Mutarea învăţământului în mediul online afectează cel mai mult părinţii cu copii preşcolari sau înscrişi în ciclul de învăţământ primar. Pe de altă parte, părinţii copiilor aflaţi în clasele V-VII sunt cei mai mulţumiţi de învăţământul online, informează un studiu naţional al programului SuperTech.
La sondajul realizat de SuperTech au participat 3.800 de părinţi. Sondajul are drept obiectiv evidenţierea atitudinii părinţilor asupra învăţământului online şi impactul lui asupra lor.
Consultantul de Cercetare şi Strategie al companiei, Adina Nica, explică :"Analiza pe niveluri de învăţământ a revelat că cele mai mari dificultăţi au fost întâmpinate de către părinţii ai căror copii studiază la nivelul preşcolar şi primar. Aceştia au fost nevoiţi să se implice mai mult, comparativ cu celelalte categorii de părinţi, în procesul de învăţare al copiilor şi în activităţile care să-i ţină ocupaţi pe cei mici. Totodată, ei percep mai puternic deteriorarea relaţiilor în interiorul familiei ca pe un potenţial risc al acestei perioade."
Aşadar, 53% dintre părinţii cu copii la nivelul preşcolar şi 58% dintre părinţii cu copii în clasele primare susţin că s-au implicat mai mult decât înainte în educaţia lor.
Mai mult, 57% dintre părinţii cu copii în clasele I-IV airmă că s-au implicat mai mult în a le oferi suport în utilizarea tehnologiei, comparativ cu media de 43%.
39% dintre părinţii cu copii la nivelul preşcolar au trebuit să-şi schimbe programul în funcţie de orarul copilului, comparativ cu media de 31%. Totodată, 41% dintre părinţii cu copii la nivelul preşcolar şi 35% dintre cei cu elevi la clasele primare consideră dificil să menţină copiii ocupaţi, înregistrând astfel scoruri cu până la 10% peste media generală.
Părinţii au recunoscut că există şi părţi pozitive ale acestei perioade: : copiii au ocazia de a învăţa cum să se adapteze schimbărilor, iar timpul petrecut în familie a crescut considerabil, mai ales pentru părinţii cu copii la nivelul preşcolar, informează sursa.
Adina Nica adaugă: "Prin contrast, părinţii cu copii în clasele V-VII sunt cei mai deschişi cu privire la educaţia online, aceştia considerând că acum este cel mai potrivit moment pentru a se pune accent pe dezvoltarea competenţelor digitale."
Un procent de 55% dintre părinţi consideră că instrumentele digitale sunt benefice pentru coordonarea temelor, comparativ cu media de 49%.
Mai mult,un procent de 49% dintre părinţi consideră benefică comunicarea online dintre copil şi profesor.
Un procent de 40% dintre părinţii elevilor de clasa a XII-a consideră că şcoala online ar putea reforma învăţământul actual, informează comunicatul de presă.
În privinţa perioadei de carantinare, 31% dintre părinţi consideră că cei mai afectaţi au fost copii de grădiniţă (39%) şi cei mai puţini afectaţi au fost cei din clasele IX-XI (20%).
O treime dintre părinţii copiilor de clasa a VIII-a şi clasa a XII-a consideră că nivelul de stres generat de cursurile online este mai mare decât în offline.
Părinţii înşişi aufost afectaţi emoţional, adunând atât recunoştinţa (39% dintre respondenţi le-au trăit în mare şi foarte mare măsură) şi bucuria (32% în aceeaşi pondere), cât şi îngrijorarea (37% dintre părinţi au fost afectaţi în mare şi foarte mare măsură), aceasta din urmă fiind ponderată însă de elementele pozitive care o încadrează. Teama sau nerabdarea au fost şi ele prezente în top 5 cele mai prezente emoţii, însă în pondere mai mică (28% fiecare).
La sondajul SuperTeach au participat 3800 părinţi din aproape toate judeţele ţării, 73.3% dintre aceştia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în prima parte a lunii mai 2020.
Despre Proiectul SuperTeach
SuperTech este un program educaţional de voluntariat creat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) şi Educativa.
SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generaţii în spiritul unei mentalităţi deschise.
Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, preşedinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoş Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi Alexandru
Ghiţă, preşedinte al Grupului Educativa.
SuperTeach acţionează pe 3 direcţii: Conferinţe, Traininguri şi Comunităţi locale.
Programul a desfăşurat 21 de conferinţe în primii 3 ani de activitate. La aceste conferinţe au fost prezenţi specialişti care au promovat instrumente ale unor mentalităţi deschise la clasă în faţa a peste 9.800 de profesori şi educatori.
296 de profesori au absolvit cursul de formare "Mentalitate Deschisă în Educaţie" realizat de liderul global in schimbare de mentalitate, Institutul Arbinger din SUA şi oferit în România de Institutul Dezvoltării Personale.
SuperTeach e prezent în 16 judeţe şi instruieşte profesori cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea Deschisă în Educatie şi o Platformă Digitală de conţinut educativ pentru toţi profesorii interesaţi să evolueze
în spiritul nevoilor societăţii actuale.
În timpul stării de urgenţă, SuperTeach a organizat webinarii şi conferinţe online gratuite pentru a veni în întâmpinarea nevoilor profesorilor, la acestea participând mii de cadre didactice din toată ţara. Până în acest moment, au fost organizate 13 webinarii şi două conferinţe online, care au reunit aproximativ 13.000 de profesori din toată ţara.