Transportatorul aerian Blue Air a declanşat procedura de concordat preventiv, Tribunalul Bucureşti admiţând ieri cererea companiei în acest sens, arată datele afişate ieri pe portalul instanţei de judecată.
Concordatul preventiv este o procedură prin care debitorii aflaţi în dificultate financiară, nu în insolvenţă, propun creditorilor ce deţin cel puţin 75% din creanţe un plan de redresare în vederea plăţii datoriilor, iar aceştia acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află.
Prin intrarea în procedura de concordat preventiv, Blue Air menţionează că va putea asigura acoperirea cu prioritate a costurilor aferente operării zborurilor regulate începând cu 16 iulie, odată cu încheierea stării de alertă.
"Această procedură face parte din strategia de restructurare a Blue Air ca urmare a contextului creat de pandemia de COVID-19, context care a determinat, în perioada martie-iunie 2020, o reducere cu peste 100 milioane de euro a încasărilor faţă de nivelul estimat şi planificat pentru această perioadă", se arată într-un comunicat de ieri al companiei.
Începând cu 1 iulie, Blue Air a reluat zborurile regulate către un număr de 29 de destinaţii şi planifică să revină la cel puţin 47 de destinaţii odată cu încetarea stării de alertă şi cu suspendarea tuturor restricţiilor de către autorităţile statelor în care operează.
Compania estimează că odată cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plăţii datoriilor eşalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât şi a datoriilor către pasageri şi agenţii, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de către Guvernul României prin Memorandum-ul adoptat în data de 23 aprilie 2020.
Oana Petrescu, CEO Blue Air a spus: La Blue Air, suntem hotarâţi să ne onorăm toate angajamentele şi să ne plătim toate datoriile. Contăm pe susţinerea partenerilor noştri şi pe încrederea şi respectul reciproc dezvoltat de-a lungul anilor de colaborare şi vom face toate demersurile necesare pentru a continua să acţionăm conform celor mai înalte standarde din domeniu. Suntem încrezători în sprijinul partenerilor, colegilor şi colaboratorilor noştri - vom depăşi împreună această situaţie dificilă pentru Blue Air şi pentru întreaga industrie de aviaţie şi turism ".
Pe parcursul derulării acestei proceduri, Blue Air va beneficia de asistenţa KPMG Restructuring SPRL (departamentul de restructurare al KPMG România) ca administrator concordatar formal şi consultant pe parte de restructurare.
"Decizia de accesare şi implementare a acestei proceduri s-a făcut pe baza unei comunicări constante cu principalii parteneri, aceştia înţelegând complexitatea situaţiei economice declanşate de pandemie", se mai arată în comunicatul Blue Air.
La finele lui 2019, SIF Banat-Crişana a achiziţionat obligaţiuni Blue Air de nouă milioane de euro. Luna trecută societatea de investiţii financiare şi compania aeriană au ajuns la un acord privind prelungirea cu trei luni a termenului de maturitate a titlurilor, ceea ce înseamnă că principalul ar urma să fie plătit la data de 15 septembrie.
Anul trecut, Blue Air a obţinut un profit de 72,2 milioane de lei, în timp ce pentru perioada 2016 - 2018, compania a raportat pierderi cumulare de 417,28 milioane de lei.
Potrivit Supervizor.ro, Blue Air a încheiat anul 2019 cu datorii totale de 646,47 milioane lei, în timp ce activele imobilizate erau evaluate la 173,08 milioane lei, iar cele circulante la 185,1 milioane lei, din care creanţe de 156,26 milioane lei.