu ar fi fost si cazul lor.Unde nu s-au respectat regulile au murit destul de multi.Stiu ca noi toti suntem datori cu o moarte dar totusi....Si penrtu a face o paranteza,in opinia mea,guvernul s-a descurcat nesperat de bine.In plus,pentru o foarte scurta perioada de timp clasa politica a fost unita in fata pericolului.Poate nu este totul pierdut pentru tarisoara noastra.