PE LÂNGĂ DIMINUAREA PREŢURILOR, Criza a determinat o creştere a competitivităţii pe piaţa de telecomunicaţii

COSMINA CAPALĂU
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 12 octombrie 2009

Horia Hăhăianu, director general "Teletrans": "Creşterea competiţiei şi a dinamicii din piaţă, precum şi diminuarea preţurilor, ne-au determinat să ne gândim mai intens la rezultatele şi deciziile luate pe termen scurt, dar şi la efectele imediate asupra afacerii.

Horia Hăhăianu, director general "Teletrans": "Creşterea competiţiei şi a dinamicii din piaţă, precum şi diminuarea preţurilor, ne-au determinat să ne gândim mai intens la rezultatele şi deciziile luate pe termen scurt, dar şi la efectele imediate asupra afacerii.

Într-un context economic nefavorabil pentru multe companii din ţara noastră, domeniul telecomunicaţiilor a devenit un mediu şi mai competitiv decât înainte. Domnul Horia Hăhăianu, directorul general al "Teletrans", ne-a prezentat, într-un scurt interviu, opinia sa cu privire la situaţia generală a pieţei în această perioadă de criză, dar şi măsurile luate pentru a combate efectele acesteia asupra companiei.

(Interviu cu domnul Horia Hăhăianu, director general al companiei "Teletrans")

Reporter: În opinia dumneavoastră, cum a afectat criza companiile din domeniul în care activaţi?

Horia Hăhăianu: Piaţa de telecomunicaţii din România a fost, şi este şi în continuare, una dintre cele mai competitive pieţe. Totuşi, criza a determinat o creştere a acestei competitivităţi şi, implicit, o diminuare a preţurilor. Totodată, anumiţi jucători au fost nevoiţi să-şi reorganizeze şi/sau să-şi restrângă activitatea, în contextul în care lupta la vârf între marii operatori este din ce în ce mai aprigă.

Reporter: Cum a influenţat criza mediul organizaţional al companiei dumneavoastră? A apărut necesitatea regândirii/adaptării acestuia la noul context economic? Daca da, în ce sens?

Horia Hăhăianu: Condiţiile economice dificile, de criză, ne-au determinat să ne îndreptăm atenţia către eficientizarea afacerilor. Am început să lucrăm atât pe partea de procese de business, cât şi pe partea de creştere a cifrei de afaceri, printr-o abordare mai profesionistă şi proactivă a clienţilor. Iar acesta este şi motivul pentru care, în prima jumatate de an, am înregistrat un succes în ceea ce priveşte profitabilitatea afacerilor desfăşurate cu clienţii, alţii decât clientul majoritar "Transelectrica". Mai exact, veniturile generate de aceştia au dus în primele şase luni la o creştere de 38% a cifrei de afaceri pe segmentul res-pectiv.

Creşterea competiţiei şi a dinamicii din piaţă, precum şi diminuarea preţurilor, ne-au determinat, aşadar, să ne gândim mai intens la rezultatele şi deciziile luate pe termen scurt, dar şi la efectele imediate asupra afacerii. Nu am pierdut însă din vedere nici planurile de dezvoltare, gândite în perioada anterioară crizei, ci am fost nevoiţi să fim mai precauţi şi mai dinamici pentru a reuşi să ne atingem obiectivele financiare asumate.

Reporter: Consideraţi că există o diferenţă majoră între modul în care au reacţionat firmele mai mici şi cel în care au răspuns companiile mari la provocările crizei economice?

Horia Hăhăianu: În timp ce companiile mici se luptă pentru supravieţuire, companiile mari urmăresc menţinerea cotelor de piaţă, dacă nu chiar şi creşterea lor pe anumite segmente. În aceste condiţii, modul de a reacţiona la criza economică este unul diferit. Criza a determinat reaşezări din perspectiva jucătorilor, au avut loc un număr semnificativ de fuziuni şi achiziţii care au schimbat pe alocuri structura pieţei, a concurenţei şi, implicit, a modului de abordare a acesteia.

Reporter: Cum pot fi gestionate adecvat informaţiile din interiorul unei organizaţii, astfel încât efectele crizei asupra acesteia să fie minimizate?

Horia Hăhăianu: Acest lucru depinde foarte mult de fiecare organizaţie în parte, de dimensiunea şi de modul de organizare existent. Totuşi, comunicarea şi claritatea informaţiilor transmise de către management sunt esenţiale în această perioadă, indiferent de specificul organizaţiei şi cultura sa organizaţională. Ideal este un proces de comunicare interna consecvent, prin care personalul să fie informat cu privire la ceea ce se întâmplă în cadrul companiei şi mai ales cu privire la deciziile ce îl vizează direct. Iar acest proces nu ar trebui să fie unidirecţional, prin care managementul doar să transmită anumite lucruri celor din subordine, ci să implice şi feedback din partea angajaţilor. Este important să vezi cum aceştia percep anumite chestiuni, ce este corect interpretat sau unde sunt necesare eventuale clarificări. Numai în acest mod poţi să controlezi ce se întâmplă la nivel intern şi să optimizezi condiţiile de muncă.

Reporter: Care ar fi primele măsuri prin care companiile îşi pot eficientiza activitatea, în contextul crizei, atât la nivel intern, cât şi în relaţiile cu partenerii, furnizorii sau clienţii?

Horia Hăhăianu: La nivelul societăţii "Teletrans", acţiunile întreprinse sunt foarte simple şi clare. Pe plan intern, urmărim eficientizarea activităţii şi a proceselor de business, astfel încât să fim mai flexibili, dinamici şi să putem răspunde rapid la schimbările survenite în piaţă. Din perspectiva externă, vizăm creşterea profesionalismului şi a calităţii serviciilor post-vânzare, în contextul adaptării permanente la dinamica pieţelor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8284
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2980
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8939
Gram de aur (XAU)Gram de aur419.8038

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
oaer.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb